Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå diskussionen tidigare så funderar jag lite på vad som skulle bli bättre av att vara lika varandra? :)
Jag tycker att det är ganska smidigt att vi är varandras motsatser i väldigt mycket, det innebär att vi kompletterar varandra och det är rätt gött på många sätt tycker jag..

Jag vill ha både likheter och olikheter.
Jag kan inte ha någon som är allvarlig och seriös hela tiden, måste ha lite störd humor och mörker.
Jag och skåningen är lika på många sätt, han har dock mycket mer tålamod och är lugnare än mig. Det är väldigt positivt eftersom det gör mig mer harmonisk.
Skulle inte kunna träffa någon som är lika rastlös och hetsig som jag :p

Det låter ju lyckat! och med tanke på att du kanske var lite trött och seg var det väl kanske bra att hon pratade på, att det blir mycket om sig själv gör väl inte så mycket då? Bättre det än att det är helt tyst för att ingen har något att säga, om det nu är alternativet (vilket hon kanske uppfattade det som). Och att någon ska bort en månad på resa är väl inte heller något konstigt eller negativt?

Jo, det var ju det som var så skönt, att hon kunde prata på :) . De va nästan så att jag fick avbryta henne för att få en syl i vädret :D. Men blire helt tyst är det jobbigt...
Nej, vi får se om det blir nåt mer efter 1 månad :).

Alltså dina inlägg låter ju verkligen aom om du letar fel på alla dejter du går på?
Jag menar - om du är trött och sliten och hon pratar på så är det väl bra liksom? Du kanske inte var så lättkonverserad - vad vet jag - hon kanske var nervös och pratade, eller en rad andra grejer som kan ha påverkar ämnesvalet och antalet frågor. Men att sitta och analysera det så och sätta det på något minuskonto känns rätt småsint med tanke på att du själv inte verkar varit ditt bästa jag :down:
Nja, jag såg det inte det som ett minus på henne. Utan mer som att jag funderar på hur intresserad hon var :p.

Jag vill ha både likheter och olikheter.
Jag kan inte ha någon som är allvarlig och seriös hela tiden, måste ha lite störd humor och mörker.
Jag och skåningen är lika på många sätt, han har dock mycket mer tålamod och är lugnare än mig. Det är väldigt positivt eftersom det gör mig mer harmonisk.
Skulle inte kunna träffa någon som är lika rastlös och hetsig som jag :p
Ja precis, lite både och vill jag också ha. Skulle inte funka om det bara var likheter eller bara olikheter för mig iallafall!

Sån är jag om jag är nervös och tycker killen är snygg. Babblar på om allt mellan himmel och jord, säkert mycket om mig själv för att jag inte vet vart jag ska göra av mig själv ^^
Samma här!

För övrigt har jag fått en massa positiv energi av att ha träffat en mängd nya människor de senaste veckorna. Fått ett rejält ekonomiskt lyft tack vare nytt jobb, så nu har jag betydligt bättre möjligheter att göra roliga saker som gör att jag träffar ännu mer folk! Har klippt mig, skaffat nya brillor, och funderar på att byta bostad så att jag får en nystart. Den är mysig men har en del brister som att det är usel ventilation och cigglukt från grannarna kommer in i min lägenhet.

Jag känner en större motivation att ge dejtingen en chans igen lite mer fokuserat.

Det låter ju lyckat! och med tanke på att du kanske var lite trött och seg var det väl kanske bra att hon pratade på, att det blir mycket om sig själv gör väl inte så mycket då? Bättre det än att det är helt tyst för att ingen har något att säga, om det nu är alternativet (vilket hon kanske uppfattade det som). Och att någon ska bort en månad på resa är väl inte heller något konstigt eller negativt?
Är så jobbigt när någon inte säger flaska om sig själv, dessutom har jag råkat ut för att det hänger ihop med att de tycker att saker kretsar för mycket om mig. Vill inte behöva dra saker ur folk med tång!

