Jag brukar ha svårt att sova i början med en ny person, mest för att det känns pirrigt och speciellt, blir lite upp i varv. Sen gillar jag att ha lite space och varsitt täcke, inte skeda natten lång men gärna före och efter sömnen.Haft problem att somna/sova ett tag, först pga hosta o sedan har det bara hängt i sedan jag blev så sjukt stressad en gång jag sov med min dejt. Har gått rätt bra att sova själv men i natt sov jag med honom igen och det gick väl sådär. Tror jag dels är bortskämd med mitt ex som somnade på 2 sekunder och precis som jag låg helt still hela natten och dels har jag gjort en situation av detta att stressa över, jag är rätt bra på det Jag har själv funderat på om det är lönt att försätta ses som vi gör om vi inte kan sova ihop så det var ändå najs att han bad mig fundera på det. Vi brukar tänka samma men jag är för feg för att säga det först
Skulle ses ikväll igen men vi får väl se helt enkelt. Jag har en hel del stressissues med min häst så för mig är det inte något problem egentligen att ta tag i denna uppkomna situationen o lösa det. Det lönar sig aldrig att undvika för mig.
Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?
Mitt ex hade extremsvårt att sova med andra, han blev ofta tvungen att byta rum när han märkte att han inte somnade/somnade om så det var alltid riggat en extra sovstation. Så kan man ju också lösa det. Kändes lite jobbigt, speciellt i början när jag var nykär, men jag förstod ju att det inte var personligt och jag kunde ta det. Vi var noga med att gosa gomorron och gonatt i alla fall.