Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du säger det så. :up:

Ja, jag avslutade det på grund av det. Varför ska jag gå vidare med någon där jag direkt känner att det inte kommer funka? Jag kan inte se en enda anledning till varför jag ska nöja mig med någon som är trevlig men som saknar det övriga som jag tycker är viktigt, det finns massor av andra saker jag kan tänka mig kompromissa med istället. Jag är ju helt okej med att någon som är nöjd med en sådan tillvaro kanske hade totaldissat mig av alla möjliga anledningar så jag känner att det går åt båda hållen.

Absolut, jag tror säkert att det kan finnas massor av ambitioner av alla dess slag men jag vill ju ha någon med ambitioner som liknar mina egna. Jag kan inte ha någon som tycker att jag jobbar för mycket när jag sitter med datorn och går igenom mailen på lördagskvällen utan hellre någon som sitter och gör samma sak bredvid.
För mig är mitt jobb jätteviktigt och det vill jag att det är för min partner också. Jag tycker att det är oattraktivt med någon som går till jobbet bara för att tjäna pengar och göra sina timmar, sen får de vara hur ambitiösa som helst med att lära sig spela gitarr eller vad det nu kan vara de sysslar med på fritiden.
Och som sagt, jag har all förståelse för att andra prioriterar och tänker annorlunda och jag är helt okej med att bli dissad av någon som tycker att jag har fel värderingar.

Det som blir konstigt är väl att du verkar anta att en person som jobbar som personlig assistent inte tycker att hens jobb är viktigt? Det är ju ett superviktigt arbete som han kanske älskar och brinner för lika mycket som du brinner för ditt? Sen ingår det väl inte att läsa mail på lördagskvällar kanske, men desto mer oro och känslomässigt engagemang?

Det som blir konstigt är väl att du verkar anta att en person som jobbar som personlig assistent inte tycker att hens jobb är viktigt? Det är ju ett superviktigt arbete som han kanske älskar och brinner för lika mycket som du brinner för ditt? Sen ingår det väl inte att läsa mail på lördagskvällar kanske, men desto mer oro och känslomässigt engagemang?
Så sant! Har en kompis som jobbat länge på ett gruppboende. Så fick hon chansen att jobba med en tv-produktion i ett halvår, spännande, utvecklande och mycket bättre betalt. Hon hade kunnat fortsätta och få en karriär där, tyckte att det var kul, men... inte riktigt lika kul och givande som det gamla jobbet. Så hon gick tillbaka dit och är jättenöjd med beslutet.

Nu blir det väl ett sidospår men jag tror inte att högre utbildning automatiskt betyder att folk är mer engagerade i sitt jobb eller "inte bara går till jobbet för att få sin lön". Jag har ju bekanta som valde utbildning på universitetet utifrån var de kunde få hög lön och fast jobb. De valde ofta ekonomi eller ingenjörsutbildningar. På samma gång har jag tex en vän som i vuxen ålder valde att skola om sig till undersköterska. Detta är en person som tidigare haft jobb som av vissa säkert antas ha "högre status" med universitetsutbildning. Men hen älskar sitt jobb som undersköterska. Jag tror det är jätteviktigt att inte tro att alla som har den typen av jobb inte brinner för sina jobb och inte aktivt ha valt det.

Om du säger det så. :up:

Ja, jag avslutade det på grund av det. Varför ska jag gå vidare med någon där jag direkt känner att det inte kommer funka? Jag kan inte se en enda anledning till varför jag ska nöja mig med någon som är trevlig men som saknar det övriga som jag tycker är viktigt, det finns massor av andra saker jag kan tänka mig kompromissa med istället. Jag är ju helt okej med att någon som är nöjd med en sådan tillvaro kanske hade totaldissat mig av alla möjliga anledningar så jag känner att det går åt båda hållen.

Absolut, jag tror säkert att det kan finnas massor av ambitioner av alla dess slag men jag vill ju ha någon med ambitioner som liknar mina egna. Jag kan inte ha någon som tycker att jag jobbar för mycket när jag sitter med datorn och går igenom mailen på lördagskvällen utan hellre någon som sitter och gör samma sak bredvid.
För mig är mitt jobb jätteviktigt och det vill jag att det är för min partner också. Jag tycker att det är oattraktivt med någon som går till jobbet bara för att tjäna pengar och göra sina timmar, sen får de vara hur ambitiösa som helst med att lära sig spela gitarr eller vad det nu kan vara de sysslar med på fritiden.
Och som sagt, jag har all förståelse för att andra prioriterar och tänker annorlunda och jag är helt okej med att bli dissad av någon som tycker att jag har fel värderingar.
Igen då: du kan naturligtvis dissa precis hur du vill. Det är hur du uttrycker dig om människor jag reagerar på. Att du inte ens försöker se människan i någon för att han ”jobbar som PA och bor i hyresrätt i sjaskigare område”. Jag storknar fan av det! I stället vill du hitta nån som också kollar jobbmailen en lördagkväll? Som om det skulle betyda något.

Nu blir det väl ett sidospår men jag tror inte att högre utbildning automatiskt betyder att folk är mer engagerade i sitt jobb eller "inte bara går till jobbet för att få sin lön". Jag har ju bekanta som valde utbildning på universitetet utifrån var de kunde få hög lön och fast jobb. De valde ofta ekonomi eller ingenjörsutbildningar. På samma gång har jag tex en vän som i vuxen ålder valde att skola om sig till undersköterska. Detta är en person som tidigare haft jobb som av vissa säkert antas ha "högre status" med universitetsutbildning. Men hen älskar sitt jobb som undersköterska. Jag tror det är jätteviktigt att inte tro att alla som har den typen av jobb inte brinner för sina jobb och inte aktivt ha valt det.
I det här fallet handlar det ju inte ens om utbildning, utan om ett jobb och en adress att skryta med.

Igen då: du kan naturligtvis dissa precis hur du vill. Det är hur du uttrycker dig om människor jag reagerar på. Att du inte ens försöker se människan i någon för att han ”jobbar som PA och bor i hyresrätt i sjaskigare område”. Jag storknar fan av det! I stället vill du hitta nån som också kollar jobbmailen en lördagkväll? Som om det skulle betyda något.
Hehe.. en personlig assistent kanske till och med jobbar en lördag kväll...

Nej, det jag menar är att jag vill ha någon som matchar mig även på det jobbmässiga planet. Som jag redan påpekat flera gånger så vill jag inte heller ha någon som tjänar betydligt mer än vad jag gör utan jag vill ha en bra balans. Jag vill inte ha någon med ett lågstatusjobb (personlig assistent, kassör på Ica eller vad det nu än må vara) som inte tjänar tillräckligt för att kunna leva så som jag själv vill göra men jag vill inte heller vara den som är i ett ekonomiskt underläge.

Alltså, jag kan komma på tusen anledningar till varför jag dissat män genom åren. Den här gången tyckte jag att han bodde i fel område (där jag aldrig skulle sätta min fot frivilligt på kvällstid) och att hans ambitioner inte stämde överens med mina.
Jag har garanterat blivit dissad av lika många anledningar som jag själv har ratat män på och för mig är det ingen big deal alls. Jag går vidare, funderar inte mer på det och hittar någon annan istället. Och ja, jag har hellre någon som själv kollar jobbmailen en lördagskväll än gnäller på mig att jag borde lägga bort jobbet. Alla dagar i veckan!

Det har ju varit uppe i nån av de tidigare trådarna, men har ni tips på kontaktsidor för oss som inte passar i normen? Jag är icke-binär vilket utesluter mig från alla de vanliga dejtingsidorna. Jag är inte ute efter sexuella kontakter, vilket gör att jag känner mig väldigt malplacerad på de alternativsidor jag är bekant med.

Jag hittar så trevliga och intressanta vänner via min hobby, men alla finns på andra kontinenter och jag inser att det riskerar att bli en aning destruktivt (och skört) att ha 99% av den sociala samvaron via spelandet.

Ja alltså jag fattar fortfarande inte varför hyresrätt = bristande ambition? :confused:
Jag tycker helt enkelt inte att det är en bra match för mig med någon som är nöjd med att bo i en hyresrätt i ett av stans värsta områden. Det är inte hyresrätten i sig som är problemet för mig utan läget och det faktum att killen var helt nöjd med den tillvaron och inte ville något annat. Jag tycker att det blir för stor skillnad mot mitt liv för att det ska kunna fungera.

@Zinfernia När jag kollar jobbmailen på fritiden är det för att något akut kan ha inträffat med det jag håller på med för tillfället. Men i övrigt skulle jag säga att det mest beror på att man är dålig på att organisera om man måste göra det. För dig verkar det dock vara ett tecken på Framgång och att man har ett Viktigt Arbete.

Jag tycker helt enkelt inte att det är en bra match för mig med någon som är nöjd med att bo i en hyresrätt i ett av stans värsta områden. Det är inte hyresrätten i sig som är problemet för mig utan läget och det faktum att killen var helt nöjd med den tillvaron och inte ville något annat. Jag tycker att det blir för stor skillnad mot mitt liv för att det ska kunna fungera.
Men vad är kopplingen till ambitionsnivå? Det är så sjukt nedlåtande ditt resonemang. Jag hade, om jag vore i din sits, sett det som att man har olika smak och olika preferenser. Inte som att hans ambitionsnivå var lägre än min.

