Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte hur andra gör när dom dejtar ? Men jag tänker både långsiktigt och kortsiktigt.
Klickar vi ? Finns attraktion ? Har vi nåt gemensamt intresse, osv? Hur skulle en framtida relation fungera... osv. Personkemi och attraktion är viktigast dock i ett tidigt dejtingstadium tänker jag. Finns det där så spelar det övriga inte lika stor roll i korta perspektivet.
Jo fast inte ner på detaljnivå där tv-serier och vad folk äter och när är avgörande.

Nu vet jag inte hur andra gör när dom dejtar ? Men jag tänker både långsiktigt och kortsiktigt.
Klickar vi ? Finns attraktion ? Har vi nåt gemensamt intresse, osv? Hur skulle en framtida relation fungera... osv. Personkemi och attraktion är viktigast dock i ett tidigt dejtingstadium tänker jag. Finns det där så spelar det övriga inte lika stor roll i korta perspektivet.
Personligen så känner jag ingen mening alls att ha någon mall alls utan bara gå på hur det känns och utvecklar sig. Allt och inget är omöjligt beroende på personerna inblandade och vad man vill göra. Gå in i det hela med ett öppet sinne och se vart du hamnar, tänk inte att något kan bli eller är ett problem innan det faktiskt är det.

Jag var lite mer som du förr. Sen mötte jag i olika situationer människor som jag över tid helt ändrade åsikt om. Så jag har försökt sluta när det gäller dejting. Utan enbart känna av om jag trivs med och tycker om att umgås med människan? Det är allt som spelar in i början. Resten försöker jag strunta i. Fysisk attraktion bör finnas såklart, men allt annat är där och då första dejterna helt underordnat.

Om jag efter vägen upptäcker dealbreakers, då får man avsluta. Men olikheter är inte dealbreakers.

Jag skulle en första dejt inte vara så angelägen förhandla om t ex tid i stallet om hen tog upp det. För någon jag tycker om, vill ha i mitt liv och som kompromissar för min skull är det en helt annan sak. Dvs otroligt mycket småsaker och småskillnader ger sig efter vägen.

Personligen så känner jag ingen mening alls att ha någon mall alls utan bara gå på hur det känns och utvecklar sig. Allt och inget är omöjligt beroende på personerna inblandade och vad man vill göra. Gå in i det hela med ett öppet sinne och se vart du hamnar, tänk inte att något kan bli eller är ett problem innan det faktiskt är det.
Absolut, så skulle man ju kunna göra. Men jag är rädd för att man ska utnyttja någon, om hon är ute efter något seriöst. Om jag känner att vi har trevligt när vi träffas , myser osv. Men sen känner det att jag har svårt att tänka mig en långsiktig relation och då kanske inte vill binda mig.

Absolut, så skulle man ju kunna göra. Men jag är rädd för att man ska utnyttja någon, om hon är ute efter något seriöst. Om jag känner att vi har trevligt när vi träffas , myser osv. Men sen känner det att jag har svårt att tänka mig en långsiktig relation och då kanske inte vill binda mig.

Vuxna människor som inte bott under en sten har nog en ganska balanserad syn på dejting och vet att en eller tre dejter inte betyder någonting eller att man ska börja kolla på ringar. Slappna av! Var och njut mer, analysera, konstruera och komplicera mindre! :)

Absolut, så skulle man ju kunna göra. Men jag är rädd för att man ska utnyttja någon, om hon är ute efter något seriöst. Om jag känner att vi har trevligt när vi träffas , myser osv. Men sen känner att det jag har svårt att tänka mig en långsiktig relation och då kanske inte vill binda mig.
Då kommunicerar du att du inte är ute efter något seriöst eller så kan du avsluta om du tycker att det känns bäst. Jag tänkte mer angående på att hon ska passa in i någon sorts mall angående personlighet, intressen, mål osv. Låt den bedömningen komma mer organiskt snarare än som en teknisk analys av intagna fakta.

Då kommunicerar du att du inte är ute efter något seriöst eller så kan du avsluta om du tycker att det känns bäst. Jag tänkte mer angående på att hon ska passa in i någon sorts mall angående personlighet, intressen, mål osv. Låt den bedömningen komma mer organiskt snarare än som en teknisk analys av intagna fakta.
Fast jag har frågat henne och hon är bara ute efter en seriös relation. Det vet jag inte ännu om jag vill ha med henne, däremot finns nån form av attraktion.

Men tror du att man förväntas gå på en dejt och sen kunna säga att den här personen ska jag leva mitt liv med?
Nej, men när vet man det ?
Iof, träffade jag en tjej där vi dejtade i flera månader och hade sex, osv. Men vi var aldrig tillsammans och blev det inte heller. Det stämde inte riktigt i slutändan. Så ja jag ska försöka ta det lite mer piano och inte analysera för mkt :p.

@Milosari Jo precis, det var mest ur hans perspektiv jag tänkte, det låter faktiskt väldigt skönt tycker jag. Lite på tal om diskussionen som startade sen här i tråden, om det här med att en partner ska matcha alla ens behov (tror det var @stjarnhimmel som skrev mest på spiken vad jag tänkte på). Att hans fru kanske matchar många av hans behov, men inte alla och varför då inte ha en sån överenskommelse?
@kolblakkur Oj, nu känner jag mig dum... den tanken har faktiskt inte ens slagit mig :p. Men någon varningsklocka har ju börjat ringa som sagt. Jag ska nog avsluta den konversationen.

Angående diskussionen om gemensamma intressen så kan jag inflika att jag inte heller har varken swish eller tv och om någon skulle dumpa mig eller inte vara intresserad från början pga det så hade det ändå inte varit någon person jag velat vara med. Det är inte direkt mina största nackdelar heller :angel::D.
Sen skulle jag, som ni skriver, inte heller vilja vara tillsammans med någon som är för lik mig själv, nej fy sjutton så tråkigt!!! Jag vill ha någon med egna intressen och inte heller någon som jag behöver "tävla med" inom mitt/mina egna intressen som någon annan skrev.
En del gemensamma intressen och en del olika tror jag är bästa receptet. Samt att man har egna vänner (sen om vännerna går ihop är det ju ett plus, men tror man mår bra av att ha sina egna vänner också).

//r

Näää jag tycker det funkar så himla bra! Är mycket gladare nu

Samma här. Eventuellt stannar jag här resten av livet :angel:

Nojar till och från till @Bison att jag inte vet hur jag vill ha det med min dejt (läs, har jag tröttnat?!?) men alltså jag är ju eg jättenöjd att ha det såhär. Ses när man har tid o lust o det är enkelt umgänge. Jag tror mest jag känner mig lite vilsen i att inte känna att jag vill mer.

Har jobbat natt o ska sova en timme nu innan vi ska hem till hans vänner o spela lite. Jag sticker nog hem tidigare (pga ingen sömn och vill åka till stallet tidigare i morgon) o det känns SÅ SKÖNT att visserligen sakna lite att vi kanske inte ska sova ihop i natt men ändå känna sig helt nöjd med att det kan vi göra en annan dag. Inte sådär panikbesatt (nåja, jag är väldigt jordnära men ni fattar känslan. Alltså jag orkar inte riktigt sådan engagemang känner jag.

@the_connemara lite nyfiken bara :) Hur ser ni varandra? Jag tänker det du skriver om så skönt ses som ni gör men samtidigt lite vilsen i att inte vilja mer. Samtidigt så som jag förstått det efter tråden träffar ni "bara" varandra osv. Jag trodde ni räknade er som ett par. Etiketter är ju dock oviktiga men funderade lite när jag läste nu om du ser att ett förhållande inte skulle kunna vara att ses så som beskriver etc?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V