Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens dejt med poolkillen var trevlig. Vi tog med OS vargarna ut i skogen på en promenad och fika :)
Jag blev lite distraherad av hundarna (som var på väldigt gott humör :D ) och av lite ekonomiska problem pga sjuk häst, men samtidigt tror jag inte det var en direkt nackdel faktiskt. Samtalet flöt på bra, och jag kunde inte börja analysera för mycket.

Var väldigt skönt att han redan när vi skildes åt sa att han ville ses igen, och gärna lite närmare inpå än det blev nu. Jag vill också ses igen, så vi ska sannolikt ses på fredag och titta på film eller så :)

Haha, ja jag sveper ju höger på ca 3 av 100, har det visat sig nu när jag börjat räkna :angel: Ungefär hälften av de jag sveper vänster på framställer sig på något "irriterande" sätt (ska se farliga ut, verkar göra en grej av att de super konstant, tycker att tjejer bara ska vara "små och söta" osv...).

Samma procent här! :D
Det finns betydligt fler skäl till varför jag sveper vänster än höger. Bad boy-wannabees går bort, skalliga/rakade killar går bort, killar med för långt hår går bort, killar som är kortare än 175 går bort, killar som är längre än 190 går bort, killar som är för vältränade går bort, killar med stor övervikt går bort, och så vidare i all oändlighet. Ytligt, javisst, men jag brukar i alla fall ha väldigt kul med de jag faktiskt väljer att träffa:)

Jag har också räknat lite.
Av 100 svepte jag höger/tryckte gilla på ca 15 st.
Av de jag svepte vänster är det de som ville ha enbart sexpartner, ingen presentationstext, bilder på biceps, ska se farliga ut, de som jag tycker låter trista eller folk där jag tänker att våra värderngar inte alls kommer passa tex de som säger att de avskyr feminister och älskar SD.

jag har dock aldrig svept exakt 100 på.el gång men räknat ut att det borde bli det på 100 svepningar.

Sen har jag insett att jag sveper vänster på de som är väldigt vältränade. Omedvetet verkar jag tänka att de ändå inte kommer gilla mig även om jag tyckte personen verkade intressant och var snygg.
Jag tror jag påverkas av tidigare erfarenheter.

Ska också räkna tror jag. Mina mest skämmiga vänsterswipes är de som jag tycker ser töntiga ut. Jag har ganska mkt åsikter så är killarna för snälla blir jag ofta elak tillbaka för att provocera. Inte så smickrande personlighetsdrag och inget jag vill utsätta någon snäll stackare för.
Hehe..
jag sveper inte vänster pga utseende men däremot om jag tycker de känns trista. dvs de som inte har något intresse utan skriver "jag är en vanlig kille med allmänna intressen. gillar att träffa vänner, en bio ibland."
Och sen skriver de inget mer. Sen finns det säkert andra som blir lockade av det men jag gillar folk som har något de brinner för. Sen kan intresset vara vad som helst... bara det är något..

Hehe..
jag sveper inte vänster pga utseende men däremot om jag tycker de känns trista. dvs de som inte har något intresse utan skriver "jag är en vanlig kille med allmänna intressen. gillar att träffa vänner, en bio ibland."
Och sen skriver de inget mer. Sen finns det säkert andra som blir lockade av det men jag gillar folk som har något de brinner för.

Eller ännu värre: två rader text och slutklämmen "Fråga om ni undrar något":D

Vaknade bredvid frukostkillen efter en blöt utekväll. Blev så himla glad över att han var här och har känt mig helt nyförälskad hela dagen. Förra helgen var jag helt övertygad om att jag ville bryta.

Denna berg och dalbana alltså. Jag lutar mig tillbaka och låter mig åka med.

Vaknade bredvid frukostkillen efter en blöt utekväll. Blev så himla glad över att han var här och har känt mig helt nyförälskad hela dagen. Förra helgen var jag helt övertygad om att jag ville bryta.

Jag som är en impulsiv typ brukar numer ge det en vecka när jag drabbas oavsett vilken känsla (nästan). Är känslan kvar en veck senare är det inte lika överilat, pms eller bara en topp/dipp.

Angående vad som får en att swipa vänster på Tinder så insåg jag häromdagen att jag direkt blir ointresserad om första bilden är en selfie :down: Jag vet egentligen inte varför men blir direkt negativ.

Töntiga är inget problem, om dom däremot verkar tycka att dom är snygga blir det vänster. Och dom som skriver att dom är antingen snälla, feminister, livets hårda skolan eller att dom söker nån som är snäll och ärlig :yuck:

Klart jag vill ha någon som är snäll, ärlig och feminist men det är något med att skriva ut det som ger mig hurven.

Angående vad som får en att swipa vänster på Tinder så insåg jag häromdagen att jag direkt blir ointresserad om första bilden är en selfie :down: Jag vet egentligen inte varför men blir direkt negativ.

Töntiga är inget problem, om dom däremot verkar tycka att dom är snygga blir det vänster. Och dom som skriver att dom är antingen snälla, feminister, livets hårda skolan eller att dom söker nån som är snäll och ärlig :yuck:

Klart jag vill ha någon som är snäll, ärlig och feminist men det är något med att skriva ut det som ger mig hurven.
Oj. Varför vänster på selfie? vad ska det vara för bilder då?

Jag som är en impulsiv typ brukar numer ge det en vecka när jag drabbas oavsett vilken känsla (nästan). Är känslan kvar en veck senare är det inte lika överilat, pms eller bara en topp/dipp.

Så har jag också blivit med tiden, jag har starka känslor som svänger rätt fort, speciellt om jag är trött eller stressad. Numera försöker jag tänka på att inte agera på en gång utan ge det minst ett par dagar.

Sen backar jag direkt på någon som skriver
"jag är värdens snällaste kille"
"är en riktigt bra kille"
"är väldigt omtänksam " och liknande saker.
min erfarenhet är att det är svårt att vara tillsammans med någon som har den bilden av sig själv dvs de är inte villiga att se att de liksom alla andra gör dumma saker ibland. De är inte villiga att utvecklas och se när de gör folk illa etc.

Bergochdalbana, jo tack, jag vet! Ena dagen filar jag på mitt ”göraslutsamtal” nästa dag är jag bara lycklig. :banghead:

Haha skönt att det är fler än jag som är petig med swipes.

Har eventuellt en dejt nästa helg, men vet inte om jag egentligen är så sugen. Trevlig snubbe men igen vet jag inte om han känns så intressant.

En sak jag undrar över om det är vanligt- skrev lite med en tidigare i veckan. Ville bjuda på middag men det skulle tidigast kunna bli nästa helg när vi bägge kunde. Då säger han ”Bra, hör av dig igen då om du är intresserad.”

Är jag konstig som tycker det känns lite underligt?

@Hero Om du tycker att mingling på krogen är lite jobbigt så är det ju super att du har en kompis med som gillar det och har det i sig naturligt. Häng på honom och stå inte tyst bredvid utan ta åtminstone tillfället i akt och presentera dig när han går runt och babblar med sina andra vänner och bekanta och främlingar. Vanligt smalltalk: "Hej, jag heter Hero, kompis med "sociale minglarens namn", trevligt att träffas" är ju en start.

Haha skönt att det är fler än jag som är petig med swipes.

Har eventuellt en dejt nästa helg, men vet inte om jag egentligen är så sugen. Trevlig snubbe men igen vet jag inte om han känns så intressant.

En sak jag undrar över om det är vanligt- skrev lite med en tidigare i veckan. Ville bjuda på middag men det skulle tidigast kunna bli nästa helg när vi bägge kunde. Då säger han ”Bra, hör av dig igen då om du är intresserad.”

Är jag konstig som tycker det känns lite underligt?
Det behöver inte vara underligt, kanske är han inte så mycket för att skriva och evt. Bilda sig en felaktig uppfattning om någon, utan vill hellre ses utan förutfattade meningar?

Det behöver inte vara underligt, kanske är han inte så mycket för att skriva och evt. Bilda sig en felaktig uppfattning om någon, utan vill hellre ses utan förutfattade meningar?

jo, sant! men lite mer än 6 meddelanden är väl inte orimligt om träffen blir så långt fram? Ok att man inte måste skriva massor men inte höras alls? Nä, för mig är det underligt. :)

Dessutom sjukt oinspirerat att lägga hela ansvaret att höra av sig på mig...

@lizan så konstigt! Har också varit med om folk som ”bokat” en date och varit väldigt angelägna och sen inte hör av sig under tiden dit. Inte ens om jag skickat ett ”hej, hur har dagen varit”. Orka! :meh:

jo, sant! men lite mer än 6 meddelanden är väl inte orimligt om träffen blir så långt fram? Ok att man inte måste skriva massor men inte höras alls? Nä, för mig är det underligt. :)

Dessutom sjukt oinspirerat att lägga hela ansvaret att höra av sig på mig...
Jag ser poängen, men jag hade förmodligen kunnat göra detsamma. Jag tycker inte att det ger mig så mycket med chattandet när en dejt väl är bokad. Vi ska ju ses snart! Men jag håller med om att det var ett abrupt "avslut". Och jag skulle absolut svara om någon jag bokat i en dejt med hörde av sig i mellantiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V