@Zinfernia När jag kollar jobbmailen på fritiden är det för att något akut kan ha inträffat med det jag håller på med för tillfället. Men i övrigt skulle jag säga att det mest beror på att man är dålig på att organisera om man måste göra det. För dig verkar det dock vara ett tecken på Framgång och att man har ett Viktigt Arbete.
Nja, för mig handlar det mer om att man vill ligga ett steg före och att man helt enkelt tycker att det är kul. Jag sitter inte varje kväll med jobbdatorn men när jag vill eller måste är det skönt att ha någon som emellanåt också gör det.

Men vad är kopplingen till ambitionsnivå? Det är så sjukt nedlåtande ditt resonemang. Jag hade, om jag vore i din sits, sett det som att man har olika smak och olika preferenser. Inte som att hans ambitionsnivå var lägre än min.

JAG anser att hans ambitioner inte överensstämmer med mina om han är nöjd med den tillvaron. JAG hade inte varit nöjd i det läget och därför väljer jag hellre någon som matchar mig bättre.
Det är toppen om han trivs med sitt liv men jag behöver annat för egen del, sen om man kallar det för ambitioner, smak eller preferenser är ju egentligen ovidkommande.

Och återigen, jag hade ju lika gärna kunnat dissa någon som bor i en etagelägenhet i stan, tjänar det dubbla mot mig och har en betydligt högre standard.

@Zinfernia Och genom det resonemanget visar du att du ser ner på andras val om de väljer annorlunda än du, och att du ser andras val som låga ambitioner. Det är skittrist människosyn.

Du köpte ju din lägga för vänskapspris dessutom så ambition schmambition känner jag mest 🤷🏼‍♀️.

@Zinfernia Och genom det resonemanget visar du att du ser ner på andras val om de väljer annorlunda än du, och att du ser andras val som låga ambitioner. Det är skittrist människosyn.

Du köpte ju din lägga för vänskapspris dessutom så ambition schmambition känner jag mest 🤷🏼‍♀️.
Som sagt, det är åt båda håll. Jag vill ha någon som är på samma nivå där jobb och bostad bara är två av många parametrar. Jag vill ha balans - han får inte vara för lång/för kort, för smart/för korkad, för lugn/för hyper, för rolig/för tråkig, etc i all oändlighet.

Och visst, familjen gav mig ett schysst pris men jag la ändå en miljon i kontantinsats, en del var arvspengar men det mesta kom från mig själv. Jag förstår inte riktigt vad du vill antyda?

Åkte till "bästis" i morse, har inte kunnat sova något inatt pga panik.
Hon la fortfarande allt på mig, sa att jag var med på det (det var ok i början, innan hon började ligga med honom - också då jag gick)

Våran vänskap är iallafall över nu, punkt!
N låg utslagen i soffan, jag hoppas jag kan hålla mig från honom. Måste dock hämta min väska hos honom.

F skrev idag och ville ha med mig till fortet, även våran andra vän ville ha med mig, men jag skrev att "bästis" inte vill ha med mig.
De båda tyckte att vem är hon att bestämma det, ändå fint i allt elände.

Ja alltså jag fattar fortfarande inte varför hyresrätt = bristande ambition? :confused:
Instämmer. Om något så ger väl ett boende med mindre eget ansvar mer tid över till att syssla med just sina ambitioner. När personen med bostadsrätt roddar med renovering eller lagar saker med allt vad det innebär så ringer den med hyresrätt till hyresvärden lite snabbt och hittar på nåt annat, kanske tränar till en tävling, engagerar sig i politik eller föreningsliv, håller i studiecirklar, pluggar vidare, övningskör, whatever. Sen kommer man hem och ser man på, hyresvärden har varit inne och fixat den där trasiga listen under tiden :up:

Det har ju varit uppe i nån av de tidigare trådarna, men har ni tips på kontaktsidor för oss som inte passar i normen? Jag är icke-binär vilket utesluter mig från alla de vanliga dejtingsidorna. Jag är inte ute efter sexuella kontakter, vilket gör att jag känner mig väldigt malplacerad på de alternativsidor jag är bekant med.

Jag hittar så trevliga och intressanta vänner via min hobby, men alla finns på andra kontinenter och jag inser att det riskerar att bli en aning destruktivt (och skört) att ha 99% av den sociala samvaron via spelandet.
Mazily var ganska vänsterinriktad vill jag minnas, kanske är den även lite bredare könsmässigt? Det var längesen jag var inne men kanske kan vara värt en titt.
Qruiser finns väl också, men vad jag hört är det många straighta män där som... Jag behöver nog inte ens avsluta meningen :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 835
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V