Nja, jag såg det inte det som ett minus på henne. Utan mer som att jag funderar på hur intresserad hon var :p.
Detta värderande och gissande om hur många intressepoäng man har samlat på sig. Varför inte bara skita i det helt och hållet!
Antingen hörs ni ien eller så inte - varför göra det till ett spel fånigare än dessa internettstrategispel istället för att låta det vara trevligt och stimulerande här och nu. Resten går väl att fundera på om där blir fråga om relation osv men dit kan det vara nog så lång, krokig och bitvis knölig väg.

Men alltså ja! "Titta så fånig och rolig kan kan vara!" :D:yuck:

Samma typ av människor som beskriver sig själva som "galna". När man sen frågar vad de gör som är sååå wild and crazy så brukar det mest vara nånting i stil med att de tagit tåget till Köpenhamn utan plånbok eller gått nakna på stan i typ Tomelilla där det ändå inte bor någon.
Ja, jag sveper vänster på folk som kallar sig själva för galna. Det är aldrig ett bra tecken. :D

Hur tänker ni när ni gör en profil på tinder? Vad försöker ni inkludera för bilder och information/annat i presentationen? Förändrar/justerar ni något efter resultat?

Varför inte bara skita i det helt och hållet!
Jag har inte lagt särskilt mkt tankemöda över det. Tankar kan man ju inte styra över. En dejt säger inte så mkt. Har insett att det är få dejter som leder till hångel efter 1 timme som med mitt ex :D

Hur tänker ni när ni gör en profil på tinder? Vad försöker ni inkludera för bilder och information/annat i presentationen? Förändrar/justerar ni något efter resultat?

Jag har en text som beskriver mig bra. Bilder som visar vem jag är och vad jag gör i livet.
Fungerar bra för mig, tycker man att min text är för skarp kommer man inte gilla mig.

Jag har en blandning av bilder, en klassisk selfie-bild i rätt vinkel osv osv, två bilder när jag sysslar med min hobby, två "spex"-bilder som också är helkroppsbilder.
Presentationen försöker jag få lite humor i, men också presentera vem jag är. Har med att jag reser mycket eftersom jag jobbpendlar typ 25 mil en gång i veckan ^^

Självklart kan man styra sina tankar! Känslor, däremot, är lite knivigare.

Det är ju vad man (eller jag iaf?) gör så gott jag kan varje dag för att må så bra som möjligt. Har sjukt lätt för att stressa upp mig, oroa mig och känna mig otillräcklig. Trist liv om det skulle få härja fritt!! Dessutom skulle jag inte klara en vecka på jobbet i det tillståndet så det är bara att ta tag i.

Jag försöker skriva med så mycket humor som möjligt, det har alltid gett bäst resultat för mig. Jag försöker visa mina bra sidor (och passa på att driva lite med mina dåliga), ge en så rättvis bild som det bara går och samtidigt få in mina krav på en partner utan att det känns som en lista i punktform.
Det enda jag har justerat i efterhand har handlat om att vara tydligare med VAD jag söker. Jag tröttnade på alla 40-50-60+are som skrev fastän det framgick på min presentation att jag inte vill ha någon över 35 så jag förtydligande den biten, samt den biten gällande att jag inte tänker träffa någon som har barn.

Gällande bilderna så har jag en helkroppsbild och en närbild på ansiktet, jag tycker att det räcker så.

Alltså jag har extremt få bilder på mig, typ inga utan häst. Så jag har två bilder till häst och tog min första och typ enda selfie, utan nån jävla bra vinkel, som mins tre bilder. Har min fb (öppen o full med häst) och o min insta (öppen o full med häst) länkad. Och texten "Hästnörd deluxe. Jobbar skift, kör elbil, älskar julen och musik som inte spelas på radio. Ta mig med till en najs tranceklubb?" Samt min favoritlåt (udda) som anthem.

Tänker att det nog beskriver mig rätt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka