Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan jag köpa men då kan man inte heller säga att samma beteende inte förekommer för normsmala.
Om jag pratar med en mörkhyad person som berättar hur hen är utsatt för rasism och/eller diskriminering, vad är poängen med att jag svarar "Ja herregud, jag känner igen det där och nu ska du få höra vad jag har varit med om" - annat än att förminska den andras upplevelse?

Att man gillar/föredrar en viss typ av kropp/utseende innebär ju inte att man per automatik har en fetisch. Jag föredrar välmusklade, rejäla män men har för det ingen muskel/träningsfetisch.

Män som föredrar kortare kvinnor = längdfetisch
Kvinnor som föredrar längre män = längdfetisch
Män som gillar kvinnor med långt hår = hårfetisch
Kvinnor som gillar skäggiga män = skäggfetisch
Människor som gillar sportiga, aktiva människor = fitnessfetisch
Människor som inte finner övervikt attraktivt = smalfetisch
Människor som finner välvårdad klädsel attraktivt = klädfetisch

Osv osv i all oändlighet.

I såna fall består dejtinglivet enbart av olika fetischer om exakt allt man föredrar och attraheras av i en motpart per automatik är en fetisch.

Tycker mest bara det känns ska vara jobbigt att alltid ta för givet att alla som gillar den typ man är, har en fetisch.

Att man gillar/föredrar en viss typ av kropp/utseende innebär ju inte att man per automatik har en fetisch. Jag föredrar välmusklade, rejäla män men har för det ingen muskel/träningsfetisch.

I såna fall består dejtinglivet enbart av olika fetischer om exakt allt man föredrar och attraheras av i en motpart per automatik är en fetisch.

Tycker mest bara det känns ska vara jobbigt att alltid ta för givet att alla som gillar den typ man är, har en fetisch.
Det finns en fetmafetischism https://en.wikipedia.org/wiki/Fat_fetishism och några tjejer i tråden berättar att de varit utsatta för den. Det är allt.

@sorbifolia Hmm, jo kanske det. Nu hoppas jag ju att det inte händer, men kan ju kanske vara bra med en plan B...
@durachiny och @pepp fast han frågar ju rent ut om jag ska dit? Himla pinsamt ifall vi skulle råka springa på varann... det är ingen särskilt stor stad. Och samtidigt, skulle han bli sur över att jag träffar/pratar med fler från Tinder på det här stadiet så tycker jag att då är han bara löjlig... så kanske ska skriva som det är.

//r

@sorbifolia Hmm, jo kanske det. Nu hoppas jag ju att det inte händer, men kan ju kanske vara bra med en plan B...
@durachiny och @pepp fast han frågar ju rent ut om jag ska dit? Himla pinsamt ifall vi skulle råka springa på varann... det är ingen särskilt stor stad. Och samtidigt, skulle han bli sur över att jag träffar/pratar med fler från Tinder på det här stadiet så tycker jag att då är han bara löjlig... så kanske ska skriva som det är.

//r
Gör som du tycker känns bra så är det upp till honom hur han hanterar sin sida.

Jag utgår inte från att alla män som gillar tjocka kvinnor har en fat fetisch, jag utgår däremot från att alla män som uttrycker att de har en fat fetisch, har det. Tror du att jag är så himla dum i huvudet att jag inte kan skilja mellan det ena och det andra?

När jag listade de tre typer av män som kontaktade/svarade mig på den tid jag var på HP, så utgick jag från fakta, inte från förutfattade meningar. Jag önskar att du hade rätt, att jag bara inbillade mig, att jag bara är lite korkad (tihi), men tyvärr är det inte så.

Jag säger inte att det gäller alla män, jag säger att det gällde alla män som kontaktade/svarade mig. Jag baserar det inte på vad jag tror, utan på vad de själva uttryckte.

Fast det är inte det vi skriver. Självklart får man vara attraherad av vissa saker.
Men det vi säger är att personen med fetisch skulle kunna vara med vilken annan person som helst som tex har skägg, är tjock, har tex ett asiatiskt utseende ( en kompis säger att hon möter det.)
Dvs personligheten och den man är som person betyder inget alls. Man är utbytbar till vem som helst som också är tjock, är asiat, har skägg etc..
Och man märker tydligt om personen är intresserad av mig som person och vem jag är eller bara för ens utseende.

Jag tycker att det är himla enkelt att upptäcka om personer kontaktar mig för hur jag ser ut och absolut inget annat. Det är nämligen bara prat om min kropp. Jag behöver inte ta för givet att de har en fetish, det är ohyggligt tydligt. Kropp, kropp, fett, fett. Vem jag är och vad jag gillar och sånt är inte det minsta intressant.
Och så har de flesta varit feeders också. :wtf:

Jag hittade till slut en snubbe som inte pratade om min kropp. Han var intresserad av precis allt gällande mig. Kroppen ingick förstås i det men stod aldrig någonsin i fokus, det blev aldrig ett diskussionsämne. Han föredrar kvinnor som är större än normen men om jag skulle gå ner i vikt skulle han aldrig få för sig att dumpa mig av den anledningen. Där är skillnaden.

Ingen har sagt att alla som gillar tjockisar har en fetisch (nåja, det anses gärna så i samhället men det är en annan diskussion med annan problematik) utan att tjocka fetischeras, att vi skalas ner till att bara vara kroppar man kan runka i. Skillnaden är tämligen enorm.

Fast det är inte det vi skriver. Självklart får man vara attraherad av vissa saker.
Men det vi säger är att personen med fetisch skulle kunna vara med vilken annan person som helst som tex har skägg, är tjock, har tex ett asiatiskt utseende ( en kompis säger att hon möter det.)
Dvs personligheten och den man är som person betyder inget alls. Man är utbytbar till vem som helst som också är tjock, är asiat, har skägg etc..
Och man märker tydligt om personen är intresserad av mig som person och vem jag är eller bara för ens utseende.

Jag kan känna igen det där med mina tatueringar.
Män som hakar upp sig fullständigt och ibte kan prata om några annat än hur hett, snyggt och sexigt det är.
Blir aningens drygt och enformigt :meh:

Jag kan känna igen det där med mina tatueringar.
Män som hakar upp sig fullständigt och ibte kan prata om några annat än hur hett, snyggt och sexigt det är.
Blir aningens drygt och enformigt :meh:
Exakt...

Exempel från verkligheten (ur minnet - har stängt kontot)
X: Hej, vad snygg du är!
Houdinie: Tack, vad snällt. Ser att du gillar XYZ, det verkar intressant, kan du berätta mer?
X: Jo, det är kul. Hur mycket väger du?
Houdinie: Jag har inte vägt mig på länge, så det vet jag inte. Brukar du XYZ ofta?
X: Kan du inte väga dig och skicka bilder på dig själv i bikini?
Houdinie: Nej
X: Jag tänder på stora tjejer, så du behöver inte vara orolig. Kom igen, skicka bilder, eller så kommer jag hem till dig så kan jag fota dig? Jag tar med pizza...
Houdinie: Nej tack, jag är inte intresserad.
X: [Tjat, tjat, tjat, tjock, vikt, kropp, bröst, rumpa, jag vill, jag tänder på, jag tänker, jag ska, jag, jag, jag...]
<BLOCK>

:wtf:

Exakt...

Houdinie: Tack, vad snällt. Ser att du gillar XYZ, det verkar intressant, kan du berätta mer?
Houdinie: Jag har inte vägt mig på länge, så det vet jag inte. Brukar du XYZ ofta?
X: Jag tänder på stora tjejer, så du behöver inte vara orolig. Kom igen, skicka bilder, eller så kommer jag hem till dig så kan jag fota dig? Jag tar med pizza...
X: [Tjat, tjat, tjat, tjock, vikt, kropp, bröst, rumpa, jag vill, jag tänder på, jag tänker, jag ska, jag, jag, jag...]
<BLOCK>

Men herreGUD! :eek::banghead:

Exakt...

<BLOCK>

Japp, total igenkänning :down: :wtf:

Exakt...

<BLOCK>

Det var ändå inte den värsta... En annan kille talade om för mig att jag minsann skulle respektera hans preferenser, och om han tände på min kropp (obs, inte mig, utan min kropp) så vore det diskriminerande av mig att inte ställa upp...

Alltså SÅ sjukt! Kräks!

Det värsta jag har varit med om genom internetdejting var en man som efter en lång och väldigt trevlig konversation frågade om jag fått svart kuk någon gång. Vilket antiklimax på en annars mycket bra start. Annars är jag extremt förskonad. Folk har varit trevliga och artiga. En tjej frågade visserligen om jag föredrog bröst eller rumpa mest, lite sådär utan kontext. Men ja ni ser ju.. inte så illa drabbad direkt.

Exakt...

<BLOCK>

Det var ändå inte den värsta... En annan kille talade om för mig att jag minsann skulle respektera hans preferenser, och om han tände på min kropp (obs, inte mig, utan min kropp) så vore det diskriminerande av mig att inte ställa upp...

Så sjukt!!! :rage:

Hur blir man sån liksom? Ett sånt egoistiskt...... ja vet inte ens vad man ska kalla det för det är så sjukt....

Alltså SÅ sjukt! Kräks!

Det värsta jag har varit med om genom internetdejting var en man som efter en lång och väldigt trevlig konversation frågade om jag fått svart kuk någon gång. Vilket antiklimax på en annars mycket bra start. Annars är jag extremt förskonad. Folk har varit trevliga och artiga. En tjej frågade visserligen om jag föredrog bröst eller rumpa mest, lite sådär utan kontext. Men ja ni ser ju.. inte så illa drabbad direkt.
Exakt min reaktion!! Så vidrigt bara att läsa om det kan inte föreställa mig att få det hela tiden när man bara försöker hitta nån att tycka om

Har inte råkat ut för det värsta själv men har en kompis som haft det liknande, inte med fetma men andra fetishister och det är helt sjukt..... för man tänker NU!!! Nu tar dom slut, nu måste dom ha tagit slut dom där vidriga männen men nej... Nej det kommer bara fler och fler och fler... hon swipar på liksom och det är vidrig man, vidrig man, vidrig man , ännu vidrigare man

Så jävla hemskt

Alltså SÅ sjukt! Kräks!

Allvarligt! Hur fan tänkte han? Eller med vad snarare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt