Om du säger det så.
Ja, jag avslutade det på grund av det. Varför ska jag gå vidare med någon där jag direkt känner att det inte kommer funka? Jag kan inte se en enda anledning till varför jag ska nöja mig med någon som är trevlig men som saknar det övriga som jag tycker är viktigt, det finns massor av andra saker jag kan tänka mig kompromissa med istället. Jag är ju helt okej med att någon som är nöjd med en sådan tillvaro kanske hade totaldissat mig av alla möjliga anledningar så jag känner att det går åt båda hållen.
Absolut, jag tror säkert att det kan finnas massor av ambitioner av alla dess slag men jag vill ju ha någon med ambitioner som liknar mina egna. Jag kan inte ha någon som tycker att jag jobbar för mycket när jag sitter med datorn och går igenom mailen på lördagskvällen utan hellre någon som sitter och gör samma sak bredvid.
För mig är mitt jobb jätteviktigt och det vill jag att det är för min partner också. Jag tycker att det är oattraktivt med någon som går till jobbet bara för att tjäna pengar och göra sina timmar, sen får de vara hur ambitiösa som helst med att lära sig spela gitarr eller vad det nu kan vara de sysslar med på fritiden.
Och som sagt, jag har all förståelse för att andra prioriterar och tänker annorlunda och jag är helt okej med att bli dissad av någon som tycker att jag har fel värderingar.
Det som blir konstigt är väl att du verkar anta att en person som jobbar som personlig assistent inte tycker att hens jobb är viktigt? Det är ju ett superviktigt arbete som han kanske älskar och brinner för lika mycket som du brinner för ditt? Sen ingår det väl inte att läsa mail på lördagskvällar kanske, men desto mer oro och känslomässigt engagemang?