Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag menar är att personen/personligheten är inte statisk heller utan förändras med tiden.

Ingen vet hur man varken ser ut eller är som person om många år. Det är väl därför folk separerar, för att något som funkade förut inte funkar idag. Det innebär ju ändå inte att jag är sugen på att träffa en kille som jag upplever värderar mitt utseende väldigt högt. Jag separerar hellre för att vi inte vill samma sak i livet längre, eller inte fungerar lika bra ihop längre, än för att han tycker att jag har blivit fet och ful.

Du svarade inte på min fråga förresten.

Några vänner hade aldrig förstått vad jag menar med att vara en fetisch.
Men sen för kanske fem år sen var vi ute. En man stod och stirrade på mig hela kvällen och följde efter var vi gick i lokalen. I slutet av kvällen kom han fram till mig.
Han sa massa kommentarer som att din kropp är fantastisk, du har den snyggaste kropp jag sett.
Men han ville inte prata om annat när jag försökte. Han ville inte ens veta vad jag hette och såg mig inte i ansiktet utan ville bara titta på kroppen. Varenda mening han sa innehöll ordet kropp, bröst eller liknande och så frågade han om han fick känna på delar av min kropp.

Mina vänner som tidigare inte fattade förstod nu vad jag menade med en fetischman. Och de tyckte han var obehaglig.

Tror @durachiny menar att det blir en smula motsägelsefullt när folk vill finna någon som älskar hela den de är, för att i nästa andetag förfasas och äcklas över de som visar intresse, ta för givet att de är intresserade enbart pga de har en fetisch utan att i många fall ha en susning om det faktiskt är så, eller om de blivit intresserad av någon annan anledning.

Har själv tänkt tanken att det måste vara väldigt svårt som motpart i det läget att öht kunna göra något som uppfattas rätt, när den som de är intresserad av förutsätter att intresset finns enbart pga en fetisch och därmed direkt ratar.

Ingen vet hur man varken ser ut eller är som person om många år. Det är väl därför folk separerar, för att något som funkade förut inte funkar idag. Det innebär ju ändå inte att jag är sugen på att träffa en kille som jag upplever värderar mitt utseende väldigt högt. Jag separerar hellre för att vi inte vill samma sak i livet längre, eller inte fungerar lika bra ihop längre, än för att han tycker att jag har blivit fet och ful.

Du svarade inte på min fråga förresten.
Vilka slutsatser man drar av olika sorters bilder och presentationer är vad jag syftade på. Om man inte är attraherad av en bild och presentation är en sak men jag har sett ett flertal gånger att man gärna drar slutsatser om person genom vad man sett.

Varför jag svarade var för att det kanske inte riktigt är relevant till problemet som upplevs angående att man bara ses som objekt.

Några vänner hade aldrig förstått vad jag menar med att vara en fetisch.
Men sen för kanske fem år sen var vi ute. En man stod och stirrade på mig hela kvällen och följde efter var vi gick i lokalen. I slutet av kvällen kom han fram till mig.
Han sa massa kommentarer som att dun kropp är fantastisk, du har den snyggaste kropp jag sett.
Men han ville inte prata om annat när jag försökte. Han ville inte ens veta vad jag hette och såg mig inte i ansiktet utan ville bara titta på kroppen. Varenda mening han sa innehöll ordet kropp, bröst eller liknande.

Mina vänner som tidigare inte fattade förstod nu vad jag menade med en fetischman. Och de tyckte han var obehaglig.

Jag tror också att det finns en fetisch här som vi normalviktiga/smala inte sett susningen av. Det känns väldigt tragiskt att läsa om.

Jag tror också att det finns en fetisch här som vi normalviktiga/smala inte sett susningen av. Det känns väldigt tragiskt att läsa om.
Samma fenomen kan ju hända normsmala också. Skillnaden är väl att det anses vara fetish när det inte är normutseende och då förstärker man väl bara normer genom att kalla det fetishbeteende.

Vilka slutsatser man drar av olika sorters bilder och presentationer är vad jag syftade på. Om man inte är attraherad av en bild och presentation är en sak men jag har sett ett flertal gånger att man gärna drar slutsatser om person genom vad man sett.

Varför jag svarade var för att det kanske inte riktigt är relevant till problemet som upplevs angående att man bara ses som objekt.

Jag hänger inte med riktigt, men jag tycker att det känns rimligt att till viss grad dra slutsatser om en person utifrån hur den ser ut. En bild säger mer än tusen ord är ju ett uttryck som kanske inte helt stämmer men det skulle ju vara märkligt om en bild inte berättade något alls.

Så för att förtydliga så tycker jag som sagt inte alls att utseende och person är helt frånkopplat varandra. Däremot kan man välja vad man lägger störst vikt vid, och vilka konsekvenser det kan ge på sikt.

Samma fenomen kan ju hända normsmala också. Skillnaden är väl att det anses vara fetish när det inte är normutseende och då förstärker man väl bara normer genom att kalla det fetishbeteende.

Nä, jag tror inte alls att det är samma sak. Vad jag har läst i den här tråden så har många större kvinnor berättat om hur de objektifierats på ett sätt som jag aldrig upplevt som normsmal. Så jag väljer att lita på att deras berättelser stämmer och lära mig något nytt av det.

Jag hänger inte med riktigt, men jag tycker att det känns rimligt att till viss grad dra slutsatser om en person utifrån hur den ser ut. En bild säger mer än tusen ord är ju ett uttryck som kanske inte helt stämmer men det skulle ju vara märkligt om en bild inte berättade något alls.

Så för att förtydliga så tycker jag som sagt inte alls att utseende och person är helt frånkopplat varandra. Däremot kan man välja vad man lägger störst vikt vid, och vilka konsekvenser det kan ge på sikt.
Dock är det just en avsmak mot att bli omtyckt för sitt utseende vilket inte riktigt tycks basera i en tanke om att det inte är lika hållbart över tid som att det på något sätt är finare att bli omtyckt för sin personlighet.

Dock är det just en avsmak mot att bli omtyckt för sitt utseende vilket inte riktigt tycks basera i en tanke om att det inte är lika hållbart över tid som att det på något sätt är finare att bli omtyckt för sin personlighet.

Du får förtydliga det här, jag fattar tyvärr inte vad du menar. Men ja, jag anser att det är finare att bli omtyckt för sin person om det är det du menar.

Har träffat otroligt vackra "tjockisar" och "benrangel", likaväl som inte vackra tjejer av båda varianter och allt däremellan. Det som som verkligen slog mig med dessa underbara vackra tjejer var att de var så trygga och tillfreds med hur de var och såg ut, var de som blev vackra. Det var liksom som att de bestämt sig för att de var fantastiska som de var och det var inte mer med det.

I mångt och mycket kan jag för egen del känna att jag inte attraheras av ytterligheter, men om de dessutom själva otrivs och skäms för sitt eget utseende så blir det än värre.
Men på det viset blir en fixering vid någon sorts normalutförande med en ytterlighet som inte precis är sexig den heller, fast där är det heller inte någon trygghet i att vara som man är.

Men varför ta för givet att alla har en fetisch bara för att en del/många har det?

Det är lite som att jag och andra kvinnor i min ålder skulle börja ta för givet att alla unga män kring de 20-25 har en åldersfetisch enbart baserat på att de är intresserade av en kvinna som är dubbelt så gammal. Vilket det är väldigt vanligt att unga män är, men jag har aldrig någonsin tagit för givet att de alla har en fetisch för äldre kvinnor, även om vissa av dem har det.

Jag tar för givet att de är intresserade av mig, som person, som kvinna tills motsatsen bevisats. För det gör den alltid, rätt tidigt i de fall där det enbart är åldern som är intressant.

Men det ÄR ju en fetisch. Det finns män som har som fetisch att kvinnor ska vara tjocka. Kan du inte ge dig för att ta in vad @stjarnhimmel och @gul_zebra berättar? De har ju erfarenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka