Sånt är svårt med värderingar och jag har nog ganska mycket kategorier som ska klickas i för att det skulle kunna fungera i längden.Jag känner att man alltid hamnar där och har gett upp på förhand typ. Alltså orkar inte.
En lite annan sak fast ändå inte kanske. Om feminism, politisk åskådning, politisk korrekthet. Jag vet att jag är urkass (verkligen, jag förstår inte ens en sekund poängen?) på att skilja på sak och person. Hur kan man funka ihop om man skiljer sig på dessa punkter? Jag fattar verkligen inte. Handlar inte det om grundläggande värderingar? Eller VAD är annars grundläggande värderingar?
Skulle inte kunna dejta någon mer seriöst som står väldigt långt ifrån mig politiskt och värderingsmässigt, som är klimatförnekare eller inte alls bryr dig om miljön.
Jag är vegetarian, vilket jag inte har som krav på någon jag dejtar. Men skulle nog inte kunna dejta en jägare, jag känner flera som är jägare och har inget emot folk för det.
Att de den även ska gilla djur och ha iaf lite liknande intressen som mig, plus attraktion förklarar väl varför jag är singel
![Grinning face with sweat :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)