Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först och främst, Grattis @Migo :)

En uppriktig fråga bara. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill och jag menar inte att låta dömande på något sätt (jag är helt fel person att döma andras relationer) men jag kan inte låta bli att undra varför ni väljer att gå in i ett förhållande när ni aldrig setts och du ändå ska åka dit inom kort? Hur kommer det sig att ni inte tar det på plats så att säga och definierar relationen därefter?

(Jag menar som sagt inte att det är fel på något sätt. Jag utgår från mig själv och jag skulle ha jättesvårt för att känna djupare känslor för någon jag aldrig mött, jag behöver det fysiska med kroppskontakt, doft, kroppsspråk, etc så himla mycket så jag är fascinerand över att ni får det att fungera ändå.
Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för det är inte alls min mening!)

Jag som inte är i behov av kroppskontakt öht egentligen har inga svårigheter att förstå. Tror att det är svårt att utgå ifrån sig själv om man uppenbarligen är i behov av kontakt innan känslor kan utvecklas.

Imorgon ska jag på lunchdejt!
Vad har man på sig då egentligen, något laidback men ändå fint?
En kompis tyckte jag skulle ha en klänning, men känns det inte lite för uppklätt?

Gårdagens dejt blev väl ungefär som jag hade förväntat mig. Gånger 10.

Nej, den här killen är inget för mig. Han är alldeles för politiskt korrekt i allt han säger och gör och för mig som sannerligen kan vara en smula opolerad blir det bara irriterande. Han å sin sida verkade däremot tro att jag skulle bli imponerad över hans starka statements.

Han är vegetarian (men försöker äta veganskt), avskyr alkohol, tobak och droger, avskyr konsumtionssamhället och röstar vänster.

Ingen bra match alls :laugh:
Hur sjutton lyckades han få fram allt det på en dejt??

Jag blir trött bara vid tanken på en karl som deklarerar sin livsåskådning det första han gör.

Jag är tvärt om, när jag är själv spenderar jag inte många kronor! Äter det som finns hemma och kan äta rester och konstiga kombinationer. En falukorvsring räcker liksom typ en veckan! 🙈Spenderar inte några pengar på varesig smink eller kläder, utan jobbar, hänger i stallet, och går ut med hunden! :angel::rofl:
Samma här. Ensam spenderar jag kvällen i soffan och äter mat som jag lagar själv. En del pengar läggs på naturgodis och ben & jerry men det är det enda onödigt dyra jag köper. Varje gång jag umgås ute med vänner tex så inser jag att pengarna försvinner snabbare, och jag är helt övertygad om att det skulle bli liknande om jag hade någon typ av partner. Undantaget hade väl varit om jag träffade partner som också bara ville sitta i soffan eller lufsa runt i skog, men det känns inte så troligt att någon sådan dyker upp.

Först och främst, Grattis @Migo :)

En uppriktig fråga bara. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill och jag menar inte att låta dömande på något sätt (jag är helt fel person att döma andras relationer) men jag kan inte låta bli att undra varför ni väljer att gå in i ett förhållande när ni aldrig setts och du ändå ska åka dit inom kort? Hur kommer det sig att ni inte tar det på plats så att säga och definierar relationen därefter?

(Jag menar som sagt inte att det är fel på något sätt. Jag utgår från mig själv och jag skulle ha jättesvårt för att känna djupare känslor för någon jag aldrig mött, jag behöver det fysiska med kroppskontakt, doft, kroppsspråk, etc så himla mycket så jag är fascinerand över att ni får det att fungera ändå.
Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för det är inte alls min mening!)
Alltså läget är precis detsamma, bara att det framkommit ännu fler saker som gör att det känns minst sagt osannolikt att vi inte tar det vidare.

Jag har levt i åratal ihop med människor och ändå aldrig varit i närheten av känna dem, eller låta dem känna mig, på den här nivån.

Det är heller inte första gången jag går igång på det som finns i en människa utan att först träffas.

Men vi vet absolut fortfarande att det finns en liten risk att vi hatar varandra.

12 dagar kvar.

Jag som inte är i behov av kroppskontakt öht egentligen har inga svårigheter att förstå. Tror att det är svårt att utgå ifrån sig själv om man uppenbarligen är i behov av kontakt innan känslor kan utvecklas.
Alltså, jag föll för den här människan för flera månader sedan. Baserat på magkänsla och gud vet vad. Visst har det varit bulor på vägen, men läget vi befinner oss i nu är det mest öppenhjärtiga, kärleksfulla, uppbyggande jag någonsin upplevt med en annan människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka