Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det blir ju jättefånigt. Du kan väl vända dig till @Hero ändå, istället för att prata OM honom?

Enda sättet för dig att veta om han ignorerar dig är väl dessutom om du sitter och försöker PM-a honom stup i kvarten. Annars kan han ha avignorerat dig precis närsomhelst utan att du vet om det.
Förvisso, det har du rätt i! Det kändes bara fånigt när jag skrev och vände mig till @Hero, men att inte göra det i ett inlägg på ett forum blir ännu fånigare :D

Och nej, jag har aldrig pmat honom :D

Men man måste ju ha krav, det skulle inte falla mig in att vara tillsammans med någon utan svets och byggsåg! :D
Betongblandare går bra med, gärna tvångsblandare. så det går att blanda lerbruk till kakelugnar och liknande.
Här har jag heller ingen tjocktTV, kastade ut TVn när det blev digitalTV och har inte saknat den en endaste dag! Switch har jag inte heller då jag inte har någon klösbräda att ha det på. Ska försöka dra ner på datortiden med - blir för mycket Buke helt enkelt!

Får hoppa in här o skriva kanske , komma på andra tankar , blivit lämnad efter 1 års förhållande. Är hjärtekrossad så behöver få tankarna på annat , inga som helst tankar på att träffa andra men ändå .. haft o har väldigt svårt att bli hel efter den hårda lämningen då allt har vart helt perfekt , inga bråk , ingenting , fram till en dag då han säger jag ska lämna nyckel o ta mina saker.

Ni kanske har några tips för att lättast komma över o tids nog släppa in nån ny , för idag känner jag att aldrig mer killar , man blir bara sårad o mår dåligt av de.

Kram!
Låt det ta tid, man får gråta och må dåligt! Omge dig med personer som du tycker om och gör roliga saker.

Det har gått 10-11 månader här. Och jag bryter fortfarande ihop emellanåt :(

Nu vet jag inte hur andra gör när dom dejtar ? Men jag tänker både långsiktigt och kortsiktigt.
Klickar vi ? Finns attraktion ? Har vi nåt gemensamt intresse, osv? Hur skulle en framtida relation fungera... osv. Personkemi och attraktion är viktigast dock i ett tidigt dejtingstadium tänker jag. Finns det där så spelar det övriga inte lika stor roll i korta perspektivet.
Jag skulle tycka att det var rätt obehagligt, creepy, om.jag fattade att någon första gången vi träffades satt och funderade om mig utifrån om jag passar in i den tillvaro personen tänker sig att leva och om jag gillar samma teveserier.

Mer rimligt är väl att fundera på om det är lätt och roligt att prata med personen och om hen är lite attraktiv eller inte. Funkar umgänget? Det är väl hela frågan. Om umgänget funkar och om det dessutom fortsätter att funka, så löser det sig nog med serierna.

Min nya kvällshobby, svepa på 100 pers på tinder...

Kvällens resultat: 4(!) höger, 96 vänster. En av de jag svepte höger på var nära att få en superlike, det hade i så fall varit första gången jag gett någon sådan medvetet :p
45 pers skrev mer än en mening, 34 skrev istället inget alls.
15 skrev sin längd.
26 pers hade enbart ansiktsbild, 6 hade skrytbild, 2 hade ingen ansiktsbild, 11 hade enbart en bild.

Ingen matchning direkt, men tidigare idag blev det två matchningar med två från tidigare kvällar. En tog bort matchningen när jag inte svarade direkt på hans meddelande och den andra tvekar jag att skriva till, ångrar nästan högersvepningen där...

Nyårskillen och jag träffas så fort jag är ledig... Så nu pratar vi om att flytta ihop :love: :angel:
Jag är mest :confused: över hur en så alltigenom perfekt kille :p vill ha mej :o
MEN klagar inte och det känns bara så rätt (fortfarande) Vi har ju bott "ihop" alla dagar utom de jag jobbat vilket hitintills bara är typ 8 dagar (av 25) så vi går efter konceptet "gå ut hårt för att sen öka" :D Bägge saknar den andra enormt när jag jobbar. (vi bor ju i olika städer)

Det här var många sidor sedan men jag blev lite häpen. Detta är alltså en kille som du träffade för mindre än en månad sedan? Om jag tar mig friheten att lägga ihop detta med din trådstart, så funderar du på att flytta 18 mil till honom? I all välmening: har du inga tankar på att ta det lite lugnt i nyförälskelsen?

Det här var många sidor sedan men jag blev lite häpen. Detta är alltså en kille som du träffade för mindre än en månad sedan? Om jag tar mig friheten att lägga ihop detta med din trådstart, så funderar du på att flytta 18 mil till honom? I all välmening: har du inga tankar på att ta det lite lugnt i nyförälskelsen?

Alltså även om det säkert var i all välmening så var inte det där ett himla onödigt inlägg??

Om någon vill flytta ihop med någon efter två dagar är det ju upp till dem. Okej om någon ber om råd/undrar om det är dumt eller VILL ha åsikter. Men att ta ett genuint lyckligt inlägg och gå in och ifrågasätta och lite fördoma - det är himla onödigt i min värld!!

Jag undrar om tinder med mig skämta aprillo?
jag har vid två tillfällen fått avisering att jag fått super-like. Men de dyker inte upp när jag sveper..
bara lockande så man ska fortsätta vara på tinder kanske?

Tja, efter ännu en kväll på krogen kan jag nog konstatera att Tinder är fortfarande bättre. Gick ut på det enda stället där det fanns mkt folk. Men jag såg typ två intressanta tjejer på hela krogen. Min kompis tjata om att han aldrig sett så mkt tjejer på krogen. Hmm, tänkte jag ? Blir de inte bättre än såhär ? Dansade med den sötaste tjejen i mina ögon på hela stället, men så mkt mer blev det inte. Jag vet inte hur man går vidare från det? Det var precis som tidigare att jag dansade i närheten sen kom hon upp och dansa alldeles intill mig. Jag kanske skulle ha provat att heja på henne, men feg som man är tänkte jag att hon kanske är upptagen eller bara ute för att dansa med sina vänner.

Kan iaf konstatera att öronproppar är min bästa investering på mkt länge.
https://www.kjell.com/se/sortiment/.../horselskydd/3m-horselproppar-clearear-p48016
Jag kan faktiskt urskilja tal bättre och inget ringande i öronen efteråt. Möjligt att den sänkte volymen något för mkt. Men helt klart värt det för man skyddar öronen.

Hade en iaf en trevlig kväll med min polare och riktigt kul på dansgolvet. Förhoppningsvis är man inte helt död på dejten imorgon :p.

Sen hade min kompis tydligen visat min profilbild från FB för en tjejkompis och hon hade tyckt jag såg bra ut och hade tydligen likat mig på Tinder. Men hon hade inte fått nån like tillbaka. Så min kompis sa till henne att jag förmodligen låg utanför hennes ålderspann eller avstånd. Men näe jag tror inte det är fallet då hon låg inom mitt ålderspann och avstånd. Jag har förmodligen swipat vänster. Eller så beror det på att jag startat om Tinder och bytt profilbild. Men känns ändå kul att höra :o.

Jag har inte ens Internet, vilket brukar skapa stor förvirring och förvåning men det har aldrig hindrat mig i mitt dejtande :D
Jag har ingen tv. Har inte haft sen 04 tror jag det var, när de släckte analoga nätet. Det betyder inte att jag inte tittar på film/serier osv. Jag skulle däremot välkomna om någon ratade mig pga det. Skulle bespara mig lite jobb, det skulle ju vara ömsesidigt.

Spännande, vad var det som lockade där? Har själv aldrig superlikeat heller. Hoppas att det blir en match för dig! :)
Han hade en välskriven presentation som fick honom att framstå som någon jag borde gilla att umgås med, han hade tydliga bilder och såg bra ut. Jobbar visst med musik (bra sådan :p ) och det i kombination med att han ser bra ut gör att jag utan tvekan hade avfärdat honom som på tok för olik mig för att det skulle vara någon idé att svepa höger, men ja, presentationen var jäkligt trevlig.

Alltså även om det säkert var i all välmening så var inte det där ett himla onödigt inlägg??

Om någon vill flytta ihop med någon efter två dagar är det ju upp till dem. Okej om någon ber om råd/undrar om det är dumt eller VILL ha åsikter. Men att ta ett genuint lyckligt inlägg och gå in och ifrågasätta och lite fördoma - det är himla onödigt i min värld!!

Jag kommenterade ett inlägg och jag var varken otrevlig eller fördomsfull, snarare tvärtom eftersom jag frågar och vill veta mer. Att det är upp till var och en är ju en självklarhet, jag blir bara så himla nyfiken på hur man tänker när man vill flytta ihop med någon man känt mindre än 30 dagar.

Tja, efter ännu en kväll på krogen kan jag nog konstatera att Tinder är fortfarande bättre. Gick ut på det enda stället där det fanns mkt folk. Men jag såg typ två intressanta tjejer på hela krogen. Min kompis tjata om att han aldrig sett så mkt tjejer på krogen. Hmm, tänkte jag ? Blir de inte bättre än såhär ? Dansade med den sötaste tjejen i mina ögon på hela stället, men så mkt mer blev det inte. Jag vet inte hur man går vidare från det? Det var precis som tidigare att jag dansade i närheten sen kom hon upp och dansa alldeles intill mig. Jag kanske skulle ha provat att heja på henne, men feg som man är tänkte jag att hon kanske är upptagen eller bara ute för att dansa med sina vänner.

Kan iaf konstatera att öronproppar är min bästa investering på mkt länge.
https://www.kjell.com/se/sortiment/.../horselskydd/3m-horselproppar-clearear-p48016
Jag kan faktiskt urskilja tal bättre och inget ringande i öronen efteråt. Möjligt att den sänkte volymen något för mkt. Men helt klart värt det för man skyddar öronen.

Hade en iaf en trevlig kväll med min polare och riktigt kul på dansgolvet. Förhoppningsvis är man inte helt död på dejten imorgon :p.

Klart du skulle sagt hej till söta tjejen! Hälsar du inte på människor som du inte vet 100% säkert är singlar? :rofl:
Om du säger hej till tjejarna på krogen så kommer du få någon form av respons som kan hjälpa dig ta reda på om de är interesserade av dig eller inte. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 710
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V