Tack, men varför ta bort bondage när det är nånting jag söker? Det är ju helt orimligt?
Alltså, det finns bondage och så finns det bondage. Jag snackar inte om att bindas som ett X i sängen eller ett par bojor bakom ryggen. Shibari är en japansk repkonst som kan vara såväl sexuell som totalt frikopplad från sex och frikopplingen från sex är som sagt inte ovanlig. Personligen dras jag mer till den fysiska känslan av omslutning av repen kombinerat med närhet med och omhändertagande av den som binder och det rent estetiska. Det behöver inte vara mer sexuellt än ett kedjetäcke liksom.
Lahtnor förklarade och visade det bra i en intervju med P4:
Jag såg att vi hänger på samma ställe men vill ändå påstå att ja, det finns gott om folk som sysslar med d/s utan att det är sexuellt. Det finns rentav folk som har 24/7-förhållanden med d/s-dynamik och har vaniljsex liksom.
I stort sett all bdsm kan vara frikopplad från sex. Det finns folk som smiskar utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ponyplay utan att det är sexuellt, folk som sysslar med ageplay utan att det är sexuellt, I can go on. Sen är det mer eller mindre vanligt beroende på praktiker. Just d/s är väl oftast sexuellt och är det för mig också, men det behöver alltså inte vara det.
Personligen är jag ju inte ute efter dominans nu, men har enormt mycket lättare att slappna av med dominanta män så det är ju en fördel så sett tänker jag. Jag har så fruktansvärt svårt att slappna av med människor annars och ska jag då spendera nån filmkväll i hans famn eller rentav skeda lite nån natt så blir det ju bara skitjobbigt om jag är spänd hela tiden liksom.
Som jag skrev till bläckis håller jag alltså inte med dig här.
Ser inte hur jag behandlats respektlöst, men tack