Vad det än handlar om så är det inte en tjej som jag vill umgås med.Jag tror inte att den formuleringen handlar om pengar, utan att de vill markera att unkna könsroller är viktiga för dem
igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad det än handlar om så är det inte en tjej som jag vill umgås med.Jag tror inte att den formuleringen handlar om pengar, utan att de vill markera att unkna könsroller är viktiga för dem
igen.
Jag ser då och då tjejer som söker en suger daddy också...Vad det än handlar om så är det inte en tjej som jag vill umgås med.
Haha! Jag brukade träffa en snubbe förr som visade sig vara ett svin, men ett år senare kom krypande tillbaka. Efter att ha utbytt ett par artighetsfraser och sagt vad jag tycker om hans beteende tyckte han att vi skulle ses igen för vi hade det ju så mysigt tyckte han. Kan väl inte påstå att min totala ovilja blev något annat än ännu mer ovilja
Jag tycker mig mest höra mysa och busa från medelålders män annars och har fått bilden att det generellt är en generationsfråga. Kan bero på att jag mest drar till mig 50+ dock
Jag sitter med något av ett dilemma här för övrigt. Dejting överlag är ju inte helt enkelt för egen del, med en tjock kropp och en självkänsla som inte är på topp vad gäller män. Kort och gott, jag må vara allergisk mot män som fetischerar min kropp, men jag vill lik förbannat ha en man som tänder på den. Kombinationen är inte helt enkel alla gånger.
Nu är det ju dock så att jag utretts för viktoperation ett tag. Jag har godkänts och remitterats vidare till kirurg och vad jag förstått är det ovanligt att man nekas efter det så det ser ut att förhoppningsvis bli en operation i år. Och ja, det innebär ju att jag då troligtvis kommer rasa i vikt och att en man som tyckte att jag var snygg som tjock förmodligen inte kommer tycka det längre. Att bli dumpad för att jag blivit för smal är förvisso en kul tanke men kanske inte lika kul i praktiken
Kontentan är väl att jag velar mellan att pausa eller köra på ändå. Egentligen begriper jag inte ens varför jag velar - jag har inte ork att dejta nu ändå, är nöjd om jag får till det med ett par potentiella kks när jag är frisk men har lagt seriös dejting på is, och även om jag inte gjort det så hade jag förmodligen inte hittat rätt på den tiden ändå. Men ja, säg det till min hjärna liksom![]()
Jag ser då och då tjejer som söker en suger daddy också...
Så fint skrivet.Tycker du ska fokusera på att träffa någon som gillar dig för din personlighet. Den som gör det kommer att tända på dig oavsett hur du ser ut, och stötta dig i din viktresa oavsett hur den blir. Själv tänder jag på de allra flesta kroppar om jag fastnat för personen! Långa, korta, stora eller små. Jag tror att det är extremt viktigt att känna att man har en partner som tycker att man är fantastisk oavsett yttre attribut. Förr eller senare drabbas man ändå av sjukdom, eksem, viktkurvor, bältros eller ja vad tusan vet jag. Jag vill ändå att han ska titta på mig som om jag är världens finaste människa.
Jag tror jag förstår väldigt väl hur du menar.Haha! Jag brukade träffa en snubbe förr som visade sig vara ett svin, men ett år senare kom krypande tillbaka. Efter att ha utbytt ett par artighetsfraser och sagt vad jag tycker om hans beteende tyckte han att vi skulle ses igen för vi hade det ju så mysigt tyckte han. Kan väl inte påstå att min totala ovilja blev något annat än ännu mer ovilja
Jag tycker mig mest höra mysa och busa från medelålders män annars och har fått bilden att det generellt är en generationsfråga. Kan bero på att jag mest drar till mig 50+ dock
Jag sitter med något av ett dilemma här för övrigt. Dejting överlag är ju inte helt enkelt för egen del, med en tjock kropp och en självkänsla som inte är på topp vad gäller män. Kort och gott, jag må vara allergisk mot män som fetischerar min kropp, men jag vill lik förbannat ha en man som tänder på den. Kombinationen är inte helt enkel alla gånger.
Nu är det ju dock så att jag utretts för viktoperation ett tag. Jag har godkänts och remitterats vidare till kirurg och vad jag förstått är det ovanligt att man nekas efter det så det ser ut att förhoppningsvis bli en operation i år. Och ja, det innebär ju att jag då troligtvis kommer rasa i vikt och att en man som tyckte att jag var snygg som tjock förmodligen inte kommer tycka det längre. Att bli dumpad för att jag blivit för smal är förvisso en kul tanke men kanske inte lika kul i praktiken
Kontentan är väl att jag velar mellan att pausa eller köra på ändå. Egentligen begriper jag inte ens varför jag velar - jag har inte ork att dejta nu ändå, är nöjd om jag får till det med ett par potentiella kks när jag är frisk men har lagt seriös dejting på is, och även om jag inte gjort det så hade jag förmodligen inte hittat rätt på den tiden ändå. Men ja, säg det till min hjärna liksom![]()
Det vore ju drömmen, att hitta någon som gillar MIG, men som tjockis får man inte chansen att visa sin personlighet för man blir direkt bortsorterad. De enda som tar/besvarar kontakt är:Tycker du ska fokusera på att träffa någon som gillar dig för din personlighet. Den som gör det kommer att tända på dig oavsett hur du ser ut, och stötta dig i din viktresa oavsett hur den blir. Själv tänder jag på de allra flesta kroppar om jag fastnat för personen! Långa, korta, stora eller små. Jag tror att det är extremt viktigt att känna att man har en partner som tycker att man är fantastisk oavsett yttre attribut. Förr eller senare drabbas man ändå av sjukdom, eksem, viktkurvor, bältros eller ja vad tusan vet jag. Jag vill ändå att han ska titta på mig som om jag är världens finaste människa.
Så fint skrivet.![]()
Det vore ju drömmen, att hitta någon som gillar MIG, men som tjockis får man inte chansen att visa sin personlighet för man blir direkt bortsorterad. De enda som tar/besvarar kontakt är:
1. De som har tjocka kvinnor som fetisch
2. De som kontaktar/svarar allt som rör sig(och sedan tystnar när de inser att jag är tjock)
3. De som förutsätter att tjockisar är desperata och därför lätta att få i säng
... inget av detta intresserar mig, då förblir jag hellre ensam.
Men det är svårt när man alltid är van att vara en kropp.
Men då måste man ändå någonstans tänka att sex = mysaMan kanske inte använder dem till varann, utan till tjej- och nätkompisar![]()
Uäää framstjärt är ett av mina hatord![]()
Jag har alltid lite svårt att förstå hur det går ihop.. man vill inte bli omtyckt för utseendet men det är utseendet som folk lägger märke till först och något som gärna på ett eller annat sätt ska stämma också. Man tänker även att ens egna personlighet och utseende är två separata saker samtidigt som det görs kopplingar mellan utseende och personlighet på t.ex. tinder när det gäller folk som har vissa utseenden och beteenden.
För mig är det mest rimligt att bara acceptera att utsida och insida är båda faktorer som påverkar och att det inte går att bortse från ena eller andra oavsett hur man optimalt önskar att det skulle vara.
Fast alltså, om man är ärlig med det och båda är överens så är det väl inget problem? Jag har haft en platonisk sugar daddy när jag var yngre, han tyckte om mitt sällskap och hade mer pengar än han hade nytta av. Jag vet att många tyckte att det var konstigt men vi var nöjda med upplägget. Tyvärr så pajade han det när han efter några års vänskap tyckte att det var läge att klämma på min tutte
Samma sak gäller för insidan också, vi förändras. Ska man inte våga ta steget i utbildning eller karriär för att man blev ihop vid ett visst steg? Live and let live, det är en ständig process och man får se det som sådant.Tror inte att det är någon här som menar att utseende inte är en egen pusselbit i dejtande och relationer. Det jag förespråkade är att finna en partner som älskar och finner än attraktiv oavsett om utsidan ändras med tiden. Vi ska bli båda gamla och sjuka genom livet. Jag är smal nu men inte tänker jag lägga alla ägg i en korg hos en man som jag upplever värderar det väldigt högt. Inte vet jag hur jag ser ut om några år. Jag kanske är en sån som går upp 20 kg under graviditet och inte tappar dem. Eller måste äta medicin som resulterar i viktuppgång.
Att attraktion till viss del bygger på utseende, och att utseende fångar uppmärksamhet tror jag ingen här nekar.
Det vi pratar om är när man inte blir sedd som en människa med personlighet utan bara ett utseende, en fetisch.Samma sak gäller för insidan också, vi förändras. Ska man inte våga ta steget i utbildning eller karriär för att man blev ihop vid ett visst steg? Live and let live, det är en ständig process och man får se det som sådant.
Det jag har svårast för är att man på sig själv försöker se utseende och personlighet som två separata företeelser samtidigt som man gärna gör bedömningar om en annan persons personlighet baserat på yttre attribut.
Samma sak gäller för insidan också, vi ändras. Ska man inte våga ta steget i utbildning eller karriär för att man blev ihop vid ett visst steg? Live and let live, det är en ständig process och man får se det som sådant.
Det jag har svårast för är att man på sig själv försöker se utseende och personlighet som två separata företeelser samtidigt som man gärna gör bedömningar om en annan persons personlighet baserat på yttre attribut.
Det jag menar är att personen/personligheten är inte statisk heller utan förändras med tiden.Jag ser inte din jämförelse som rimlig alls, faktiskt. Ja, det känns helt rimligt att dumpa någon som håller än tillbaka i livet från utbildning och karriär. Eller hur menar du?
Menar du att det är någon här i tråden som gjort så, ser det som separata saker men ändå dömer andra?
Det är väl inget som säger att det BARA är det? Det blir i sig inte nödvändigtvis någon skillnad från andra preferenser.Det vi pratar om är när man inte blir sedd som en människa med personlighet utan bara ett utseende, en fetisch.