Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inget problem med om en partner är ointresserad av nått av mina intressen så länge han respekterar att jag har det och låter mig utöva det som jag vill. Om det är av vikt tycker jag man bör uttrycka det tydligt i sin presentation. Jag och sonen älskar utförsåkning och det är något jag prioriterar att göra på mina ihopgnetade semesterdagar. Som timanställd har jag inte råd med så mycket semester så därför sållade jag lite medvetet på Tinder att även han åkte utför ibland eftersom jag tycker det vore trevligt att vi tillbringade lite semestertid ihop om vi blev seriösa. Jag skulle dock inte dissa en karl helt pga att han inte åkte utför.

Jag skulle dock inte begära det på ett så tidigt stadium som andra-tredje meddelandet. Om jag skrev med nån som berättade att han var intresserad av veteranbilar, bokashi eller geocaching skulle det kännas fejkat att visa intresse för något jag inte kan något om. Däremot skulle jag kanske bli nyfiken på det långt senare.
Man kan ju även visa intresse på hopplösa vis. Typ nån som inte har suttit på en häst, men som tycker att jag kan lära hen rida så vi kan rida ihop.

"Lycka till" hade nog varit lagom för mig i @tott s fd dejts kläder.

Jag tycker killen överreagerade på @tott s kommentar. Bara för att tott valt en helt annan aktivitet denna helg så behöver hen inte vara en soffpotatis. De kan mycket väl ha en hel del gemensamt. I skrift kan mycket bli fel. Jag tycker han kunde ställt ett par följdfrågor på ämnet innan han uttryckte att de var en dålig match.

Jag tycker killen överreagerade på @tott s kommentar. Bara för att tott valt en helt annan aktivitet denna helg så behöver hen inte vara en soffpotatis. De kan mycket väl ha en hel del gemensamt. I skrift kan mycket bli fel. Jag tycker han kunde ställt ett par följdfrågor på ämnet innan han uttryckte att de var en dålig match.
Varför skulle just han ställt följdfrågor? Och på vilket ämne? Han fick ju inga följdfrågor?

Varför skulle just han ställt följdfrågor? Och på vilket ämne? Han fick ju inga följdfrågor?
Eftersom det var han som valde att dissa efter en kommentar så tycker jag att han var för snabb. De hade ju knappt hunnit starta konversationen.

Förstår honom. Noll engagemang, inte en enda följdfråga, bara ett konstaterande att det inte var för henne och sen mala på om sitt eget.
Jag har mycket högre krav än så på mina konversationer.

Förstår honom. Noll engagemang, inte en enda följdfråga, bara ett konstaterande att det inte var för henne och sen mala på om sitt eget.
Jag har mycket högre krav än så på mina konversationer.
Men gud vad olika vi läser, mal på gör hon ju INTE? :laugh: Han berättar kort om sin helg, hon kuggar i och berättar något mindre kort om sin. Det är väl så konversationer som inte är korsförhör går till? :D

Men gud vad olika vi läser, mal på gör hon ju INTE? :laugh: Han berättar kort om sin helg, hon kuggar i och berättar något mindre kort om sin. Det är väl så konversationer som inte är korsförhör går till? :D

Haha, jag förväntar mig frågor samtidigt som jag frågar hur mycket som helst själv.
Det är brakonversationer för mig. Jag vill ju veta saker om den andra människan och tycker det är jättekul med intressen och vill veta typ allt 😅

Nu har grabben precis gått. Jag är glad, nöjd och... förvånad?
Jag trodde att han mest ville ligga och sen sticka hem igen men han var mycket mer ömsint och gosig än vad jag hade förväntat mig. Vi kramades massor, låg med varandra och låg sedan och pratade i sängen en lång stund efteråt. Han la sig på mig och jag strök honom i håret och nacken och det första han frågade när vi hade vaknat till lite mer var "-Kan vi göra om det här?".

Jag har alltid sett honom som kaxig och självsäker tillsammans med resten av gänget, vi har aldrig umgåtts ensamma tidigare och idag visade han en ny sida som jag inte visste fanns.
Han berättade att han länge var helt säker på att jag bara drev med honom när jag skrev att jag ville ses och att han var rädd att få nobben. Han sa att han kände sig lite osäker på sin kropp och sitt utseende eftersom han inte längre har kvar fysiken han hade tidigare. Innan vi arbetade på samma företag var han en lovande juniorspelare i fotboll tills knäskador satte stopp för den karriären och han drastiskt fick dra ner på träningstimmarna.
I mina ögon har han alltid varit jättesnygg och jag talade om för honom att jag tycker att han är finare nu när han är bredaxlad och naturligt stark, inte superdupervältränad med sexpack på magen som han var alldeles i början av vår bekantskap.
När jag frågade om han grämdes över den förlorade fotbollskarriären svarade han:
"-Nä! Det ledde ju till att jag nu får ligga här bredvid dig!" med ett stort leende.

Jag kan lätt tänka mig att träffa honom igen, även om jag anar trubbel.

Kommer strax hit en tjej jag träffade sist för några veckor sedan. Känner att jag egentligen inte är redo alls att träffa någon nu efter det som hände förra fredagen. Men jag tänkte inte riktigt på det när hon frågade om hon fick komma hit.. Men ja, får se hur det känna.
Hade nyss ett krissamtal med en vän, han sa att jag såklart inte behöver ligga med henne bara för att hon kommer hit. Och ja, det är ju helt sant.

Kommer strax hit en tjej jag träffade sist för några veckor sedan. Känner att jag egentligen inte är redo alls att träffa någon nu efter det som hände förra fredagen. Men jag tänkte inte riktigt på det när hon frågade om hon fick komma hit.. Men ja, får se hur det känna.
Hade nyss ett krissamtal med en vän, han sa att jag såklart inte behöver ligga med henne bara för att hon kommer hit. Och ja, det är ju helt sant.
Det är alldeles sant.

Nyss pratat med Musikern i telefon. Han har så skön och behaglig röst :love:
Båda längtar till Onsdag. Och så hoppas jag verkligen att vi får till en övernattningsdejt i helgen!
Vi har daglig kontakt och jag tycker att vi långsamt lär känna varandra bättre på ett mer personligt plan.
Det märks att vi båda vill öppna oss långsamt iom att vi är nyseparerade.

Min make hänger stundvis som en skugga över mig i dejtandet då han skickar skumma meddelanden ibland. Jag förtränger honom och pratar inte om honom med någon mer än min bror och ett par nära vänner. Musikern vet givetvis att jag ligger i skilsmässa och att den är seg men vi pratar inte ex. Han har god relation till sitt, tack och lov!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 746
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka