Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får hoppa in här o skriva kanske , komma på andra tankar , blivit lämnad efter 1 års förhållande. Är hjärtekrossad så behöver få tankarna på annat , inga som helst tankar på att träffa andra men ändå .. haft o har väldigt svårt att bli hel efter den hårda lämningen då allt har vart helt perfekt , inga bråk , ingenting , fram till en dag då han säger jag ska lämna nyckel o ta mina saker.

Ni kanske har några tips för att lättast komma över o tids nog släppa in nån ny , för idag känner jag att aldrig mer killar , man blir bara sårad o mår dåligt av de.

Får hoppa in här o skriva kanske , komma på andra tankar , blivit lämnad efter 1 års förhållande. Är hjärtekrossad så behöver få tankarna på annat , inga som helst tankar på att träffa andra men ändå .. haft o har väldigt svårt att bli hel efter den hårda lämningen då allt har vart helt perfekt , inga bråk , ingenting , fram till en dag då han säger jag ska lämna nyckel o ta mina saker.

Ni kanske har några tips för att lättast komma över o tids nog släppa in nån ny , för idag känner jag att aldrig mer killar , man blir bara sårad o mår dåligt av de.

Först en tröstkram. Jag beklagar att du behövt uppleva det och känna som du gör.

Ang tips komma över så låt det ta tid och aktivera dig med roliga saker så mycket du kan. Har du någon hobby eller intresse du kan skingra tankarna med?

Det är hårt att bryta upp - något fattas en. Men tänk på att hade det inte gjort det så hade det kanske inte varit något bra den tid som var.

Aj vad tungt! Det är nog bara tid som behövs just nu och snacka med vänner, hitta på aktiviteter, och däremellan gråta till sorgliga kärlekslåtar. Skriva kanske. Jag skrev en låt häromdan om min hjärtekrossar-date (som är bara fjanterier jämfört med ditt uppbrott) den blev dålig, men kändes ändå som att det fick nåt att lätta. Kom ihåg att det går över och kommer att kännas bättre och tids nog får du ha skoj här med oss i dejtingtråden. Kram!

@Hero Skriver du till de du tidndrar med som du skriver här, en massa hehehe och :p? Om någon skriver så till mig tappar jag intresset direkt och det du i övrigt skriver om tjejen med tjock-TV och att hon inte har swish ger mig ett väldigt osympatiskt intryck av dig. Det kanske förklarar varför du tappar en del tjejer på vägen efter en match, du kan helt enkelt inte formulera dig så de lägger ner efter några meddelanden?

När du väl träffar en tjej som vill träffa dig mer beskriver du henne väldigt nedlåtande, jag fattar inte varför du klagar så mycket på att ingen vill träffa dig när du själv ger ett så dåligt intryck.

Jag tycker det viktigaste är att man låter sig själv vara ledsen och bearbeta det, tids nog så kommer det kännas lättare även om man inte tror det. Umgås med personer du mår bra av att vara med och släpp alla tankar på att hitta någon ny. Låt det ta den tid det tar helt enkelt :)

J har vart nere i "södern" några dagar för att hälsa på sin familj, på väg hem nu. Har inte hörts på de här dagarna förrän idag då han kommenterade en sak på min facebook(rent otroligt hur glad man kan bli över en sån sak:o) så jag sitter och funderar på vad jag kan föreslå att hitta på till nästa gång. Bio är ett säkert kort då han är en filmfantast men jag har inte vart på bio på flera år och har en del åsikter vart jag vill sitta... Bowling funderar jag också på, mer tillfälle till prat då eller möjligen lunch el fika igen... Rätt angenäma funderingar dock :D

Snyggingen har slutat svara igen, gissar att han har hittat någon ännu vackrare som han inviterat på Skype-date... :p

Så jag äter ostbågar och tittar på Skavlan tillsammans med katten. Trevlig lördagskväll det med. :love:

Är en annan kille som skriver till mig på Tinder, kanske får svara honom istället då. Men tycker det känns lite för.., hmmm.. desperat(?) att Tindra/skriva till någon på en fredags-/lördagskväll? Som att man måste skaffa ett ligg snabbt pga att det är helg? Men antagligen bara jag som är töntig! :rofl:

Men även om hon bara är ett par år yngre känns hon som så gammal.

Är det bara jag så tycker att detta är kärnan i @Hero dejt? :confused: Att allt annat som tex swish och teknik, är bortförklaringar?
@Red_Chili Är väl i den åldern som han är ute efter och uppenbarligen finns det unga tjejer som klarar sig utan swish.

Om jag får gissa så är tjejen han gillade så mycket härom dagen var rejält yngre och han gick kanske på väl hårt.

(Att jag skriver i tredje person är för att han inte läser mina inlägg, då jag är blockad.)

Beklagar :(
Gör saker du tycker är kul! Skingra tankarna så kommer det ge med sig! När du börjar känna dig till freds som singel, då börjar du lysa upp och kunna se män(niskor) med andra ögon :)

Jag har fått en känsla att jag inte kommer hitta någon via dejtingsidor. Har stött på en truckförare på ett företag som ser riktigt bra ut, vet att han är singel och ca 9-10år äldre än mig. Vi brukar ha väldigt roligt när jag är där och lossar/lastar, kör en del åt det företaget lite då och då, men jag vet inte riktigt känner mig så osäker. :crazy: Vet inte om jag vill riskera något.

Jag har fått en känsla att jag inte kommer hitta någon via dejtingsidor. Har stött på en truckförare på ett företag som ser riktigt bra ut, vet att han är singel och ca 9-10år äldre än mig. Vi brukar ha väldigt roligt när jag är där och lossar/lastar, kör en del åt det företaget lite då och då, men jag vet inte riktigt känner mig så osäker. :crazy: Vet inte om jag vill riskera något.
Det är klart du ska testa! Vad skulle det vara att riskera? Menar du om det skulle skita sig längre fram?

Är det bara jag så tycker att detta är kärnan i @Hero dejt? :confused: Att allt annat som tex swish och teknik, är bortförklaringar?
@Red_Chili Är väl i den åldern som han är ute efter och uppenbarligen finns det unga tjejer som klarar sig utan swish.

Om jag får gissa så är tjejen han gillade så mycket härom dagen var rejält yngre och han gick kanske på väl hårt.

(Att jag skriver i tredje person är för att han inte läser mina inlägg, då jag är blockad.)
Skulle gissa det ja. Nu vet jag inte hur gammal @Hero är, men jag har något vagt minne av att han åtminstone sa sig vara under 40år. Jag är 27 och träffar oftast äldre män, så tja... och jag klarar mig utmärkt utan swish, utan Netflix och en hel rad andra saker som många i min ålder tar för givet. Det är inte ens några problem när jag träffar tekniktokiga, filmälskande män ;)

(@Hero, det som skrivs är alltså att det finns folk i "vår" ålder som klarar sig utan sådant och att det inte behöver vara något hinder om man inte vill göra det till ett hinder, typ.)

Det är klart du ska testa! Vad skulle det vara att riskera? Menar du om det skulle skita sig längre fram?
Ja, t ex säg att det skiter sig och jag måste ju fortfarande åka till det företaget och lasta/lossa. Många tankar i huvudet. Sen vet jag inte om mina dåliga erfarenheter av män ligger kvar och gror i bakhuvudet även om inte alla män är sådana. Svårt detta.

Ja, t ex säg att det skiter sig och jag måste ju fortfarande åka till det företaget och lasta/lossa. Många tankar i huvudet. Sen vet jag inte om mina dåliga erfarenheter av män ligger kvar och gror i bakhuvudet även om inte alla män är sådana. Svårt detta.
Försök att tänka att alla är unika, kanske hjälper? :) Men jag röstar för att du ska "våga vinna"

Skulle gissa det ja. Nu vet jag inte hur gammal @Hero är, men jag har något vagt minne av att han åtminstone sa sig vara under 40år. Jag är 27 och träffar oftast äldre män, så tja... och jag klarar mig utmärkt utan swish, utan Netflix och en hel rad andra saker som många i min ålder tar för givet. Det är inte ens några problem när jag träffar tekniktokiga, filmälskande män ;)

(@Hero, det som skrivs är alltså att det finns folk i "vår" ålder som klarar sig utan sådant och att det inte behöver vara något hinder om man inte vill göra det till ett hinder, typ.)

Jag har inte ens Internet, vilket brukar skapa stor förvirring och förvåning men det har aldrig hindrat mig i mitt dejtande :D

Men det blir ju jättefånigt. Du kan väl vända dig till @Hero ändå, istället för att prata OM honom?

Enda sättet för dig att veta om han ignorerar dig är väl dessutom om du sitter och försöker PM-a honom stup i kvarten. Annars kan han ha avignorerat dig precis närsomhelst utan att du vet om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V