Jaha, Macbeths äventyr i mataffären fortsätter...
Var idag och handlade mat igen (äter ju minst varje dag), såg personen som följde efter mig sist (och ev misstänker mig för att vara TJUV
), så jag tar mina grejer så snabbt jag kan och undviker människan på ett så o-smygigt och icke-nervöst vis jag kan. När jag står i kön för att betala ser jag att det är min crush som sitter i kassan (
!!), blir hemskt nervös, börjar rätta till kläderna och står och visslar och tittar upp i taket, tja sådar man gör när man låtsas att man är helt onervös, ni vet... Det blir min tur och crushen ler stort med hela ansiktet och är verkligen så hjärtligt glad och trevlig mot mig. Jag är modig och lyckas le tillbaka istället för att stirra på mina tår och snabbt springa därifrån som jag brukar göra. Lilla hjärtat gör en volt eller tre i bröstet, och jag känner mig mycket ovant CHARMERANDE och eventuellt även liiite mindre ful (ev gjorde jag några glädjeskutt utanför affären också).
Så kommer jag hem, råkar gå förbi en spegel, och ser till min fasa att jag är helt SVART i pannan. Har ingen aning om HUR detta har hänt eller VAD det är för något jag har i ansiktet. Ser typ ut som om jag stångat en eldstad mycket intensivt, men har inte haft något med eldstäder att göra, eller något annat sotigt heller för den delen. Har iofs promenerat igenom en skog, men höll mig hela tiden på stigen och hade ingen som helst närkontakt med naturen (men mötte en ekorre som såg extra förskräckt ut vid min åsyn, så ev var jag svart i pannan redan då).
Jag får till min sorg inse att jag nog inte var det allra minsta charmerande utan att crushen var så ovanligt glad för att jag såg KOMISK ut
Visserligen är det hemskt trevligt att sprida glädje till andra, men, ur ett helt egoistiskt perspektiv, hade jag tyckt det var ännu trevligare om folk kunde skratta MED mig snarare än ÅT mig... (Nåja, jag fick iaf sväva på moln i hela sju minuter, det gjorde åtminstone min måndag bättre än hela helgen sammanlagt
)
Så nu är jag alltså pervo-suckar-tjejen, skumma-tjuv-tjejen OCH knäppa-smutsansikte-tjejen
har HELT gett upp allt hopp om romantik och undrar mest vad för fadäs jag ska lyckas åstakomma nästa gång, samt exakt hur lång och pinsam min lista på ocharmerande karaktärsdrag kan bli...