Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är 37 år, aldrig haft ett förhållande, bara en massa engångsligg. Jag har funderat och funderat på hur jag vill att mitt kärleksliv ska se ut, och kommit fram till att jag vill bo ensam. Träffa någon som också vill bo ensam, och träffas och hänga när en hinner och vill, utöver det så lever vi våra egna liv. Jag vill inte ha några barn, men häst och hund. Jag vill egentligen inte bo kvar där jag bor idag, men tänker att det funkar några år till . Jag är helt enkelt rätt nöjd med mitt liv idag, även om det är utan någon respektive.

Jag vill inte heller ha något vanligt förhållande med sikte på samboliv och familjedrömmar.
Ska jag bli sambo igen ska det vara jävligt speciellt, enda fördelen jag ser med att vara sambo är att det är enklare att ha hund 😅

Vill ha en särbo med samma inställning till livet som jag. Någon som är chill, har sitt eget liv och vill ses när det passar bägge.

På tal om det så frågade jag V om han vill komma hit och sova. Är hemma ännu senare än igår pga träning men han ville gärna komma ändå 😍
Det är bara att passa på, sen kommer en vecka med massa kvällar och nätter borta.

Jag är nog enig med @pepp här. Att träffa gamla kk's kan nog inte räknas som ett aktivt dejtande.

Jag är i förhållande men dejtar ändå. Om jag inte fick napp skulle jag också kalla det för stendött på dejtingfronten. Skulle inte du?
En av tre var gammal kk de två andra var nya kontakter. Jag gissar att kontakten inte var "ska vi träffas och ligga bara" och då blir ju frågan vad skillnaden blir mellan dessa inledda kontakter och andra kontakter som då skulle klassificeras som "dejtande"?

En av tre var gammal kk de två andra var nya kontakter. Jag gissar att kontakten inte var "ska vi träffas och ligga bara" och då blir ju frågan vad skillnaden blir mellan dessa inledda kontakter och andra kontakter som då skulle klassificeras som "dejtande"?

En egen tråd utan att ha @pepp som exempel kanske? Hon verkar ju väldigt ointresserad av att bli dissekerad och har förklarat sig redan.

Man blir skittöntig och allmänt ängslig med fjärilar i magen, oftast. Det hör till :p Ja, låt meddelandet vara.
Ja men det ät väl så. Tycker alltid att jag känns mer ängslig än killen dock, det stör mig. Känns alltid som att de har övertaget. Fortfarande inget svar här så börjar nästan fe upp..

En erfarenhet rikare. Mitt första dejtande i livet, riktigt dåligt i efterhand och ångestfyllt som lett till att jag helt enkel gett upp hoppet om kärlek. Jag är 28 i höst, drömmen om hus och barn och kärlek är just bara det, en dröm.

Men jag börjar försöka acceptera mitt öde. :) Jag har alltid varit ful (så enkelt är det, jag är ful och inget jag bara säger) och ingen har velat ha mig. Men jag får finna kärlek i mina djur och vänner istället :D Behövde bara skriva av mig. :) Men är så glad för alla er som dejtar och upplever spänning. :)
Jag fyller 29 om någon månad, och det är först nu som jag känner att jag börjar få koll på hur jag vill ha mina relationer och vad för typ av personer jag mår bra av att umgås med. Nu är ju allt såklart olika för alla, och bara för att man är i liknande ålder så behöver man inte ha likadana liv osv, meeeen det är garanterat inte så att du är "för gammal" för att hitta en partner att leva med på det sättet du vill. Sådär tokigt gamla är vi inte trots allt :p

Sedan är det, som du säkert vet egentligen, inte så att "snygg = attraktiv" och att det bara är de snyggaste som är intressanta när det gäller att ha partner. I min närhet finns tex en löjligt snygg man, en som skulle kunna gå klädd i en sopsäck och ändå vara vrålsnygg. Men attraktiv? Nä. Det tycker jag inte att han är. Däremot känner jag andra som absolut inte är några typiskt snygga personer, men där de har annat som gör att de utan tvekan blir attraktiva. Det skulle verkligen förvåna mig om jag är den enda som fungerar på det här sättet. Med andra ord finns det garanterat någon som kan se dig som attraktiv också, även om det nu är så att du inte är modellsnygg.

Haha! Första gången jag blir dissad för att jag har en katt... en av dem jag skrev hej till häromdagen skrev typ bara "ser att du har katt, vill inte dejta nån som har djur". Haha, ja din förlust.

Min katt bor hemma hos min pappa och jag hade glömt att jag tydligen kryssat i att jag har katt.

Varit på min första dejt nu sen jag blev singel i somras/höstas. Fy vad nervös jag var innan. Inte vanligt för att vara mig, jag tycker att det är kul i vanliga fall.. gick helt okej. Trevlig kille, men inget wow. Kände ingen attraktion alls. Kanske lite för nördig för mig, men verkade intresserad av det jag höll på med (stort +) även om han hade svårt att fråga saker. Blev ett par tysta stunder. Han bodde i närheten så jag fick en rundtur där innan jag åkte hem. Helt okej för att vara ”ungkarlslya”. Plus för att han tog i hand när vi såg istället för krystade kramar som annars brukar bli. Jag är sjukt obekväm med att krama folk jag inte känner i nyktert tillstånd. Tror han hade varit rolig som vän om vi hade något gemensamt intresse, men osäker på om det kan uppstå något mer, vilket är synd för vi är på samma våglängd gällande upplägg av relationen. Men stör mig lite på att han fyllt i att han var 180 och vältränad när han uppenbarligen inte är längre än mig och normal i kroppen. Jag har inga som helst problem med att träffa killar i hans längd eller som inte är vältränade, det var inte därför jag tog kontakt med killen, men stör mig på att man inte är ärlig om det, som om man inte skulle märka något när man ses och hade det varit viktigt så är det ju verkligen att slösa bort varandras tid!

Jag fortsätter träffa hjärtat-killen. Det känns väldigt bra och vi tycker båda om varandra mycket. Vi ses ofta och saknar varandra när vi inte ses. Jag hatar vanligtvis att sakna någon, men med honom känns det ok för vi ses ändå regelbundet och jag känner mig lugn med honom. Det går inte upp och ner som det har gjort med vissa andra.

Sen är vi båda lika needy :D. Känns nästan löjligt ibland hur mycket vi bekräftar varandra. Orden kommer nog såsmåningom förlora betydelsen :p.

Nackdelen med att träffa någon så intensivt är att få ihop mitt liv. Blir ibland stressigt med jobb, träning, kompisar som jag träffar flera ggr i veckan, fester på helgen och sen träffar jag honom varje dag. Det fungerar nu när det är lite lugnare på jobbet, men jag kommer behöva prioritera bort saker när allt blir som vanligt. Men men, den dagen den sorgen typ ;).

Varit på min första dejt nu sen jag blev singel i somras/höstas. Fy vad nervös jag var innan. Inte vanligt för att vara mig, jag tycker att det är kul i vanliga fall.. gick helt okej. Trevlig kille, men inget wow. Kände ingen attraktion alls. Kanske lite för nördig för mig, men verkade intresserad av det jag höll på med (stort +) även om han hade svårt att fråga saker. Blev ett par tysta stunder. Han bodde i närheten så jag fick en rundtur där innan jag åkte hem. Helt okej för att vara ”ungkarlslya”. Plus för att han tog i hand när vi såg istället för krystade kramar som annars brukar bli. Jag är sjukt obekväm med att krama folk jag inte känner i nyktert tillstånd. Tror han hade varit rolig som vän om vi hade något gemensamt intresse, men osäker på om det kan uppstå något mer, vilket är synd för vi är på samma våglängd gällande upplägg av relationen. Men stör mig lite på att han fyllt i att han var 180 och vältränad när han uppenbarligen inte är längre än mig och normal i kroppen. Jag har inga som helst problem med att träffa killar i hans längd eller som inte är vältränade, det var inte därför jag tog kontakt med killen, men stör mig på att man inte är ärlig om det, som om man inte skulle märka något när man ses och hade det varit viktigt så är det ju verkligen att slösa bort varandras tid!

+alla andra

Hur gör ni när ni hälsar på första dejten?
Tar i hand?
Kramar?
Kindpussas?
Pussas?
Vinkar?
Bara säger hej?
:D

Oh! Berätta mer :eek: Kom det som en blixt från klar himmel eller hade du anat intresse från hennes sida?
Hur känns det idag?

Uughh, alltså huvudvärken idag. Det blev verkligen för många glas igår.

Nej vi har varit ganska kollegiga kollegor, på så vis att vi inte pratat så mycket om privatliv eller umgåtts utanför arbetstid. Jag tror inte att hon har haft intresse tidigare heller men att alkoholen gjorde sitt igår. Vi pratade om att hon hade öppen relation med sin man och sen frågade hon mig om jag var bi och jag svarade ja. Sen några glas senare så tror jag att det bara slog lite slint helt enkelt 😅 Ingen större skada skedd för min del men rätt obekvämt.

+alla andra

Tar i hand?
Kramar?
Kindpussas?
Pussas?
Vinkar?
Bara säger hej?
Jag föredrar att ta i hand som man gör med nya människor man annars träffar för första gången. Bara för att jag har skickat 5 meddelanden på en dejtsida tycker jag inte att man ”känner” varandra. Kan tänka mig en hej-då-kram om dejten känns bra dock. Har jag träffat personen i ett annat sammanhang innan första dejten är jag mer bekväm med en hälsningskram

+alla andra

Tar i hand?
Kramar?
Kindpussas?
Pussas?
Vinkar?
Bara säger hej?
Har kramats varje gång tror jag, för att jag fått uppfattningen att det "är så man gör", och den andra personen har också verkat ta det som självklart. Just därför tycker jag inte det känns obekvämt även om det egentligen väl är lite konstigt att det just i denna situation ska vara så normalt att krama en främling.

Tror jag brukar kora kindpussar - att ta i hand kanns for formellt, och kramas lite for vanskapligt, men jag tycker vi kindpussas en valdigt massa i detta landet - det ar liksom normen for nagon som du traffar for forsta gangen utanfor jobb.
Åh ja, kindpussar känns lagom. Jag är väldigt mycket mer bekväm med kindpussar med random människor än kramar. Men tänker att det är ganska ovanligt i Sverige så det hade nog inte tagits emot väl :p Jag har ju rötter från annat håll och alltså uppvuxen med kindpussar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 657
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat