Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den stora skillnaden mellan @Hero efter dejten och andra i tråden efter en dejt är väl att han kunde säga precis vad som gör han tveksam på gott och ont medan andra i tråden antagligen hade sagt att man helt enkelt inte klickade. Så vi behöver inte vara alltför hårda mot hero bara för att han kan sätta ord på det han tänker snarare än att skriva det i svepande termer. Hade han bara satt att han var tveksam på att man matchade i personlighet så hade ingen reagerat.
Tack för förklaringen, ännu en gång.

Näe, som sagt det vara bara ett exempel på hennes ointresse för teknik. Själv har jag ju hela kittet med hembio och projektor. Är väldigt känslig för bra ljud osv. Så det hade ju inte funkat om hon skulle konka på högtalare om dom inte var bättre än mina :p.
Var väl mer intresset , verka inte som hon har så stort intresse för serier å film bara. Men sånt kanske kan ändras :).
Om du hade träffat någon som gillar teknik så hade det snarare blivit så att hon inte gillar din teknik. då hade hon tyckt att hennes saker var bättre och inte velat titta på dina.

Haha, känns som alla nu försöker analysera åt mig ? Jag kan analysera själv efter vad jag söker :). Jag har inte uteslutit henne ännu, problemet är det att vi inte har klickat riktigt ännu och det har inget med tjock-tvn att göra heller :p. We just leave it at that ;)

Mjo, hon ville lära sig att åka slalom. Det var positivt :).
Eller så lär hon dig en massa saker, får dig att upptäcka saker och kanske uppskatta andra saker än du gör nu? Det går åt båda hållen. Jag har full förståelse för att man har sina intressen och gillar det man gillar och det är ju helt okej men att bara vara inställd på att någon annan ska passa in i det man själv redan är blir lite ensidigt, se det som att alla saker som hon gillar som inte du är så intresserad av och allt det som hon inte har gemensamt med dig nu kan ju bli saker som ni får gemensamt längre fram istället.
För mig är det den roligaste delen med både nya vänner och dejter; att man får testa/förstå/insyn i saker som man inte har nu, man blir en bredare människa för varje ny bekantskap!

Jag tänker att en partner inte kan fylla alls ens behov. mina intressen är att skapa musik och skriva, handarbete, läsa, bågskytte, djur, titta på sport, historia och mkt mer.
Jag har insett att en partner kan inte vara mitt bollplank i allt och kunna alla de sakerna. Partnern kommer istället kunna andra saker. Och då får man hitta vänner eller facebookgrupper eller annat att få diskutera och göra saker ihop med.

ibland tror jag vissa skulle också behöva skaffa lite vänner istället för att tro att en partner kan ge allt.

Rent generellt så är jag tudelad till att hitta nån som är för lik när det gäller hobby osv. Just för det som tas upp här att det kan bli "krockar". Jag är nog mest bekväm om man har lite gemensamma intressen men inte delar just den där betydelsefulla hobbyn. Dessutom är det lättare att lära sig lite om något nytt än t ex känna sig ifrågasatt varför men utövar sin hobby si och så.

Men det måste finnas en acceptans. Skulle någon avsky teknik och anse det är onödigt trams blir det ju omöjligt med någon teknikintresserad tex.

Rent generellt så är jag tudelad till att hitta nån som är för lik när det gäller hobby osv. Just för det som tas upp här att det kan bli "krockar". Jag är nog mest bekväm om man har lite gemensamma intressen men inte delar just den där betydelsefulla hobbyn. Dessutom är det lättare att lära sig lite om något nytt än t ex känna sig ifrågasatt varför men utövar sin hobby si och så.

Men det måste finnas en acceptans. Skulle någon avsky teknik och anse det är onödigt trams blir det ju omöjligt med någon teknikintresserad tex.

Jag tänker väl mer om man gör sina intressen på varsitt håll så blir det ju mindre tid tillsammans. Träffar jag en morgonmänniska som vill läsa böcker och jag är kvällsmänniska som dels tränar och tittar tv-serier sent på kvällarna så blir det inte så mkt tid tillsammans. Men det är möjligt att man kommer anpassa sig till varann lite mer om man blev tilllsammans.

Jag tänker väl mer om man gör sina intressen på varsitt håll så blir det ju mindre tid tillsammans. Träffar jag en morgonmänniska som vill läsa böcker och jag är kvällsmänniska som dels tränar och tittar tv-serier sent på kvällarna så blir det inte så mkt tid tillsammans. Men det är möjligt att man kommer anpassa sig till varann lite mer om man blev tilllsammans.

Dygnsrytm brukar ge sig och jämkas tycker jag. Och jag ser inte heller behov umgås varje vaken minut. Så någon som sover till 12 gör att jag kan åka till stallet i lugn och ro innan hen vaknat t ex. Men skulle jag sas sitta och vänta på att hen skulle vakna skulle det vara drygt.

Menar du att du vill partnern ska träna med dig t ex, och det inte går för du tränar sent på kvällen och hon är en morgonmänniska?

@Hero Jag upplever att du har en bild av att det ska klicka direkt, helst första dejten på väldigt många punkter. Sänker du den förväntningen blir oddsen att lyckas träffa rätt tjej mycket högre.

Många människor behöver lite startsträcka för att bli bekväma med nya människor och läsa in hur de ska bemöta dem.

Är du själv 100% dig på första eller andra dejten? Eller för all del första veckan på jobbet med nya kollegor? Kommer din verkliga personlighet fram? Motsvarar ditt första intryck av dina kollegor/vänner din uppdaterade bild efter att ha lärt känna dom?

Jag tycker att det är mer vanligt att all slags relationer växer fram än att man direkt klickar, även om det också sker. Men de relationer som växer fram blir absolut inte sämre än de som tar fart snabbt! Ge tjejerna en realistisk möjlighet att lära känna dig, och dig att lära känna dem!

Dygnsrytm brukar ge sig och jämkas tycker jag. Och jag ser inte heller behov umgås varje vaken minut. Så någon som sover till 12 gör att jag kan åka till stallet i lugn och ro innan hen vaknat t ex. Men skulle jag sas sitta och vänta på att hen skulle vakna skulle det vara drygt.

Menar du att du vill partnern ska träna med dig t ex, och det inte går för du tränar sent på kvällen och hon är en morgonmänniska?

Nja, som nu när vi träffades åt hon lunch medan jag tog fika som ganska nyss ätit frukost :p . Är väl jag som har lite udda tider :D.
Men när jag jobbar så tränar jag varje dag efter jobbet så det blir sena middagar osv. Men visst skulle man kunna försöka ställa om sig och börja tidigare , försöka träna på lunchen osv. Även om jag trivs med mina rutiner idag :P.

@Hero Jag upplever att du har en bild av att det ska klicka direkt, helst första dejten på väldigt många punkter. Sänker du den förväntningen blir oddsen att lyckas träffa rätt tjej mycket högre.

Många människor behöver lite startsträcka för att bli bekväma med nya människor och läsa in hur de ska bemöta dem.

Är du själv 100% dig på första eller andra dejten? Eller för all del första veckan på jobbet med nya kollegor? Kommer din verkliga personlighet fram? Motsvarar ditt första intryck av dina kollegor/vänner din uppdaterade bild efter att ha lärt känna dom?

Jag tycker att det är mer vanligt att all slags relationer växer fram än att man direkt klickar, även om det också sker. Men de relationer som växer fram blir absolut inte sämre än de som tar fart snabbt! Ge tjejerna en realistisk möjlighet att lära känna dig, och dig att lära känna dem!

Så är det ju... Men med tidigare relationer så har det klickat på första dejten för mig iprincip. Men jag tänkte ja ska försöka ge några fler dejter om hon vill det. Kanske man kan få en vän iaf.

Nja, som nu när vi träffades åt hon lunch med jag tog fika som ganska nyss ätit frukost :p . Är väl jag som har lite udda tider :D.
Men när jag jobbar så tränar jag varje dag efter jobbet så det blir sena middagar osv. Men visst skulle man kunna försöka ställa om sig och börja tidigare , försöka träna på lunchen osv. Även om jag trivs med mina rutiner idag :P.

Fast jag förstår inte riktigt var du får problemet. Om hon äter lunch när du äter frukost eller omvänt kan ni ju ändå äta ihop?

Och ja viss anpassning får du nog räkna med. Jag tror ingen gått in i ett förhållande utan att behöva anpassa sig litegrann. Det hör till. Särskilt om man sas vill ha "allt", t ex äta ihop men ha häst och vilja rida och. Oftast anpassar båda lika mycket och båda är nöjda.

Nja, som nu när vi träffades åt hon lunch med jag tog fika som ganska nyss ätit frukost :p . Är väl jag som har lite udda tider :D.
Men att du ens noterar vad hon äter och sätter upp det på olikhetskontot - samtidigt som du vet med dig att det är du som har udda tider? Dessutom, är det något som är otroligt individuellt så är det väl just frukostvanor. Lycka till med att hitta någon som matchar samtliga dina krav.

Nja, som nu när vi träffades åt hon lunch medan jag tog fika som ganska nyss ätit frukost :p . Är väl jag som har lite udda tider :D.
Men vad spelar det för roll? Om man inte varje dag äter samma saker?
Jag får känslan av att du letar fel. Du behöver inte svara- men vad beror det på?
Är du rädd för att gå in i en relation?
eller handlar det om ett kontrollbehov? Du ska möta en människa och människor gör inte alltid som man vill.

Nu vet jag inte hur andra gör när dom dejtar ? Men jag tänker både långsiktigt och kortsiktigt.
Klickar vi ? Finns attraktion ? Har vi nåt gemensamt intresse, osv? Hur skulle en framtida relation fungera... osv. Personkemi och attraktion är viktigast dock i ett tidigt dejtingstadium tänker jag. Finns det där så spelar det övriga inte lika stor roll i korta perspektivet.

Senast ändrad:
Nu vet jag inte hur andra gör när dom dejtar ? Men jag tänker borde långsiktigt och kortsiktigt.
Klickar vi ? Finns attraktion ? Har vi nåt gemensamt intresse, osv? Hur skulle en framtida relation fungera... osv. Personkemi och attraktion är viktigast dock i ett tidigt dejtingstadium tänker jag. Finns det där så spelar det övriga inte lika stor roll i korta perspektivet.

Jag fokuserar på attraktion och personkemi.
Hur det fungerar i en längre relation tar lång tid att upptäcka tycker jag. Det tar tid att lära känna en människa på riktigt.

Jag är antagligen helt omöjlig på pappret, jobbar extremt oregelbundet, sover borta runt 100 nätter varje år, har inga rutiner, är en teknisk idiot, ser inte på serier hemma, spenderar massa tid i stallet, åker till skåne så ofta jag kan osv.
Men har ändå lyckats ha långa relationer :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX