Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det ÄR ju en fetisch. Det finns män som har som fetisch att kvinnor ska vara tjocka. Kan du inte ge dig för att ta in vad @stjarnhimmel och @gul_zebra berättar? De har ju erfarenhet.
Ja jag förstår ju att det räknas som en fetisch men just att kalla det en fetisch blir ju att bidra till att peka ut det är olikt från normen när målet snarare borde vara att upplösa normen. Så jag förstår att det är och räknas som ett fetischbeteende som det är nu.

Nu har jag avslutat konversationen med killen på hp. Svarat skoterkillen och badkillen på Tinder och så skrev pulkakillen nu att det troligtvis inte blir han av dem på jobbet som tar veckans tur till min håla :/. Så frågade han om jag hade några besök inplanerade till hans stad inom en snar framtid? HAHA. (jag ska ju dit på lör o träffa vegokillen)...
Jag och vegokillen har inte hörts mer, men jag ska skicka till honom idag och höra hur helgen varit och hur vi ska planera upplägget för lördag :)

//r

Men det blir väl samma sak om männen bara tänder på normsmala?
Nej

Det är besatthet av vikten och den stora kroppen så det går ju bara jämföra om männen är besatta av dom normsmalas vikt och hur normkroppen ser ut vid den vikten och hur många såna män har du träffat? Jag har ALDRIG hört om nån normsmal som råkat ut för nån som bara vill vara med dom för att dom har en speciell vikt

Nej, det har jag aldrig sagt att man ska ta för givet? Jag har endast och enbart sagt att det är en fetsich som jag tror vi normsmala inte drabbas av.
Naturligtvis "drabbas" normalkroppade och smala inte av en fetmafetisch, men vi kan ju råka ut för människor med andra fetischer, utan att för den delen ta för givet att det alltid ligger en fetisch i botten.

För mig blir det där med att äcklas över att få komplimanger lite som "jag vill inte att den jag är med ska tycka att jag är snygg/sexig/vacker". Hur många " :wtf: " har vi inte sett i de här trådarna när något positivt skrivet direkt tolkas som att det Måste bero på att avsändaren till komplimangen har en fetisch?

Eller så skriver verkligen alla "jag har en fetmafetisch och tycker du är väldigt vacker/verkar väldigt intressant" eller något annat positivt. Ingen av de med åldersfetisch har inlett ett meddelande så, men kanske är vissa typer av fetischmänniskor mer direkta.

Naturligtvis "drabbas" normalkroppade och smala inte av en fetmafetisch, men vi kan ju råka ut för människor med andra fetischer, utan att för den delen ta för givet att det alltid ligger en fetisch i botten.

För mig blir det där med att äcklas över att få komplimanger lite som "jag vill inte att den jag är med ska tycka att jag är snygg/sexig/vacker". Hur många " :wtf: " har vi inte sett i de här trådarna när något positivt skrivet direkt tolkas som att det Måste bero på att avsändaren till komplimangen har en fetisch?

Eller så skriver verkligen alla "jag har en fetmafetisch och tycker du är väldigt vacker/verkar väldigt intressant" eller något annat positivt. Ingen av de med åldersfetisch har inlett ett meddelande så, men kanske är vissa typer av fetischmänniskor mer direkta.

Jag förlitar mig på att de större kvinnorna i fråga har förmågan att märka av tonläget hos männen. Men det är väl som med allt annat, har man drabbats mycket av någonting som är jobbigt så är det lätt att ha taggarna utåt. Jag har taggarna utåt när män tar kontakt på krogen. Han kanske bara vill prata helt förutsättningslöst, men jag har upplevt allt för många gånger att ett leende tillbaka leder till hand runt midjan. Så jag blir kort och applicerar mina dåliga erfarenheter på den pratglade mannen i fråga. Det kanske inte är rätt, men det är mänskligt.

Man märker tydligt om man känner sig objektifierad av en som pratar/stöter/flörtar med en. Sen kan du kalla det vad som helst, lika äckligt vilket som. Oavsett om det gäller midjemått, bröststorlek, kroppstorlek, ålder, what ever.
En grej som jag märkte så himla tydligt var en gång för hundra år sedan, en salsaklubb i Stockholm. Vi satt 4 tjejer vid ett bord, den normsnygga blev uppbjuden att dansa, vi tre "vanliga" satt kvar, inget konstigt med det. Men sen tar jag av mig kavajen och sitter i ett linne, då var killarna som flugor. Jag blev så äcklad så jag gick hem.

Fast när jag tänkte efter lite var det inte riktigt lika kul längre :P Vad ska jag svara? Ska jag skriva att jag ska dit o träffa en annan kille från tinder (eller bara att jag ska dit, men inte kommer hinna ses)? Hade ni skrivit det? Det blir väl bäst och enklast kanske? Jag kommer ju inte kunna träffa honom då, men jag tänker ju inte ljuga heller.

//r

I de flesta fall behöver man ju inte gissa utan männen inleder bekvämt nog konversationen med: Jag gillar stora tjejer. För mig går det beteendet bort oavsett vad man väljer att kalla det.
Ja! Som "jag gillar pizza" :yuck::yuck::yuck:

Fast när jag tänkte efter lite var det inte riktigt lika kul längre :P Vad ska jag svara? Ska jag skriva att jag ska dit o träffa en annan kille från tinder (eller bara att jag ska dit, men inte kommer hinna ses)? Hade ni skrivit det? Det blir väl bäst och enklast kanske? Jag kommer ju inte kunna träffa honom då, men jag tänker ju inte ljuga heller.

//r

Jag skulle skriva att jag kanske ska dit, och att jag kan säga ifrån om jag hinner träffas. Plötsligt blir vegokillen sjuk, eller dyker upp tillsammans med sin pojkvän.... bra att ha en plan B i så fall. :p ;)

//r
Om du inte kommer ha tid eller vilja att träffa honom så hade jag inte nämnt det.

I de flesta fall behöver man ju inte gissa utan männen inleder bekvämt nog konversationen med: Jag gillar stora tjejer. För mig går det beteendet bort oavsett vad man väljer att kalla det.
Det där låter så himla trist. Om man nu är sådär stor och har lagt upp bilder av sig själv där man ser sig som vemsomhelst, med kort eller långt hår, tatueringar, blå eller bruna ögon osv - och så måste snubbarna FÖRST kommentera just kroppsformen! Jag skulle bli skitknäckt. Som om man bara var sina kilon.

Tycker du ska fokusera på att träffa någon som gillar dig för din personlighet. Den som gör det kommer att tända på dig oavsett hur du ser ut, och stötta dig i din viktresa oavsett hur den blir. Själv tänder jag på de allra flesta kroppar om jag fastnat för personen! Långa, korta, stora eller små. Jag tror att det är extremt viktigt att känna att man har en partner som tycker att man är fantastisk oavsett yttre attribut. Förr eller senare drabbas man ändå av sjukdom, eksem, viktkurvor, bältros eller ja vad tusan vet jag. Jag vill ändå att han ska titta på mig som om jag är världens finaste människa.
Ja jag försöker göra det, men det finns alltid i bakhuvudet att karln kanske tycker att jag är si eller så och kanske bara nöjer sig, så sett har jag en del att jobba på. Då har män som gillar specifikt tjockisar känts som en trygghet, men nu när det kanske blir en vändning inom kort så... Ja då ryker ju det, vilket det gott kan få göra också.

Jag har fått för mig att bara jag hamnar på operationsbordet så är det lugnt sen, då kan jag bara säga eller skriva i profilen att hey jag är opererad, jag är på väg ner i vikt och det finns en massa roligt skinn att leka med :D Alla införstådda och så är det bra så liksom, då kan jag slappna av! Men den där perioden mellan remiss till kirurg och eventuellt operationsdatum, alltså... Jag vet inte, det känns som om jag sitter i karantän liksom.

Jag tror jag förstår väldigt väl hur du menar.
Och jag tror att vi stora är så vana att de som tänder på en är de med en fetisch. Jag försöker att hitta någon där kroppen inte är så viktig. Men det är svårt när man alltid är van att vara en kropp.
Gud ja! Samtidigt har jag inga problem med om det är en fetisch heller, det beror på om jag blir fetischerad eller inte, typ. Eller alltså... En man kan ju ha tjocka kroppar som fetisch och bara se mig för min kropp, och det går fetbort. En man kan även ha tjocka kroppar som fetisch men ändå se mig, och helt enkelt tända på min kropp också. Men tyvärr upplever iaf jag att sistnämnda är brutalt ovanlig.
Har försökt hitta män som inte är så noga med kroppen jag också men då smyger sig komplexen på innan vi ens träffats. Komplex som inte ens existerar om en man uttryckligen gillar just tjockisar. Skitstörande.

Men varför ta för givet att alla har en fetisch bara för att en del/många har det?

Det är lite som att jag och andra kvinnor i min ålder skulle börja ta för givet att alla unga män kring de 20-25 har en åldersfetisch enbart baserat på att de är intresserade av en kvinna som är dubbelt så gammal. Vilket det är väldigt vanligt att unga män är, men jag har aldrig någonsin tagit för givet att de alla har en fetisch för äldre kvinnor, även om vissa av dem har det.

Jag tar för givet att de är intresserade av mig, som person, som kvinna tills motsatsen bevisats. För det gör den alltid, rätt tidigt i de fall där det enbart är åldern som är intressant.
Jag tänker helt enkelt dra upp fotfetischer som exempel här. Ta stereotypen, man som vill göra si och så med ens fötter. That's it, du är oviktig, du kan lika gärna låta bli att existera, bara han får fota/slicka på/massera/whatever just dina fötter. Typ alla har nog stött på den typen, därav att jag tar det som exempel.
Det är likadant för oss tjocka. Vi behöver inte ens existera, vi reduceras till ett redskap som mannen ifråga kan runka på/i, allt som behövs är våra kroppar.

@gul_zebra @stjarnhimmel Det är bara att konstatera att smala vet bättre än ni vad ni varit med om även den här gången :up:
-Same procedure as last time thin person?
-Same procedure as every time fatty!

//r

Jag skulle nog inte nämna det alls :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka