Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske kan skriva något så att det framgår att du är singel innan ni ses, om hur har tur svarar han med att han redan vet det 😛

Ja jag funderade på det ☺️, men vet inte hur jag lägger in det i förbifarten utan att det låter som att jag är ledsen över att det är slut med xx, vilket jag inte är.

Vi brukar inte skriva med varandra, därför jag blev så förvånad att han skrev.
Jag har aldrig varit en som haft killar ståendes i kö för att träffa mig, så jag antar inte att en kille är intresserad bara för att han hör av sig :p

Mitt huvud är så rörigt. Nu "har" jag T och sexologen. Helt perfekt.

Med T är allt enkelt. Vi är fwb. Ses när vi kan, vilket inte ens är varje månad, och har jäkligt trevligt. Hörs däremellan på Messenger om lite ditt och datt.

Men jag blir som en osäker 17-åring när det gäller sexologen. Övertygar mig själv om att han håller på att tappa intresset. Velar om jag ska skriva eller inte. Tolkar in allt möjligt i det han skriver och funderar bitvis på att blåsa av det hela fast jag egentligen jättegärna vill ses igen och vi har sagt att vi ska det (dock inte när).
Jag fattar inte varför. Jag är ju helt irrationell och jättelöjlig. Drama queen. Det känns inte som mitt vuxna jag!
Och jag vågar inte prata med honom om det eftersom jag ju i mitt huvud redan typ har sabbat allt pga velandet.

Tröttsamt.

Ok Hero, en absolut sista gång nu då.
Föreställ dig att du råkar ut för något liknande. Du träffar någon som helt plötsligt mot din vilja håller fast dig och är betydligt mer närgången än vad du vill, trots att du säger ifrån.
Försök se det framför dig, försök att föreställa dig hur det skulle kännas osv. Så detaljerat som det går.

Fundera sedan på vad som skulle krävas för att du skulle kunna umgås utan problem med människan igen, och lita på den till 100%. Tänker du att ett "förlåt" räcker? Om inte så kan du ju fundera på vad som skulle krävas istället. Kanske hittar du svaret på dina frågor där.
"Nejmen vafan, nåt är ju fundamentalt fel på mig när jag beter mig såhär utan att ens tänka efter, reagera, ens efter flera tillsägelser från din sida. Vafan håller jag på med?! Förlåt blir bara som ett tomt ord men jag vill att du ska veta att jag kommer kontakta en terapeut när jag kommer hem för att ta tag i det här problemet. Jag har förstört all tillit som fanns mellan oss bara för jag tyckte att jag hade rätt till dig och din kropp för jag är man och du är kvinna och det kan inga ord göra någon skillnad på men jag vill att du ska veta att jag vill kräkas på mitt eget normaliserade skitbeteende och jag kommer göra allt jag kan för att jobba bort det och tills dess att jag grävt upp rötterna till det här beteendet och bränt dom så kommer jag inte närma mig kvinnor alls."
Typ nåt sånt hade känts rimligt. Som minimum.

1000 förlåt skulle inte hjälpa. Jag skulle inte våga lita på honom.
Men vi vet inte vad som går runt i hans skalle. Att han just säger förlåt så många gånger tycker jag ändå tyder på att han fattar att de han gjorde var fel. Det kan vi åtminstone hoppas i alla fall.

"Nejmen vafan, nåt är ju fundamentalt fel på mig när jag beter mig såhär utan att ens tänka efter, reagera, ens efter flera tillsägelser från din sida. Vafan håller jag på med?! Förlåt blir bara som ett tomt ord men jag vill att du ska veta att jag kommer kontakta en terapeut när jag kommer hem för att ta tag i det här problemet. Jag har förstört all tillit som fanns mellan oss bara för jag tyckte att jag hade rätt till dig och din kropp för jag är man och du är kvinna och det kan inga ord göra någon skillnad på men jag vill att du ska veta att jag vill kräkas på mitt eget normaliserade skitbeteende och jag kommer göra allt jag kan för att jobba bort det och tills dess att jag grävt upp rötterna till det här beteendet och bränt dom så kommer jag inte närma mig kvinnor alls."
Typ nåt sånt hade känts rimligt. Som minimum.
:bow::bow::bow:

Men vi vet inte vad som går runt i hans skalle. Att han just säger förlåt så många gånger tycker jag ändå tyder på att han fattar att de han gjorde var fel. Det kan vi åtminstone hoppas i alla fall.

Du tror inte att det snarare är ett sätt för honom att bara vilja att den drabbade ska stryka ett streck över vad han gjorde och sen så ska de ses igen som om inget hade hänt? Man kan hoppas att det inte är så, men jag tycker ingenting tyder på att han nån form av insikt

Enligt min erfarenhet så säger 1000 förlåt snarare att killen är rädd att det han gjort ska få konsekvenser för honom snarare än att han greppar vidden av vad han har gjort, han vill släta över det han har gjort och ta udden av den jobbiga stämningen. Om förlåtet inte kommer tillsammans med någon variant av den förklaringen jag gav exempel på ovan så är den egentligen helt onödig för den säger ingenting mer än att han vill bli förlåten, inte att han förstår att det han gjorde var fel.

Men det måste ju i så fall vara något fel på honom från början för att tycka att sådant beteende är okej? Det ska man ju inte ens behöva säga till om.

Men det måste ju i så fall vara något fel på honom från början för att tycka att sådant beteende är okej? Det ska man ju inte ens behöva säga till om.

Ja, nåt fel hade han säkert.
Känns inte som det är nån mening vi diskuterar vidare detta. Jag hoppas bara att han fattade nåt av det...

Enligt min erfarenhet så säger 1000 förlåt snarare att killen är rädd att det han gjort ska få konsekvenser för honom snarare än att han greppar vidden av vad han har gjort, han vill släta över det han har gjort och ta udden av den jobbiga stämningen. Om förlåtet inte kommer tillsammans med någon variant av den förklaringen jag gav exempel på ovan så är den egentligen helt onödig för den säger ingenting mer än att han vill bli förlåten, inte att han förstår att det han gjorde var fel.
Absolut så. Mäns rädsla för att deras normaliserade felbeteenden (som de just på grund av att beteendena är normaliserade inte riktigt vet vilka de är) ska ge jobbiga konsekvenser för dem själva, är mycket större än deras vilja att fatta vad de gör fel.

Jag förtydligade redan igår: jag bad honom sluta redan i bilen, tog bort händer osv. Han kommenterade ju t.o.m. att jag blev spänd. När nån blir spänd och obekväm av närkontakt och dessutom tar bort händer så fortsätter man inte. Att han sa "förlåt" sen när jag knuffar bort honom och verkligen fräser "sluta" var för att han inte längre kunde låtsas som ingenting när jag sa ifrån så rejält, och precis som @cirkus skriver antagligen för att jag bara skulle stryka ett streck över det och allt skulle vara bra igen. Han fattade garanterat att jag inte ville redan innan, men eftersom jag inte ville att stämningen skulle bli obekväm sa jag bara ifrån trevligt och försiktigt, vilket gjorde att han kunde strunta i det.

Jag förtydligade redan igår: jag bad honom sluta redan i bilen, tog bort händer osv. Han kommenterade ju t.o.m. att jag blev spänd. När nån blir spänd och obekväm av närkontakt och dessutom tar bort händer så fortsätter man inte. Att han sa "förlåt" sen när jag knuffar bort honom och verkligen fräser "sluta" var för att han inte längre kunde låtsas som ingenting när jag sa ifrån så rejält, och precis som @cirkus skriver antagligen för att jag bara skulle stryka ett streck över det och allt skulle vara bra igen. Han fattade garanterat att jag inte ville redan innan, men eftersom jag inte ville att stämningen skulle bli obekväm sa jag bara ifrån trevligt och försiktigt, vilket gjorde att han kunde strunta i det.

Okej, jag läste inte det i ditt första inlägg. Det framgick inte.
Ursäkta.
Näe, fattade han inte det redan då så lär han nog inte gjort det sen heller.
Hemskt, tråkigt att du skulle råka ut för en sån kille :(

Okej, jag läste inte det i ditt första inlägg. Det framgick inte.
Ursäkta.
Näe, fattade han inte det redan då så lär han nog inte gjort det sen heller.
Hemskt, tråkigt att du skulle råka ut för en sån kille :(

Eh, jo @Hero det framgick i det inlägg som du svarade på från första början. Och om du inte fattade det som stod, skyll inte ifrån dig på det viset utan sug bara i dig att DU inte förstod. Inte att det inte framgick.

Konstigt nog framgick det för alla oss andra.

Det är inte tillnärmelsevis så ovanligt som du vill tro. Den sortens beteende, alltså.

Då kan ni läsa mellan raderna i så fall.
Att han uppfattade att hon vart stel var det jag läste. Vilket iof borde vara tillräckligt tecken. Inte att hon hade sagt ifrån och tagit bort handen, osv.
Då fortsatte han ju fast han förstod att hon inte ville. Vare sig han förstod eller inte så var han ett praktarsle eller rövhatt om så vill.
Men nu svarar jag inte mer på detta, känns OT nu.

"Var tydligen inte alls på kompisnivå med grannen. Bestämde att gå ut och käka ikväll, jag orkade egentligen inte men tänkte typ att det var bra att göra nånting, orka vara lite social. Det var bra, trevligt. Sen ska vi ta hans bil hem och han börja ta på mig för mycket, han märker att jag blir spänd, kommenterar det t.o.m. Men slutar bara just då. Det är nåt fel på hans bil så hans kompis kommer med en annan bil, han vill att jag ska köra den :confused: (vi båda är nyktra). Jag blir skeptisk och börjar tänka om den är obesiktigad, avställd eller nåt? Han insisterar på att jag ska köra och lovar att den är ok. Vi kramas hejdå utanför och han typ håller fast trots att jag försiktigt försöker krångla mig loss, sen försöker han pussa mig :confused: :banghead:. Då knuffar jag bort honom rejält och säger sluta och han säger förlåt typ tusen gånger. Jag var riktigt less då och sa att DETTA är anledningen till att vi inte ska kolla film hos mig, han lovar att aldrig mer göra så och jag sa att han redan gått över typ tusen gränser, att han inte kan hålla fast mig när jag försöker ta mig loss.

Så jävla ledsen nu. Var glad för att jag tog mig iväg och käkade på restaurang trots att jag tycker det är sjukt obekvämt med nån jag inte känner, och dessutom är jätterädd för att äta ute den här tiden på året när det går så mycket magsjuka. Och det var trevligt och jag gillade honom. Så beter han sig sådär. Ska fan inte träffa män överhuvudtaget. "

Originalinlägget med fetning, hero har väl rätt i att det inte framgick att du sa ifrån redan då i bilen men killen borde ha märkt att du inte gillade vad han gjorde (och kommenterade själv på det) och därmed slutat redan där.

"Var tydligen inte alls på kompisnivå med grannen. Bestämde att gå ut och käka ikväll, jag orkade egentligen inte men tänkte typ att det var bra att göra nånting, orka vara lite social. Det var bra, trevligt. Sen ska vi ta hans bil hem och han börja ta på mig för mycket, han märker att jag blir spänd, kommenterar det t.o.m. Men slutar bara just då. Det är nåt fel på hans bil så hans kompis kommer med en annan bil, han vill att jag ska köra den :confused: (vi båda är nyktra). Jag blir skeptisk och börjar tänka om den är obesiktigad, avställd eller nåt? Han insisterar på att jag ska köra och lovar att den är ok. Vi kramas hejdå utanför och han typ håller fast trots att jag försiktigt försöker krångla mig loss, sen försöker han pussa mig :confused: :banghead:. Då knuffar jag bort honom rejält och säger sluta och han säger förlåt typ tusen gånger. Jag var riktigt less då och sa att DETTA är anledningen till att vi inte ska kolla film hos mig, han lovar att aldrig mer göra så och jag sa att han redan gått över typ tusen gränser, att han inte kan hålla fast mig när jag försöker ta mig loss.

Så jävla ledsen nu. Var glad för att jag tog mig iväg och käkade på restaurang trots att jag tycker det är sjukt obekvämt med nån jag inte känner, och dessutom är jätterädd för att äta ute den här tiden på året när det går så mycket magsjuka. Och det var trevligt och jag gillade honom. Så beter han sig sådär. Ska fan inte träffa män överhuvudtaget. "

Originalinlägget med fetning, hero har väl rätt i att det inte framgick att du sa ifrån redan då i bilen men killen borde ha märkt att du inte gillade vad han gjorde (och kommenterade själv på det) och därmed slutat redan där.
Fast alltså att bli så spänd att killen själv reagerar och kommenterar är väl ändå att säga ifrån? Allt är inte verbalt och man har ett ansvar faktiskt. @Hero behöver inte försvaras av dig i varenda grejj han blir ifrågasatt för, varför ska du hela tiden ursäkta honom?

Fast alltså att bli så spänd att killen själv reagerar och kommenterar är väl ändå att säga ifrån? Allt är inte verbalt och man har ett ansvar faktiskt. @Hero behöver inte försvaras av dig i varenda grejj han blir ifrågasatt för, varför ska du hela tiden ursäkta honom?
Det han kommenterade på var att det inte framgick redan i första inlägget att hon hade tagit bort handen och sagt ifrån (vilket han fetade) vilket folk säger att det gjorde (det gjorde det inte).

Då kan ni läsa mellan raderna i så fall.
Att han uppfattade att hon vart stel var det jag läste. Vilket iof borde vara tillräckligt tecken. Inte att hon hade sagt ifrån och tagit bort handen, osv.
Då fortsatte han ju fast han förstod att hon inte ville. Vare sig han förstod eller inte så var han ett praktarsle eller rövhatt om så vill.
Men nu svarar jag inte mer på detta, känns OT nu.

Men allvarligt talat? Vad spelar det för roll? Vad är det för jävla prioritering av er? Hon blev antastad och ni går igenom till punkt och pricka när hon skulle sagt ifrån? Jösses.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
719
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025