Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommenterade ett inlägg och jag var varken otrevlig eller fördomsfull, snarare tvärtom eftersom jag frågar och vill veta mer. Att det är upp till var och en är ju en självklarhet, jag blir bara så himla nyfiken på hur man tänker när man vill flytta ihop med någon man känt mindre än 30 dagar.

Du gör det igen här faktiskt. Påpekar att de känt varandra mindre än en månad och hur tänker man när man flyttar ihop då? Innan så ifrågasatte du om personen inte borde hejda sig lite och hur man kunde planera föyyya ihop så fort.

Du avser säkert inte vara fördömande men det som skiner igenom är just att ifrågasätta lämpligheten. Vilket jag tycker är onödigt.

Du gör det igen här faktiskt. Påpekar att de känt varandra mindre än en månad och hur tänker man när man flyttar ihop då? Innan så ifrågasatte du om personen inte borde hejda sig lite och hur man kunde planera föyyya ihop så fort.

Du avser säkert inte vara fördömande men det som skiner igenom är just att ifrågasätta lämpligheten. Vilket jag tycker är onödigt.

Då förstår jag hur du menar. Men hur ska jag fråga om jag är nyfiken och gärna vill veta?

Då förstår jag hur du menar. Men hur ska jag fråga om jag är nyfiken och gärna vill veta?

Det är svårt. Men kanske inte lägga in just "har du inte tänkt på.." osv? Utan mer. "Vad roligt att det klickat så bra. Bara lite nyfiken, hur har ni pratat om att flytta ihop och känns det läskigt att göra det så tidigt?" Ja eller nåt. Tror du förstår. Alt låter man bli om man känner det blir ett ifrågasättande. Det är ju personernas val och eg inget man har med att höra även om man blir nyfiken. Alt fråga om den ena ändå tänkt flytta och man passar på att flytta ihop direkt eller om det är "bara" kärleken som gör man flyttar? Vill man så nog kan man formulera sig relativt fördomsfritt :)

Så unikt är det ju inte heller. Finns mer än ett par där den ena helt enkelt aldrig riktigt åkte hem efter dejt x, mer än för att hämta kläder utan de tillbringade all ledig tid ihop och efter ett par - tre månader är det meningslöst att betala hyra för en lägenhet någon inte är i. Det såklart om man bor nära, bor man längre ifrån så är det ett större projekt.

Jag håller nog mest tyst jag. Tror jag sett alla varianter i bekantskapskretsen men är de bubbliga och glada så tänker inte jag komma med pekpinnar även om jag innerst inne tycker att... ;)

@the_connemara lite nyfiken bara :) Hur ser ni varandra? Jag tänker det du skriver om så skönt ses som ni gör men samtidigt lite vilsen i att inte vilja mer. Samtidigt så som jag förstått det efter tråden träffar ni "bara" varandra osv. Jag trodde ni räknade er som ett par. Etiketter är ju dock oviktiga men funderade lite när jag läste nu om du ser att ett förhållande inte skulle kunna vara att ses så som beskriver etc?

Nu minns jag knappt vad jag skrev här när vi snackade om det senast men kort sagt så är ingen av oss intresserad av ett förhållande med den andre (han vill på sikt ha familj o barn osv men inte nu och jag vet inte ens om jag vill ha en särbo). Mem vi gillar att ses o trivs bra ihop på den basisen. Har fritt att träffa andra så länge vi är ärliga mot varandra (berättar det) men ingen av oss är direkt pigga på att engagera oss mer i det, mest för att det känns rätt bekvämt såhär typ. Men visst, nån typ av relation har vi väl men ingen lämplig etikett. Jag hade inte haft något emot att ett förhållande/särsboskap skulle se ut såhär men det är ändå inte rätt person till mig för att jag skulle vilja kalla det så nu. Blev det mer förvirrat nu :laugh:

Det är svårt. Men kanske inte lägga in just "har du inte tänkt på.." osv? Utan mer. "Vad roligt att det klickat så bra. Bara lite nyfiken, hur har ni pratat om att flytta ihop och känns det läskigt att göra det så tidigt?" Ja eller nåt. Tror du förstår. Alt låter man bli om man känner det blir ett ifrågasättande. Det är ju personernas val och eg inget man har med att höra även om man blir nyfiken. Alt fråga om den ena ändå tänkt flytta och man passar på att flytta ihop direkt eller om det är "bara" kärleken som gör man flyttar? Vill man så nog kan man formulera sig relativt fördomsfritt :)

Så unikt är det ju inte heller. Finns mer än ett par där den ena helt enkelt aldrig riktigt åkte hem efter dejt x, mer än för att hämta kläder utan de tillbringade all ledig tid ihop och efter ett par - tre månader är det meningslöst att betala hyra för en lägenhet någon inte är i. Det såklart om man bor nära, bor man längre ifrån så är det ett större projekt.

Jag håller nog mest tyst jag. Tror jag sett alla varianter i bekantskapskretsen men är de bubbliga och glada så tänker inte jag komma med pekpinnar även om jag innerst inne tycker att... ;)

Aha, du menar så. Jag är nog inte riktigt typen som använder mig av sådana kringgående formuleringar som "roligt att" osv när jag inte känner personen. Jag är ganska rättfram och tycker nog inte att nämna redan uppenbara fakta (som hur länge de har varit ihop) är fördomsfullt. Men jag förstår att det kan uppfattas som okänsligt. :)

Hade det varit en kompis hade jag definitivt kommenterat det. Jag bryr mig om personen och vill ge perspektiv på saker och ting. I min vänskapskrets analyserar vi ofta livet, relationer osv. så det är ingen big deal att ta upp en sådan sak.

Aha, du menar så. Jag är nog inte riktigt typen som använder mig av sådana kringgående formuleringar som "roligt att" osv när jag inte känner personen. Jag är ganska rättfram och tycker nog inte att nämna redan uppenbara fakta (som hur länge de har varit ihop) är fördomsfullt. Men jag förstår att det kan uppfattas som okänsligt. :)
Jag tycker inte din fråga var konstig alls. Hade inte ens tyckt att ”men, ska ni flytta ihop efter en månad? :eek:” varit det. Sånt kan man väl utbrista? @corzette flyttar ju hur hon vill, frågan behöver inte tas som kritik, bara en reaktion på något oväntat, något som kan uppfattas som ovanligt. Och dejtingrelaterat är det ju definitivt.

För ett tag sedan var det någon annan i tråden som gjorde något som också antagligen är oväntat för de flesta, låg med tre olika pers under loppet av en dag. Någon frågade i lugn ton ”hur grejar du det, det skulle jag aldrig klara?” men blev genast åthutad för ”skuldbeläggande” (?) av en hel hop andra.

Fråga i schyst ton kan man väl alltid göra. Den som inte vill behöver ju inte ens svara.

24-åringen sa att han hade saknat mig... vi har ju inte setts på drygt 3 veckor...

Hoppas han inte börjar få känslor och sånt skit nu O_o

Jag tycker inte din fråga var konstig alls. Hade inte ens tyckt att ”men, ska ni flytta ihop efter en månad? :eek:” varit det. Sånt kan man väl utbrista? @corzette flyttar ju hur hon vill, frågan behöver inte tas som kritik, bara en reaktion på något oväntat, något som kan uppfattas som ovanligt. Och dejtingrelaterat är det ju definitivt.

För ett tag sedan var det någon annan i tråden som gjorde något som också antagligen är oväntat för de flesta, låg med tre olika pers under loppet av en dag. Någon frågade i lugn ton ”hur grejar du det, det skulle jag aldrig klara?” men blev genast åthutad för ”skuldbeläggande” (?) av en hel hop andra.

Fråga i schyst ton kan man väl alltid göra. Den som inte vill behöver ju inte ens svara.

Nejmen precis. Jag kanske är helt taktlös men att ifrågasätta vad en vuxen människa skriver på ett forum kan jag inte förstå varför man ska behöva linda in. Väldigt känsliga ämnen och trådar undantaget, såklart.

Hm, själv har jag gjort samma sak, legat med tre olika samma dag. Sen blev jag mer eller mindre sambo efter fyra dejter, fast då skyller jag på min trafikolycka. Jag berättade att jag blivit påkörd av en taxi han erbjöd sig att komma förbi samma dag och se hur jag mådde och tvärt emot självständiga mig så kände jag att det kunde vara skönt att inte alltid vara så förbaskat självständig och alltid bita ihop, utan rent av skönt att få luta mig mot någon när jag mådde dåligt.

Hur som helst så blev han kvar, i nio år tills jag bar ut hans prylar för några år sedan. Han hade dock kvar sin lägenhet i ett par år innan han sa upp den och flyttade in "på riktigt".

@Hero
När du går ut på krogen tycker jag du ska ta chansen att prata lite och umgås med folk, dansa med folk etc dvs se inte krogen enbart som ett ställe där du ska träffa en tjej för relation.
Istället tycker jag du ska satsa på att ha roligt med din kompis samt ha kul med de människor du möter. Kanske kan du lära känna nya människor och då få nya vänner eller så får du en rolig kväll men häng inte upp krogkvällen på att du enbart ska leta tjejer du tycker se bra ut. Dessutom om du pratar med folk så kanske du börjar gilla en tjej du först inte ens la märke till.

@Hero
När du går ut på krogen tycker jag du ska ta chansen att prata lite och umgås med folk, dansa med folk etc dvs se inte krogen enbart som ett ställe där du ska träffa en tjej för relation.
Istället tycker jag du ska satsa på att ha roligt med din kompis samt ha kul med de människor du möter. Kanske kan du lära känna nya människor och då få nya vänner eller så får du en rolig kväll men häng inte upp krogkvällen på att du enbart ska leta tjejer du tycker se bra ut. Dessutom om du pratar med folk så kanske du börjar gilla en tjej du först inte ens la märke till.

Jag är sämst på att mingla. Min kompis blir väldigt pratig med med lite alkohol och snackar med alla, typ. Men sen har han festat väldigt mkt tidigare så han känner ju igen folk så fort vi går ut. Krogen har som aldrig varit min grej riktigt.
Men jag hade en trevlig utekväll och att dansa på golvet är roligast. Så det är min grej :p . Ser det mest som att umgås med med min kompis och öka chanserna att träffa nån. Är dock inte övertygad om att krogen är nåt för mig. Det har inte funkat bra tidigare heller så...

Ibland blir jag nästan lite rädd när folk har bilder på Tinder där de försöker se farliga ut och som att de är med i ett gäng samtidigt med Hulken-bilder där de spänner biceps så att ådrorna ser ut att spricka. :crazy: :nailbiting: O_o
Det är lite för mkt för Stjärnis...
Vad skönt att du också tänker på sånt. Har lite problem med att jag själv verkar ha ett väldigt litet antal män som inte gör saker jag stör mig på..:angel:

hehe...:D
Dessa män letar ju efter någon som blir attraherade av deras bilder med biceps och farliga killar.
Så det intressanta med tinder är väl just att man ser så mkt olika människor med olika preferenser.
Sant. Jag antar dock att det finns färre kvinnor som faller för dem än det finns män som tror att tjejer faller för sånt. Med tanke på antalet män och hur länge de funnits där.

hehe...:D
Dessa män letar ju efter någon som blir attraherade av deras bilder med biceps och farliga killar.
Så det intressanta med tinder är väl just att man ser så mkt olika människor med olika preferenser.
Jag testade ett tag en bild där jag såg lite farligare/tuffare ut. Fick nån match ändå.
Men jag tog bort den sen för det kändes inte riktigt som jag . Mer som att man spelade en roll :p. Däremot har jag aldrig testat biceps bilder så har ingen aning om hur det fungerar :D.

Var ut igår på nattklubb och jag får nog inse att det inte är riktigt min grej, inte de jag varit ut på i alla fall. Det är inte riktigt min ”crowd” och eftersom jag är på den lite kortare änden av spektrat blir jag mest fastklämd mellan folk ^^ igår var jag ut på pub och hade mycket roligare, han knappt sätta mig vid ett bord med mitt sällskap förrän vi började snacka med bordet bredvid och hade trevligt med dem. Hatar att inte kunna snacka ordentligt.

Av fyra killar jag planerat att träffa denna helg har jag lyckats träffa tre. Den första var den (antagligen) blivande KK’n. Sjukt trevlig snubbe. Den andre var anledningen till att jag var på nattklubben, är lite besviken för jag trodde att han skulle dit och inte jobba där... snackade en snabbis med honom och fick inte en 100% bra känsla, men det är ju inget man kan döma efter 5 minuters snack (men det är just det att han snackade så varmt om att jag skulle dit och så kunde vi inte ens umgås). Den tredje var också på samma nattklubb men han dök upp samtidigt som jag gick så vi kramades bara lite snabbt och sa hej.
Summa sumarum, ser fram emot att träffa kille ett igen ^^

Vad skönt att du också tänker på sånt. Har lite problem med att jag själv verkar ha ett väldigt litet antal män som inte gör saker jag stör mig på..:angel:
Haha, ja jag sveper ju höger på ca 3 av 100, har det visat sig nu när jag börjat räkna :angel: Ungefär hälften av de jag sveper vänster på framställer sig på något "irriterande" sätt (ska se farliga ut, verkar göra en grej av att de super konstant, tycker att tjejer bara ska vara "små och söta" osv...).

Men ja, om jag på något vis råkar vara representativ för vad tjejer/kvinnor gillar, då har män ofta en extremt skev bild av vad som är attraktivt... Misstänker dock att det mer handlar om att det finns otroligt olika människor :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V