Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förr sa väl folk "träff"? Inte lika laddat med tvåsamhetsromantik som "date".
Jag kommer inte ihåg vad det kallades i min flydda ungdom. Definitivt inte date. Men jag vill minnas att även "träff" kändes antingen töntigt eller föråldrat, som ord betraktat alltså, redan då. Som jag minns det blev man liksom ihop ibland, rätt slumpmässigt. Jag hittade mig i någon annans säng, eller jag hittade någon i min säng, och så tog man det därifrån. (Utfallet blir ju olika beroende på vems säng man hittar sig i eller vem man hittar i sin säng.)

För min del ser det nog ut ungefär så fortfarande.

Skrev lite med en kille igår på dagen. Han bor några mil ifrån mig och vi hann bara skicka några mail fram och tillbaka innan han frågade om vi kunde ses och skrev att han gärna satt och snackade med mig under en kväll med lite vin, han undrade också om jag hade en gästbädd till honom.
Jag svarade lite skämtsamt att jag har både soffa och en stor säng och fick omedelbart tillbaka:
"Jaha, det låter som att du är ute efter lite mys? ;)"
och jag svarade som vanligt med att jag mest vill ha någon som är skön och rolig att hänga med, och att jag aldrig på förhand skulle bestämma en dejt med premissen att vi ska mysa tillsammans.
Fick tillbaka:
"Oavsett om attraktion uppstår eller ej så kommer jag gärna över. Om du är intresserad är det bara att ta för dig gumman"

:laugh::laugh::laugh:

Jag fick ingen bra magkänsla alls av den här killen så jag svarade inte. Nu har han skickat tre mail till under natten, det senaste:
"Ditt uppträdande igår var något märkligt. Är du seriös eller vill du bara leka lite?"

Alldeles för desperat för min smak! :rofl:

Klart att alla är positiva till dig, går det att vara något annat?
Du är en sån som det inte går att låta bli att tycka om :love:

Tur, jag hade aldrig klarat av att veta att folk tyckte illa om mig :o

Vänd på det och föreställ dig hur det känns att aldrig ha upplevt det från någon, någonsin. Vilket skulle du föredra?

Alltså mitt svar handlade inte om vad som är bättre eller sämre utan mer bara att jag tror inte jag tycker det är så fantastiskt som jag upplever gememan gör. Men jag inser ju också att det ligger hos mig, det där med anknytning osv. Jag vet att jag klarar mig bra själv och drar slutsatsen att jag klarar mig bäst själv direkt typ.

Men som svar på din fråga så tycker jag det är jättehemskt att läsa vad du skriver :( Jag tänker att du borde få den där hjälpen min dejt haft under lång tid för att få lite mer positivt i ditt liv :heart

Så tänker nog jag också. Som du, alltså.

Att kalla det där man gör tillsammans när man lär känna varandra i början för att dejta, blir liksom som en sorts anpassning till ett förutbestämt schema där förhållandet successivt tar "steg framåt", och slutmålet verkar vara något i stil med volvo, villa, vovve och barn. Som en sorts schema för livet.

Jag är inte heller bekväm med det och använder därför dejt/dejta massor bara för det. Jag vill inte det ska vara så stelt o förknippar med en massa förväntningar. Och så har jag heller inte bättre ord. Killen jag träffar kan jag säga, men ska jag då skriva min eh ja vadå? Hade gärna haft ett bättre ord.

Tur, jag hade aldrig klarat av att veta att folk tyckte illa om mig :o

Alltså mitt svar handlade inte om vad som är bättre eller sämre utan mer bara att jag tror inte jag tycker det är så fantastiskt som jag upplever gememan gör. Men jag inser ju också att det ligger hos mig, det där med anknytning osv. Jag vet att jag klarar mig bra själv och drar slutsatsen att jag klarar mig bäst själv direkt typ.

Men som svar på din fråga så tycker jag det är jättehemskt att läsa vad du skriver :( Jag tänker att du borde få den där hjälpen min dejt haft under lång tid för att få lite mer positivt i ditt liv :heart

Jag är inte heller bekväm med det och använder därför dejt/dejta massor bara för det. Jag vill inte det ska vara så stelt o förknippar med en massa förväntningar. Och så har jag heller inte bättre ord. Killen jag träffar kan jag säga, men ska jag då skriva min eh ja vadå? Hade gärna haft ett bättre ord.

Jag kallar det mest dejta för att hålla isär det från att träffa kompisar.
Jag och snygga kollegan ska inte ha en pizzadejt, vi har pizzatorsdag, vi är ju kompisar.

Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?
Fenomenal. :D
Skämt åsido, jag sover hellre med än utan sällskap - så länge som sällskapet inte straffar ut sig totalt genom att flaxa omkring i sömnen, sno täcket (varsitt täcke väger tungt i minusvågskålen) eller kanske snarka monumentalt (inte upplevt ännu). Annars sover jag obekymrat igenom det mesta. Gillar att kunna rulla över och skeda en stund.
Själv har jag genomgående beskrivits som okomplicerad att sova med, möjligen med mild reservation för att jag föredrar att ha det svalt i rummet (fönsterglipa) på natten och att jag är patologisk snoozare på morgonen. Somnar för det mesta på två-tre andetag, är lagom varm, snarkar bara när jag är väldigt trött eller väldigt full. :angel:

Det ingår ju i "upplevt". Om någon varit riktigt intresserad utan att jag vetat om det så har jag ju inte upplevt det.

Jag har liksom aldrigt haft den där glada känslan (som andra pratar om) när jag själv blivit förtjust i någon, för jag vet ju att det aldrig är besvarat utan att det enda jag kan få ut av sådana känslor är sorg. Jag önskar att man kunde operera bort alla romantiska känslor ur sådana som mig, som ändå inte har någon nytta av dem.
Men att det inte har hänt betyder inte att det inte kommer hända. Jag tar dessutom mycket hellre obesvarad kärlek än ingen alls. Att känna sig avtrubbad är värre.

Men att det inte har hänt betyder inte att det inte kommer hända.
Så tänkte jag länge, men det är bättre att acceptera verkligheten som den är. Jag är 42 år, introvert, tjock, alldaglig, tråkig, festar inte, reser inte och har absolut ingen som helst förmåga att flirta.

Jag tar dessutom mycket hellre obesvarad kärlek än ingen alls. Att känna sig avtrubbad är värre.
Det finns andra känslor än just romantisk kärlek, så att skära bort det som bara ger mig sorg och smärta skulle inte göra mig avtrubbad.

Jag tycker att det här är jättesvårt.. för jag förstår att folk vill peppa @Houdinie och mig själv och vissa andra. Och jag tänker också att det låter svårt när du @Houdinie skriver så negativt om dig själv. Men samtidigt så förstår jag nog hur du känner.
Och det är väldigt dubbelt kan jag tycka att läsa dejtingtråden. Jag läser den lite som jag tittar på Sex and the City-programmen. ( Jag älskar den serien så inget negativt) Men det jag menar är att jag läser dejtingtråden och känner att det är väldigt långt ifrån mitt liv. Och det är dubbelt. På ett sätt är det roligt att läsa om det som skrivs men samtidigt är det smärtsamt ibland. Just för att det är så tydligt att det är så olika för olika människor och olika möjligheter.

Så tänkte jag länge, men det är bättre att acceptera verkligheten som den är. Jag är 42 år, introvert, tjock, alldaglig, tråkig, festar inte, reser inte och har absolut ingen som helst förmåga att flirta.

Vad är det som gör dig tråkig? Att du aldrig festar eller reser? Det gör inte jag heller (eller åtminstone väldigt sällan) men jag tror inte att jag anses som tråkig för det.

Men att det inte har hänt betyder inte att det inte kommer hända. Jag tar dessutom mycket hellre obesvarad kärlek än ingen alls. Att känna sig avtrubbad är värre.
Jo men även om du skriver det i välmening kan det vara svårt att orka tro på det.
Nu vet jag inget om ålder på dig @Houdinie men säg att någon inte på tex 20 års tid har varit med om att något sådant har hänt eller att hen inte har fått någon respons på 20 års tid. Det är inte konstigt tycker jag att man då tvivlar och undrar om något är fel på en.

Det finns andra känslor än just romantisk kärlek, så att skära bort det som bara ger mig sorg och smärta skulle inte göra mig avtrubbad.
Mitt ex var i din sits när han träffade mig...

Jo men även om du skriver det i välmening kan det vara svårt att orka tro på det.
Nu vet jag inget om ålder på dig @Houdinie men säg att någon inte på tex 20 års tid har varit med om att något sådant har hänt eller att hen inte har fått någon respons på 20 års tid. Det är inte konstigt tycker jag att man då tvivlar och undrar om något är fel på en.
Se svaret ovan.

@Houdinie jag förstår hur du känner. Jag fortsätter försöka att hitta någon, gå på dejter osv även om jag är 99% säker på att jag aldrig kommer hitta någon eftersom jag är alldeles för gammal för att någon skulle vilja vara min första partner/pojkvän.

Jag jobbar, är i stallet, handlar mat, jobbar, är i stallet, sitter i soffan, jobbar... Jag har inget liv mao, jag bara existerar och väntar på att livet ska gå över.
:heart:heart:heart:heart:heart
Så ledsen jag blir att höra det!
Jag förstår verkligen hur smärtsamt det är att inte hitta en partner om man vill det. Men- kan du hitta glädje i ditt liv som det ser ut idag? För en partner kan inte automatiskt göra så det blir bra...Även om det nog kan vara fantastiskt att ha en bra relation..
Varför tycker du att du inte har något liv? Ditt liv består ju av tex stall och annat som jag hoppas du tycker är kul? Vad skulle du vilja ha i ditt liv för att du skulle kunna njuta av det?

@Houdinie jag förstår hur du känner. Jag fortsätter försöka att hitta någon, gå på dejter osv även om jag är 99% säker på att jag aldrig kommer hitta någon eftersom jag är alldeles för gammal för att någon skulle vilja vara min första partner/pojkvän.

Men? Du är väl inte ens gammal?
Varför skulle ingen vilja vara ens första partner? Förstår verkligen inte tankegången..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka