Här har ni en sån där personlig assistent! Och vet ni? Jag har ambitioner! Massor! Och vet ni också? Jag ÄLSKAR mitt jobb! Och det jag gör är viktigt. Hade inte jag varit där mina timmar så hade inte denna människa överlevt. En helt underbar människa, glad, rolig, och vi skrattar så vi kiknar ibland.
Jag jobbar dag, natt, helg, men har hur många lediga dagar som helst varje månad. Var fjärde vecka är jag ledig helt och hållet. Jag kan rida och gå med hunden i dagsljus på vintern väldigt många dagar. Det betyder mycket för mig. Och lönen ser till så jag har råd med bil, hund, häst, villa, mat på bordet, tak över huvudet, allt det praktiska, en utlandsresa varje år, nöjen och övrigt.
Vi är ute när det är finväder, och inne när det är fulväder, vi bakar, lagar mat, kollar på tv. Jag, med mina underbara kollegor, förgyller hens liv och hen vårat.
Jag har jobbat åt henom över 10 år nu, och jag har inga planer alls att sluta trots att jag blivit erbjuden andra jobb. Du kan kalla det att ha noll ambitioner, men min ambition är bara att få vara lycklig, och det blir jag av jobbet och arbetstiderna.
Jag själv skulle gå under av att sitta på kontor 7.30-16.30 mån-fre, kliva in på morgonen när det är mörkt, och kliva ut när det är mörkt igen och vars största uppgift är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det om något ser jag som något skittråkigt ganska värdelöst... Men jag skulle aldrig någonsin välja bort någon annan människa enbart pga det. Förhoppningsvis så har människan högre mål i livet än att tjäna mycket pengar, bo i ett flådigt radhus, och kolla jobbmejlen en lördagkväll....