Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här kan ju bli en intressant helg. Var nyss på en dejt med den korta tjejen igen. Hon är trevlig, söt och så :p . Men även om hon bara är ett par år yngre känns hon som så gammal. Nyss bytt ut sin tjock-tv och har inte swish ? Hehe, vem har inte swish idag ? Så hon är totalt oteknisk och jag är väldigt mkt för teknik. Mkt, rutin människa och uppe väldigt tidigt på mornarna och jag är kvällsmänniska. Väldigt lugn och snäll som det verkar. Jag är också en lugn person men känns ändå som jag behöver nån med lite mer fart och fläkt. Hehe, så jag vet inte. Inte omöjligt att man kan ge det nån fler dejt ?
Ikväll blir det krogen iaf och tänkte pröva @Singoalla ´s metod för att heja på nån tjej :p.
Sen en Tinder dejt till imorgon, men tror jag måste flytta den lite senare på dagen . Tänkte inte på att jag skulle ut i kväll :p.
Jag har inte swish och har ingen tv ;) Sitter istället vid morsans tv när det är något jag vill se, uppskattar en bra tv men hade jag varit ute efter en egen, då hade jag kollat efter någon bortskänkes-annons på blocket. Det betyder inte att jag är ointresserad av teknik, det betyder att jag lägger mina pengar på kamerautrustning och bilar istället (det som är kvar efter att hundarna ruinerat mig). Troligen är jag inte ensam i mitt slag.

Viktigt å viktigt. Men jag älskar ju att se på film å tv-serier. Så ja det är ju fördel om man delar de intresset lite. För det är inget jag vill sluta med...
Bara för att man inte har det intresset nu så betyder det inte att man inte kan ta upp intresset. Det är väl som allt annat att det är svårt att veta om det innan man exponeras för det.

Samma sak gäller folk som inte blivit exponerade för teknik innan, vissa blir helt frälsta.

Det här kan ju bli en intressant helg. Var nyss på en dejt med den korta tjejen igen. Hon är trevlig, söt och så :p . Men även om hon bara är ett par år yngre känns hon som så gammal. Nyss bytt ut sin tjock-tv och har inte swish ? Hehe, vem har inte swish idag ? Så hon är totalt oteknisk och jag är väldigt mkt för teknik. Mkt, rutin människa och uppe väldigt tidigt på mornarna och jag är kvällsmänniska. Väldigt lugn och snäll som det verkar. Jag är också en lugn person men känns ändå som jag behöver nån med lite mer fart och fläkt. Hehe, så jag vet inte. Inte omöjligt att man kan ge det nån fler dejt ?
Ikväll blir det krogen iaf och tänkte pröva @Singoalla ´s metod för att heja på nån tjej :p.
Sen en Tinder dejt till imorgon, men tror jag måste flytta den lite senare på dagen . Tänkte inte på att jag skulle ut i kväll :p.

Nyfiken, är du alltid så "analyserande" och jämför detaljsaker vid dejter? Och är det viktigt att det "matchar" på alla de detaljerna?

Viktigt å viktigt. Men jag älskar ju att se på film å tv-serier. Så ja det är ju fördel om man delar de intresset lite. För det är inget jag vill sluta med...

Jag älskar att se på film och tv-serier, men jag har inte swish och har faktiskt en tjocktv (som jag förvisso inte använder, tittar bara datorn). Så bristande teknikintresse innebär inte att man inte uppskattar ovanstående :p

Sååå... om någon inte är extremt brydd om vilken tv som står i hemmet, så betyder det att personen inte är intressera av att se film eller serier?! DET var verkligen något nytt för mig!

Haha, näe.
Men lät som hon är mer för att läsa böcker . Gillade Twilight och romantiska komedier typ. Så det är väldigt långt ifrån vad jag tittar på :p . Men som sagt, hon kanske är öppen för annat . Men ja det har inte klickat med henne riktigt än och det har inte bara med vilken TV hon har i rummet att göra :p .

@Hero strunta i detaljerna och umgås bara. Basera om du vill fortsätta träffa henne på hur du trivs i hennes sällskap snarare än technical specifications.
Precis det jag skulle skriva.
@Hero
Tänk inte så mkt på detaljer.
Fokusera på hur ni har det ihop dvs har ni roligt när ni umgås, kan ni skratta ihop, mår du bra av att prata med henne, vill du lära känna henne mer.
Och analysera inte så mkt. Tänk inte att du behöver veta första gången om detta ska bli något utan slappna bara av och se vart det leder.

Alltså. Min, höll på att skriva dejt men får ju som pojkvän nu, skrattade och fnös lite åt min TV. Jag har en 32" TV som är typ fem år. Den första platta jag haft. Jag har dessutom bara de kanaler som ingår i hyran och jag har de analogt för jag inte vill köpa en ny box. Pojkvännen har ett monster till TV och det är viktigt med bild och ljud. Han anser min TV är så dålig vi lika gärna kan kolla på laptopen när vi kollar på Netflix....

Men jag blev uppenbart inte bortvald pga det. Och det betyder dessutom inte heller att jag inte vill kolla på film och serier. Däremot gör jag det inte SJÄLV. Dvs som singel inte haft lust eller behov. I en relation med sällskap - helt annan sak.

Så du tror inte du kan missa en hel massa positivt genom ditt överanalyerande och så otroligt strikta bedömningar??

Jag tänker att det ena inte utesluter det andra? Jag hade ingen teve när jag bodde själv, såg filmer och serier på datorn istället. Nu bor jag ihop med en man som är väldigt känslig för när ljud inte låter bra, han vill ha bra högtalare och bra bild. Jag är rätt okänslig för det där, märker typ inte skillnad på vad som är bra och dåligt ljud, därför ser vi nu på hans teve med hans högtalare. Det är väl bara positivt att jag inte kom kånkandes med egna högtalare när vi flyttade ihop.

Jag tänker att det ena inte utesluter det andra? Jag hade ingen teve när jag bodde själv, såg filmer och serier på datorn istället. Nu bor jag ihop med en man som är väldigt känslig för när ljud inte låter bra, han vill ha bra högtalare och bra bild. Jag är rätt okänslig för det där, märker typ inte skillnad på vad som är bra och dåligt ljud, därför ser vi nu på hans teve med hans högtalare. Det är väl bara positivt att jag inte kom kånkandes med egna högtalare när vi flyttade ihop.

Näe, som sagt det vara bara ett exempel på hennes ointresse för teknik. Själv har jag ju hela kittet med hembio och projektor. Är väldigt känslig för bra ljud osv. Så det hade ju inte funkat om hon skulle konka på högtalare om dom inte var bättre än mina :p.
Var väl mer intresset , verka inte som hon har så stort intresse för serier å film bara. Men sånt kanske kan ändras :).

Haha, näe.
Men lät som hon är mer för att läsa böcker . Gillade Twilight och romantiska komedier typ. Så det är väldigt långt ifrån vad jag tittar på :p . Men som sagt, hon kanske är öppen för annat . Men ja det har inte klickat med henne riktigt än och det har inte bara med vilken TV hon har i rummet att göra :p .
Fast hon kanske vill se det du gillar också?
Du kanske hittar saker du gillar av det hon gillar.
Ni kan hitta andra saker att titta på som båda gillar
Och du kan titta på saker när hon tex träffar vänner och utövar intressen.

Näe, som sagt det vara bara ett exempel på hennes ointresse för teknik. Själv har jag ju hela kittet med hembio och projektor. Är väldigt känslig för bra ljud osv. Så det hade ju inte funkat om hon skulle konka på högtalare om dom inte var bättre än mina :p.
Var väl mer intresset , verka inte som hon har så stort intresse för serier å film bara. Men sånt kanske kan ändras :).
Eller så kanske du ändras och gör något annat med henne.

Den stora skillnaden mellan @Hero efter dejten och andra i tråden efter en dejt är väl att han kunde säga precis vad som gör han tveksam på gott och ont medan andra i tråden antagligen hade sagt att man helt enkelt inte klickade. Så vi behöver inte vara alltför hårda mot hero bara för att han kan sätta ord på det han tänker snarare än att skriva det i svepande termer. Hade han bara satt att han var tveksam på att man matchade i personlighet så hade ingen reagerat.

Men då kan ju hon läsa medan du kollar tv. Eller så kan du skippa några filmer för att ni ska göra något annat trevligt tillsammans.

Du målar in dig i ett hörn. Hon ska ha haft platt-tv länge, hon ska gilla serier och film, hon ska gilla SAMMA serier och film som du och i en tråd för ett tag sen skrev du att du var väldigt kinkig med att folk inte fick pilla på mobilen när de tittade på film med dig.

Det låter som att du vill designa en klippdocka snarare än möta en levande, självständig människa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V