Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan ni läsa mellan raderna i så fall.
Att han uppfattade att hon vart stel var det jag läste. Vilket iof borde vara tillräckligt tecken. Inte att hon hade sagt ifrån och tagit bort handen, osv.
Då fortsatte han ju fast han förstod att hon inte ville. Vare sig han förstod eller inte så var han ett praktarsle eller rövhatt om så vill.
Men nu svarar jag inte mer på detta, känns OT nu.
You'll never gonna see it...

Det han kommenterade på var att det inte framgick redan i första inlägget att hon hade tagit bort handen och sagt ifrån (vilket han fetade) vilket folk säger att det gjorde (det gjorde det inte).
Läs om och läs rätt...

Men allvarligt talat? Vad spelar det för roll? Vad är det för jävla prioritering av er? Hon blev antastad och ni går igenom till punkt och pricka när hon skulle sagt ifrån? Jösses.
Nej jag kommenterade bara på folks påståenden. Det var skitstövel av honom men det är redan konstaterat och det var bra att hon sa ifrån men det finns inte heller någon anledning att påstå saker som inte stämmer.

Nej jag kommenterade bara på folks påståenden. Det var skitstövel av honom men det är redan konstaterat och det var bra att hon sa ifrån men det finns inte heller någon anledning att påstå saker som inte stämmer.

Igen - vad spelar det för roll? Varför ska du ständigt skjuta bredvid målet när det kommer till sådant här? Jag förstår inte var dina prioriteringar ligger när du går in och petar på obetydliga detaljer för att försvara en annan användare känd för sina misogyna åsikter. En kvinna blev antastad, bli förbannad över det istället för att springa patriarkatets ärenden. Du förminskar det som faktiskt hände genom ditt agerande.

Igen - vad spelar det för roll? Varför ska du ständigt skjuta bredvid målet när det kommer till sådant här? Jag förstår inte var dina prioriteringar ligger när du går in och petar på obetydliga detaljer för att försvara en annan användare känd för sina misogyna åsikter. En kvinna blev antastad, bli förbannad över det istället för att springa patriarkatets ärenden. Du förminskar det som faktiskt hände genom ditt agerande.
För att inte ens bra ändamål mår bra av att stödjas av felaktiga påståenden då det gör just att man kan fokusera på faktafelen istället för skiten som faktiskt hände. Hon behöver inte ha skrivit att hon gjorde det i första posten hon la till den informationen efteråt och det är bra så men INGEN tjänar på att påstå att hon faktiskt skrev det i första posten.

Då kan ni läsa mellan raderna i så fall.
Att han uppfattade att hon vart stel var det jag läste. Vilket iof borde vara tillräckligt tecken. Inte att hon hade sagt ifrån och tagit bort handen, osv.
Då fortsatte han ju fast han förstod att hon inte ville. Vare sig han förstod eller inte så var han ett praktarsle eller rövhatt om så vill.
Men nu svarar jag inte mer på detta, känns OT nu.
Det hade varit så djävla mycket bättre om du hade fattat hur obehagliga och olämpliga flertalet av dina inlägg är i sammanhang som detta. Det är ju inte helt första gången något liknande händer.

Jag läser dina inlägg som fortsatta kränkningar, du tar över där den gränsöverskridande mannen till sist lät sig avvisas. Om än du gör det verbalt.

Av för mig okända skäl, stöttar @durachiny dig i det.

För att inte ens bra ändamål mår bra av att stödjas av felaktiga påståenden då det gör just att man kan fokusera på faktafelen istället för skiten som faktiskt hände. Hon behöver inte ha skrivit att hon gjorde det i första posten hon la till den informationen efteråt och det är bra så men INGEN tjänar på att påstå att hon faktiskt skrev det i första posten.

Som @clusia påpekade, detta är inte ett polisförhör. Det är ett skeende som beskrivs i ett inlägg på ett allmänt forum, och inget annat. Att hellre peta i "faktafel" gör att du flyttar fokus från själva händelsen i sig. Du prioriterar mindre detaljer framför det faktum att hon blev antastad. Det är förminskande. Vem tjänar på det? Männen som utför handlingarna. Plötsligt blev det viktigare vid vilket stadium hon sa ifrån, inte att mannen de facto antastade henne. Prioriteringar, som sagt.

Som @clusia påpekade, detta är inte ett polisförhör. Det är ett skeende som beskrivs i ett inlägg på ett allmänt forum, och inget annat. Att hellre peta i "faktafel" gör att du flyttar fokus från själva händelsen i sig. Du prioriterar mindre detaljer framför det faktum att hon blev antastad. Det är förminskande. Vem tjänar på det? Männen som utför handlingarna. Plötsligt blev det viktigare vid vilket stadium hon sa ifrån, inte att mannen de facto antastade henne. Prioriteringar, som sagt.
Peta i faktafelen börjar med att folk fabricerar faktafelen eller snarare i det här fallet påstår att saker skrevs som inte skrevs och det i sig är helt onödigt och fyller ingen funktion. Hero skriver många saker som man kan ifrågasätta i sig för sitt innehåll utan att man behöver hitta på fel han gör också. Är det så svårt att bara säga att fokus är på fel saker nu och vi hade fel som påstod att det nämndes i första posten, kan vi fokusera på det viktiga nu?

Det är iaf vad jag tänker göra och låta det här sidospåret vara avslutat för min del just eftersom det är helt onödigt. Tummen upp, kram och väldigt starkt att säga ifrån så tydligt, jag tror tyvärr inte han lärde sig så jättemycket men man kan som individ inte göra så mycket mer i en sådan situation.

@durachiny

"Är det så svårt att bara säga att fokus är på fel saker nu och vi hade fel som påstod att det nämndes i första posten, kan vi fokusera på det viktiga nu?"

:confused: Jag kan faktiskt inte avgöra om du är allvarlig eller sarkastisk i ditt inlägg.

Att fokusera på det "viktiga" var ju precis min poäng.. Istället för att hoppa på hans sidospår hade du själv kunnat sätta stopp för det. Det gjorde du inte, istället fortsatte du att deraila händelsen. Det fyller noll funktion för kvinnor som blir antastade, och är helt onödigt, precis som jag påpekat (och som du nu efter en femöringsvändning också vill poängtera). Helmärkligt att du plötsligt tycker att du ska förklara samma sak för mig som jag själv redan har fört fram i flertalet inlägg som svar till dig.

Du behöver varken ge mig tummen upp eller en kram. Ganska nedlåtande i ett meningsutbyte, om du frågar mig.

Här @Hero svarade jag dig redan igår kväll. Ändå skrev du inlägg idag på temat att han kanske fattade eftersom han sa förlåt.

Ja, alltså jag hade kunnat vara intresserad av mer. Det var jättetrevligt på restaurangen. Men det intresset försvann ju ganska snabbt. Han borde ha fått en väckarklocka redan i bilen, sa åt honom att sluta nån gång redan då.

Det jag svarar på här, är detta från dig:
Han såg det nog som en dejt och vart förtjust i dig, samt tolkade er trevliga restaurang dejt som intresse.
[...]
Bara den kommentaren är ju ganska otäck. Det spelar liksom ingen roll. Det fanns intresse, men det försvann ju i samma stund som jag märkte att han struntade totalt i vad jag ville/inte ville.

Det står inte att hon tog bort handen och muntligt sa ifrån oavsett hur många gånger du upprepar det.
Jo, hon skrev det redan en halvtimme efter sitt första inlägg i ämnet- som ett förtydligande:
Ja, alltså jag hade kunnat vara intresserad av mer. Det var jättetrevligt på restaurangen. Men det intresset försvann ju ganska snabbt. Han borde ha fått en väckarklocka redan i bilen, sa åt honom att sluta nån gång redan då.
Sedan får hon lov att förtydliga igen, eftersom vissa användare inte förstår att allt utom ett samtycke är ett NEJ:
Jag förtydligade redan igår: jag bad honom sluta redan i bilen, tog bort händer osv. Han kommenterade ju t.o.m. att jag blev spänd. När nån blir spänd och obekväm av närkontakt och dessutom tar bort händer så fortsätter man inte. Att han sa "förlåt" sen när jag knuffar bort honom och verkligen fräser "sluta" var för att han inte längre kunde låtsas som ingenting när jag sa ifrån så rejält, och precis som @cirkus skriver antagligen för att jag bara skulle stryka ett streck över det och allt skulle vara bra igen. Han fattade garanterat att jag inte ville redan innan, men eftersom jag inte ville att stämningen skulle bli obekväm sa jag bara ifrån trevligt och försiktigt, vilket gjorde att han kunde strunta i det.
Varför är det så viktigt för dig att försvara en användare som inte förstår hur samtycke fungerar?

Här @Hero svarade jag dig redan igår kväll. Ändå skrev du inlägg idag på temat att han kanske fattade eftersom han sa förlåt.

Bara den kommentaren är ju ganska otäck. Det spelar liksom ingen roll. Det fanns intresse, men det försvann ju i samma stund som jag märkte att han struntade totalt i vad jag ville/inte ville.
Ja, jag reagerade också på att @Hero genast tog itu med att tolka händelsen åt dig. Jag menar, du kan ju inte själv tolka dina upplevelser, du behöver ju hjälp med det. Och att @Hero s tolkning dessutom var överslätande gentemot den där mannen. Det är otäckt. Någon beskriver ett gränslöst beteende, en kränkning. Någon annan fortsätter kränkningen.

Jag har ändrat mig. Utifrån allt du sagt så är jag inte lika övertygad om att han lärt sig nåt.
Måste ha glömt bort ditt svar igår.

Sen ska vi ta hans bil hem och han börja ta på mig för mycket, han märker att jag blir spänd, kommenterar det t.o.m. Men slutar bara just då.

När jag läste mitt inlägg idag tänkte jag åh herregud mitt språk :o, "typ typ typ". Var för trött och ledsen för att orka ringa nån så det blev att jag öste ur mig här. De allra flesta lyckades ju förstå ändå (:love:), och de som inte fattar hade nog inte gjort det hur väl jag än uttryckt mig.

Hur som helst, det citerade tycker jag är tydligt att jag inte skriver ut hela konversationen. Att det fanns en dialog kring det där, men att jag kortade ner det när jag återberättade här.

Alltså den generella synen hos killar är ju helt klart att dom är schyssta killar. Har aldrig stött på någon som sagt att dom har lite halvsunkig kvinnosyn sådär. Killen som @Niyama träffade skulle säkert säga att han gjorde fel, men chansen att han verkligen reflekterar om sin syn på vad han tycker han har rätt att göra skulle jag tro är runt 3% och chansen att detta varken är första eller sista gången han går över en gräns och ändå tycker han är en schysst kille är ungefär 400%

Och personligen så är det för mig inte det viktigaste att en kille jag träffar aldrig någonsin gått över gränsen. Jag kan inte med 100 procents säkerthet säga att jag själv aldrig gjort det, för jag vet att det är inte upp till mig att bestämma det, men skulle någon jag dejtat säga att jag gjorde det skulle jag verkligen, med hela mitt hjärta fundera över det och se till att jag inte gjorde det igen. Och även om jag hittills inte fått höra det så har jag ändå tagit aktiva steg mot att fundera över hur jag beter mig, om jag är någon som "klampar på" eller inte frågor om OK?

Denna reflektionen har jag bara upplevt hos en man en gång. Och det hände 10 år(!) efter att vi hade sex.

Ibland tror jag verkligen att det hade varit bra för män att sluta se sig som schyssta hela tiden och istället se sig som utvecklingsbara för "jag är schysst/jag är snäll" har bara blivit en grej att gömma sig bakom för att säga att man inte behöver ändra hur man beter sig

@Niyama vilken röv han var.

@tråden ett allmänt inspel i hur en man som faktiskt är en bra man reagerar när han tror att han gått över någons gränser: när jag och min odefinierade träffades första gången så hamnade vi i en väldigt intim situation. Med klart samtycke från oss båda. Men väl i den situationen hände något som fick mig att delvis stänga av och inte ha samma samtycke. Mannen märker detta, avbryter, börjar fjärma sig från mig/situationen för att låta mig landa för att sedan vänta. Han var beredd på att få en utskällning, att vi aldrig skulle ses mer och att vi var körda. Nu berodde inte något av det som skedde på honom men det visste inte han då. Men han visste att där så fortsätter man inte, man backar, väntar och helt enkelt är raka motsatsen till ett rövhål..

Var tydligen inte alls på kompisnivå med grannen. Bestämde att gå ut och käka ikväll, jag orkade egentligen inte men tänkte typ att det var bra att göra nånting, orka vara lite social. Det var bra, trevligt. Sen ska vi ta hans bil hem och han börja ta på mig för mycket, han märker att jag blir spänd, kommenterar det t.o.m. Men slutar bara just då. Det är nåt fel på hans bil så hans kompis kommer med en annan bil, han vill att jag ska köra den :confused: (vi båda är nyktra). Jag blir skeptisk och börjar tänka om den är obesiktigad, avställd eller nåt? Han insisterar på att jag ska köra och lovar att den är ok. Vi kramas hejdå utanför och han typ håller fast trots att jag försiktigt försöker krångla mig loss, sen försöker han pussa mig :confused: :banghead:. Då knuffar jag bort honom rejält och säger sluta och han säger förlåt typ tusen gånger. Jag var riktigt less då och sa att DETTA är anledningen till att vi inte ska kolla film hos mig, han lovar att aldrig mer göra så och jag sa att han redan gått över typ tusen gränser, att han inte kan hålla fast mig när jag försöker ta mig loss.

Så jävla ledsen nu. Var glad för att jag tog mig iväg och käkade på restaurang trots att jag tycker det är sjukt obekvämt med nån jag inte känner, och dessutom är jätterädd för att äta ute den här tiden på året när det går så mycket magsjuka. Och det var trevligt och jag gillade honom. Så beter han sig sådär. Ska fan inte träffa män överhuvudtaget.
Fy vilket kräk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
388
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
719
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros