Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste säga att jag har lite svårt att hänga med i vad som är ok att göra kräksmileys och uttrycka ogillande över och vad som inte är ok.
Därav jag håller mig borta från allt vad fåniga gubbar heter och inte heller bryr mig om när andra använt dem.

Måste säga att jag har lite svårt att hänga med i vad som är ok att göra kräksmileys och uttrycka ogillande över och vad som inte är ok.
Det är väl inte så svårt?
Folk som varit rent otrevliga, en grupp människor som beter sig illa osv. Absolut okej att kräkas på.
Exempel från tråden: Kvinnor som tycker att det är jätteviktigt att upprätthålla förtryckande könsroller. Fatfetish-män som reducerar överviktiga kvinnor till kroppar som finns till för deras njutning. Män som skickar kukbilder och/eller sunkiga sexgrejer till främmande människor.

En hel grupp människor vars enda fel är att man inte personligen tänder på dem? Nä.
Exempel från tråden: "Passiva kvinnor".

Vad är det du inte förstår?
Jag förstår inte. Var du får sjuk snuskigt ifrån. Jag begriper inte varför du tror att någon ska behaga mig? Jag tror inte att någon ska göra något för mig. Jag är mycket ovan att någon behagar mig överhuvudtaget. Jag vill inter stöta mig med någon. Trodde inte att det kunde tolkas som du tolkade det. Men man lär sig.

Det är väl inte så svårt?
Folk som varit rent otrevliga, en grupp människor som beter sig illa osv. Absolut okej att kräkas på.
Exempel från tråden: Kvinnor som tycker att det är jätteviktigt att upprätthålla förtryckande könsroller. Fatfetish-män som reducerar överviktiga kvinnor till kroppar som finns till för deras njutning. Män som skickar kukbilder och/eller sunkiga sexgrejer till främmande människor.

En hel grupp människor vars enda fel är att man inte personligen tänder på dem? Nä.
Exempel från tråden: "Passiva kvinnor".
Har bara sett samma smiley på så mycket annat i tråden som inte beror på handlingar utan t.ex. vad man har för sorts bilder i en tinderprofil.

Jag förstår inte. Var du får sjuk snuskigt ifrån. Jag begriper inte varför du tror att någon ska behaga mig? Jag tror inte att någon ska göra något för mig. Jag är mycket ovan att någon behagar mig överhuvudtaget. Jag vill inter stöta mig med någon. Trodde inte att det kunde tolkas som du tolkade det. Men man lär sig.
Sunkigt. Inte snuskigt, sunkigt.

Kort sagt:
1. Du spyr galla över passiva kvinnor.
2. Jag ifrågasätter varför.
3. Du motiverar med att du inte gillar att ligga med de.
Summa: Passiva kvinnor behagar inte dig, alltså spyr du galla på de. Du hade kunnat vara tyst, du hade kunnat konstatera att du helt enkelt inte matchar med passiva kvinnor, men nej - du valde att spy galla precis som den där fettfetischisten jag tyckte att du påminde om.

Har varit en vecka på Tinder. Resultatet är en planerad dejt. :bump::bump::bump:
eller inte inbokad ännu men vi har skrivit att vi ska ses. Jag frågade rätt fort denna gång.
Det är den enda jag skrivit med egentligen. Musikern som älskar hundar. Om inte annat får jag en promenad och gosa lite med hund.
:D :D :D

Sunkigt. Inte snuskigt, sunkigt.

Kort sagt:
1. Du spyr galla över passiva kvinnor.
2. Jag ifrågasätter varför.
3. Du motiverar med att du inte gillar att ligga med de.
Summa: Passiva kvinnor behagar inte dig, alltså spyr du galla på de. Du hade kunnat vara tyst, du hade kunnat konstatera att du helt enkelt inte matchar med passiva kvinnor, men nej - du valde att spy galla precis som den där fettfetischisten jag tyckte att du påminde om.
Ok got it. tack

Frukostkillen frågade hur det gick hos läkaren idag. Efter lite redogörelse skämtade jag om att han får hitta någon annan att ligga med om jag inte läker snart. Han skämtade tillbaka om att vi får syssla med tantra framöver. Jag sa att om han lyckas få mig att komma utan att ens röra väsentliga delar så gifter vi oss. Satt lite spänt och väntade på hur det skämtet skulle tas emot. Fick svaret "Så det är kriteriet alltså?" och en smiley med en svettdroppe i pannan. Alltså gulle! Blev lite fjärilig i magen nu.

Ingen har sagt att alla som gillar tjockisar har en fetisch (nåja, det anses gärna så i samhället men det är en annan diskussion med annan problematik) utan att tjocka fetischeras, att vi skalas ner till att bara vara kroppar man kan runka i. Skillnaden är tämligen enorm.

Det är ju skillnad på fetish och vad man kanske gillar anser jag. Jag gillar underarmar och händer med synliga ådror. Ungefär som jag gillar ett bra vin eller fint väder.
Fotfetishisten jag råkade träffa för 15 år sedan gillade inte fötter. Han var fixerad.
Jag tänkte väl typ ”Jaja” men alltså, jag kände mig som en fot:D. Han ville typ slicka mina tår. Insåg raskt att vi hade olika preferenser.

Jag har inte lagt särskilt mkt tankemöda över det. Tankar kan man ju inte styra över. En dejt säger inte så mkt. Har insett att det är få dejter som leder till hångel efter 1 timme som med mitt ex :D

Det enda jag vill säga är att jo, det kan man absolut! Man får jobba på det dock, men hjärnan kommer så småningom automatiskt hitta in på andra tankebanor. Jätteskönt faktiskt när man inser att det är fullt påverkningsbart.

Nu är man väl visserligen olika men - jag funderar på hur det skulle låta om man satt och pratade erfarenheter med sina tjejkompisar. Åtminstone runt mig skulle man nog säga typ "har du legat med nån med jättekuk/minikuk nån gång?" Inte "Har du FÅTT jättekuk/minikuk nån gång?" Det känns väldigt manligt att använda det uttrycket. Han ger, hon är passiv.

Exakt. Precis så.

Jag tänker på Ebba Witt-Brattström och Århundradets kärlekskrig: ”Ge mig kuken, monsieur.”

Det är ju skillnad på fetish och vad man kanske gillar anser jag. Jag gillar underarmar och händer med synliga ådror. Ungefär som jag gillar ett bra vin eller fint väder.
Fotfetishisten jag råkade träffa för 15 år sedan gillade inte fötter. Han var fixerad.
Jag tänkte väl typ ”Jaja” men alltså, jag kände mig som en fot:D. Han ville typ slicka mina tår. Insåg raskt att vi hade olika preferenser.
Jo precis.
Jag gillar Idris Elba men jag har då rakt ingen Idris Elba-fetisch :D

Det är intressant vilka olika preferenser som finns :) . Mitt ex var fascinerad av mina underarmar och ådror. Hon var sjuksköterska och sa att jag hade varit en sån perfekt patient för blodprov. Det gick inte riktigt hem då jag inte gillar blod och sprutor :nailbiting:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka