Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Zinfernia Ja och så får han väl inte ha för schysst människosyn heller. Så det blir balans menar jag :up:.

Nu är jag klar med det här sidospåret! Happy hunting efter nån som matchar dig.

Haha, jag fattar faktiskt inte varför folk reagerar så starkt. Jesus, i dejtingvärlden blir man ju dissad (eller i bästa fall hissad) hela tiden och jag kan inte se varför en anledning är värre än den andra.

Dejten tyckte uppenbarligen att natten var helt okej! :up:
36297

Söt grabb, trevlig och charmig men med lite edge och rå humor. Att katten la sig rätt över honom är också ett gott tecken, katten är ofta en bättre människokännare än vad jag är :rofl::angel:

Haha, jag fattar faktiskt inte varför folk reagerar så starkt. Jesus, i dejtingvärlden blir man ju dissad (eller i bästa fall hissad) hela tiden och jag kan inte se varför en anledning är värre än den andra.
Dejten tyckte uppenbarligen att natten var helt okej! :up:
Visa bifogad fil 36297

Söt grabb, trevlig och charmig men med lite edge och rå humor. Att katten la sig rätt över honom är också ett gott tecken, katten är ofta en bättre människokännare än vad jag är :rofl::angel:

Jag tänker också så, ett av de stora privilegiumen vi har är väl att vi alla får ha våra egna krav och dealbreakers. Ingen far ju illa av det. Det var som en bekant/dejtish sa till mig "Jamen, det kan du ju inte ha som dealbreaker?!?" Jag bara "eh, joo vet du vad, det kan jag".

Men, det jag reagerade på var att jag hoppas att ingen jag börjat träffa och tycka om väljer bort mig pga nåt sånt. Sen om ngn jag bara skrivit med eller träffat en gång gör det, det hade väl kvittat mig.

Vad kul med sån respons! 😊😊
Jag hoppas jag får positiv respons jag med...

Jag tänker också så, ett av de stora privilegiumen vi har är väl att vi alla får ha våra egna krav och dealbreakers. Ingen far ju illa av det. Det var som en bekant/dejtish sa till mig "Jamen, det kan du ju inte ha som dealbreaker?!?" Jag bara "eh, joo vet du vad, det kan jag".

Men, det jag reagerade på var att jag hoppas att ingen jag börjat träffa och tycka om väljer bort mig pga nåt sånt. Sen om ngn jag bara skrivit med eller träffat en gång gör det, det hade väl kvittat mig.

Jag måste säga att jag tycker du verkar ha utvecklats så mycket.
Vi har ju följt varandra länge här och det är så fint att se :)

Jo precis, jag tycker att alla får ha precis vilka krav som helst. Jag går ju inte och surar om jag inte passar in på någons lista utan tycker att det är kanon om det tidigt framkommer att vi inte är kompatibla, då kan jag bara leta vidare. 👍

Sen kan jag inte tänka mig att du skulle bli bortvald av den anledningen efter att du träffat personen, det sker nog betydligt tidigare i så fall men det kan ju lika gärna bero på hundra andra saker också. Jag skrev kanske max en kvart med den här killen så längre än så kom vi inte men att döma av reaktionerna här låter det som att vi var på väg till altaret. 😂

Äh, det kommer gå kanon! Jag tror på dig! 💪😃

Skulle ju gått på dejt igår med italienaren, men är så hiskeligt stressad (har inlämning av min mastersuppsats värd 45 högskolepoäng om 1,5 vecka) så jag ställde in. Kände bara att jag inte orkade åka och köra hela "hej detta är jag!!" på engelska och va snygg och fräsch när det enda jag vill är att sunka i mina fältkläder hemma i soffan :arghh: Skriver vidare med killen som har katt, han är trevlig. Tog en fågelskådar-runda med bioteknikern, vi klickar nog inte på något känslomässigt plan, men för min del har jag ingenting emot att bara vara vän med honom!

Sen skrev Ingenjören igår! Vet inte direkt vart han vill leda det hela för det görs inga inviter, men ja .. kul att han hörde av sig iaf! :D

Jag jobbade med kollegan igår och det var asbra! Han var jätterar och fixade och hjälpte mig med grejer, vi pratade ganska mycket och hade väldigt roligt.
Lovade att ta med bullar åt honom nästa gång jag och V bakar.
Så skönt att de är all good och no drama 😍

Man gillar och ogillar som man gör och det tror jag inte någon säger mot. Skillnaden ligger nog mer i vad man tillskriver andra gör egenskaper och hur man värderar andras egenskaper.

Att föredra en person som är mörkhårig är helt ok. Att föredra någon som är mörkhårig för att blonda är korkade är inte lika ok. Man tvi gas inte gilla eller ogilla någon eller något men sedan kan man lämna det där och man behöver inte tillskriva personer egenskaper och personlighet baserat på faktorer som bäst ofta korrelerar och som sämst är helt irrelevanta.

Här har ni en sån där personlig assistent! Och vet ni? Jag har ambitioner! Massor! Och vet ni också? Jag ÄLSKAR mitt jobb! Och det jag gör är viktigt. Hade inte jag varit där mina timmar så hade inte denna människa överlevt. En helt underbar människa, glad, rolig, och vi skrattar så vi kiknar ibland.

Jag jobbar dag, natt, helg, men har hur många lediga dagar som helst varje månad. Var fjärde vecka är jag ledig helt och hållet. Jag kan rida och gå med hunden i dagsljus på vintern väldigt många dagar. Det betyder mycket för mig. Och lönen ser till så jag har råd med bil, hund, häst, villa, mat på bordet, tak över huvudet, allt det praktiska, en utlandsresa varje år, nöjen och övrigt.

Vi är ute när det är finväder, och inne när det är fulväder, vi bakar, lagar mat, kollar på tv. Jag, med mina underbara kollegor, förgyller hens liv och hen vårat.

Jag har jobbat åt henom över 10 år nu, och jag har inga planer alls att sluta trots att jag blivit erbjuden andra jobb. Du kan kalla det att ha noll ambitioner, men min ambition är bara att få vara lycklig, och det blir jag av jobbet och arbetstiderna.

Jag själv skulle gå under av att sitta på kontor 7.30-16.30 mån-fre, kliva in på morgonen när det är mörkt, och kliva ut när det är mörkt igen och vars största uppgift är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det om något ser jag som något skittråkigt ganska värdelöst... Men jag skulle aldrig någonsin välja bort någon annan människa enbart pga det. Förhoppningsvis så har människan högre mål i livet än att tjäna mycket pengar, bo i ett flådigt radhus, och kolla jobbmejlen en lördagkväll....

Här har ni en sån där personlig assistent! Och vet ni? Jag har ambitioner! Massor! Och vet ni också? Jag ÄLSKAR mitt jobb! Och det jag gör är viktigt. Hade inte jag varit där mina timmar så hade inte denna människa överlevt. En helt underbar människa, glad, rolig, och vi skrattar så vi kiknar ibland.

Jag jobbar dag, natt, helg, men har hur många lediga dagar som helst varje månad. Var fjärde vecka är jag ledig helt och hållet. Jag kan rida och gå med hunden i dagsljus på vintern väldigt många dagar. Det betyder mycket för mig. Och lönen ser till så jag har råd med bil, hund, häst, villa, mat på bordet, tak över huvudet, allt det praktiska, en utlandsresa varje år, nöjen och övrigt.

Vi är ute när det är finväder, och inne när det är fulväder, vi bakar, lagar mat, kollar på tv. Jag, med mina underbara kollegor, förgyller hens liv och hen vårat.

Jag har jobbat åt henom över 10 år nu, och jag har inga planer alls att sluta trots att jag blivit erbjuden andra jobb. Du kan kalla det att ha noll ambitioner, men min ambition är bara att få vara lycklig, och det blir jag av jobbet och arbetstiderna.

Jag själv skulle gå under av att sitta på kontor 7.30-16.30 mån-fre, kliva in på morgonen när det är mörkt, och kliva ut när det är mörkt igen och vars största uppgift är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det om något ser jag som något skittråkigt ganska värdelöst... Men jag skulle aldrig någonsin välja bort någon annan människa enbart pga det. Förhoppningsvis så har människan högre mål i livet än att tjäna mycket pengar, bo i ett flådigt radhus, och kolla jobbmejlen en lördagkväll....

Här har vi en till. Men städerska i 14 år. Jag kan skämmas för att berätta om mitt jobb då många av mina vänner är utbildade.

Men, jag trivs, gör ett sjukt bra jobb och blir väldigt omtyckt var jag än hamnar.

😍 Tack! Jag ska tänka på detta när jag (om jag) träffar Sten igen, så jag vågar prata och stå för den jag är.
Om du är ungefär likadan IRL som du är här på buke så borde du inte ha någon som helst anledning att vara blyg iaf. Tycker du verkar vara en otroligt trevlig och intressant person, och det lär jag knappast vara ensam om, så låt honom se vem du är ordentligt. Tycker han inte om det så är han ju ändå inte värd att lägga energi på ;)

Samma för mig, just det här med att inte vilja ha kontorsjobb osv, fast jag är ju brevbärare. Nu är det väl troligen inget jag vill jobba med precis hela livet, men jag trivs utmärkt i dagsläget och jag märker ju hur många ser ner på det lite. Däremot märker jag en stor skillnad när jag är ute med kollegorna någonstans, träffar folk, de ser hur bra vi trivs ihop och vi säger att vi är kollegor. Då plötsligt verkar de fatta grejen.

Själv är jag en sådan som struntar blankt i vad folk jobbar med, så länge de trivs och kan hålla ordning på sin ekonomi hyfsat. Det är ju ändå inte på jobbet jag ska umgås med personen, utan på fritiden och det är hur personen är då som spelar roll för mig. Så länge det inte blir världens krock med arbetstider så att vi aldrig kan ses så kan jag inte förstå varför någon annans yrke skulle påverka min inställning till att ha nära kontakt med dem, men då är det ju just praktiska skäl som är grejen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 625
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 835
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V