Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag skrev om passiv handlade inte om läggning, utan om traditionell kvinnoroll när det gäller sex. Kanske bäst att förtydliga det. Jag tror inte att @Tranan var riktigt med på tåget där.
Ja själv förstod jag det (och instämmer), mitt inlägg var enbart riktat till Tranan.

Jag gillar inte passiva tjejer i sängen! En höst personlig åsikt.
Det spelar ingen roll att du inte gillar passiva kvinnor i sängen, du måste inte spy galla över de för det. Ingen tvingar dig att ligga med passiva kvinnor.

Det påminner mig lite om en av alla dessa fettfetischister som skrev till mig förr. Kollade hans dagbok och läste att smala tjejer tror att de är så snygga, men de ska veta att han minsann inte alls tyckte det. Som om hela världen kretsade kring hans preferenser. Som om kvinnors existens går ut på att behaga honom. Som om kvinnors existens går ut på att behaga dig.

Det jag skrev om passiv handlade inte om läggning, utan om traditionell kvinnoroll när det gäller sex. Kanske bäst att förtydliga det. Jag tror inte att @Tranan var riktigt med på tåget där.

Beror väl på vad som menas med passiv ? Många ställningar gör ju att kvinnan har svårt att vara lika aktiv. Har det med kvinnorollen att göra ?

Är det förresten någon som har något råd att ge gällande uttrycket "är det rätt så är det lätt"? Jag fastnar lätt för att det är så det ska vara, men är samtidigt en relativt klurig person själv så jag undrar om någon relation någonsin kommer att kunna betraktas som "lätt" för mig. Någon som har input, tankar, råd här?
Jag gillar inte att beskriva mig själv med mina diagnoser men i det här fallet är det nog simplast att säga att jag är en ganska rejält knepig person i och med att jag är bipolär, bland mycket annat. Hela mitt liv är svårt, men min relation är enkel. Ingen annan relation har känts såhär, att allt verkligen är lätt när det kommer till just relationen mellan den här mannen och mig.
Men trots att det där stämmer perfekt för mig så gillar jag inte alls uttrycket. Är man lycklig med en person som det kanske ibland är "krångel" med så kan det vara precis lika rätt ändå. Är man nöjd och glad med sin relation behöver det liksom inte vara mer med det än så.

Ja och nej. Traditionella roller som de tar sig uttryck även i sängen. Utanför sängen går de ju ut på att han ska ragga och uppvakta, hon ska vänta på att bli uppraggad. Han ska fria osv.

Jo precis, det var det jag uppfattade det som att ni pratade om från början. Sugar daddys, snubbar som bjussar på dejter osv.

Ja själv förstod jag det (och instämmer), mitt inlägg var enbart riktat till Tranan.

Som om hela världen kretsade kring hans preferenser. Som om kvinnors existens går ut på att behaga honom. Som om kvinnors existens går ut på att behaga dig.
Jag har aldrig sagt något som jag tolkar som att kvinnor existerar för att behaga mig. Det är så långt ifrån min inställning till kvinnor man kan komma. Snälla jag ber dig att inte tolka in saker i mitt huvud som inte finns där.

Jag har aldrig sagt något som jag tolkar som att kvinnor existerar för att behaga mig. Det är så långt ifrån min inställning till kvinnor man kan komma. Snälla jag ber dig att inte tolka in saker i mitt huvud som inte finns där.
Du sitter på ett offentligt forum och spyr galla över passiva tjejer för att du inte gillar att ligga med de. Du kan inte lägga över ansvaret för tolkning på mig här - det är inte jag som tolkar in nånting utan det är du som faktiskt sitter och kläcker ur dig sjukt sunkiga kommentarer om kvinnor baserat på att de inte behagar dig. Vill du inte att man ska tolka så så är det hur enkelt som helst att låta bli att spy galla över folk.

Du sitter på ett offentligt forum och spyr galla över passiva tjejer för att du inte gillar att ligga med de. Du kan inte lägga över ansvaret för tolkning på mig här - det är inte jag som tolkar in nånting utan det är du som faktiskt sitter och kläcker ur dig sjukt sunkiga kommentarer om kvinnor baserat på att de inte behagar dig. Vill du inte att man ska tolka så så är det hur enkelt som helst att låta bli att spy galla över folk.
:confused:

Har en killkompis som alltid beskriver sig som gubbe. Att han ska ta en liten "gubblur" när han ska vila en stund på dagen exempelvis. Sjukt gulligt :D
Hehe, det är lite kul tycker jag.
Jag har tre syskonbarn och det var så kul när jag kunde börja kalla mig för "Farbror". "Ska farbror Hero hjälpa dig ?" "Farbror Hero kommer om en stund Farbror ska bara äta först... :D:p"

Jag brukar ju tänka att jag är en tant. Nu matchande jag precis med en som beskriver sig som gubbe på drygt 30. Honom måste jag skriva till. :D :bump:
Hoppas det är en trevlig typ som är gubbig på rätt sätt! Gubbig på fel sätt (Dvs ocharmigt bitter enligt mig) är så tråkigt men annars är det fantastiskt alltså /redo för pensionen sedan 14-års ålder och sambo med en ”gubbe” :D

Nu är man väl visserligen olika men - jag funderar på hur det skulle låta om man satt och pratade erfarenheter med sina tjejkompisar. Åtminstone runt mig skulle man nog säga typ "har du legat med nån med jättekuk/minikuk nån gång?" Inte "Har du FÅTT jättekuk/minikuk nån gång?" Det känns väldigt manligt att använda det uttrycket. Han ger, hon är passiv.
Har allt hört grabbar prat om att de fått fitta på motsvarande sätt. Tycker det är ett obegripligt sätt att resonera. Som om nån sprättat bort bara den biten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX