Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju vad man (eller jag iaf?) gör så gott jag kan varje dag för att må så bra som möjligt. Har sjukt lätt för att stressa upp mig, oroa mig och känna mig otillräcklig. Trist liv om det skulle få härja fritt!! Dessutom skulle jag inte klara en vecka på jobbet i det tillståndet så det är bara att ta tag i.
Ja, att styra sina tankar handlar ju "bara" om självdisciplin, och genom att göra det kan man också indirekt påverka sina känslor. Dock upplever jag inte att jag kan styra mina känslor, bara "putta dem" i olika riktningar, välja att ignorera dem eller medicinera dem. Önskar att jag kunde kontrollera dem helt, det skulle göra livet lättare att leva.

Jag försöker skriva med så mycket humor som möjligt, det har alltid gett bäst resultat för mig. Jag försöker visa mina bra sidor (och passa på att driva lite med mina dåliga), ge en så rättvis bild som det bara går och samtidigt få in mina krav på en partner utan att det känns som en lista i punktform.
Det enda jag har justerat i efterhand har handlat om att vara tydligare med VAD jag söker. Jag tröttnade på alla 40-50-60+are som skrev fastän det framgick på min presentation att jag inte vill ha någon över 35 så jag förtydligande den biten, samt den biten gällande att jag inte tänker träffa någon som har barn.

Gällande bilderna så har jag en helkroppsbild och en närbild på ansiktet, jag tycker att det räcker så.
På tinder måste du väl matcha för att kunna skriva oavsett?

Sån är jag om jag är nervös och tycker killen är snygg. Babblar på om allt mellan himmel och jord, säkert mycket om mig själv för att jag inte vet vart jag ska göra av mig själv ^^

Jag kan nervöspladdra oavsett situation. Jag blir också nervös av tystnad innan jag känner någon, dvs jag blir extra pladdrig :D

Det har utnyttjats av en kursare vid ett tillfälle... när jag sa åt hen att jag var ledsen att jag pladdrat så mycket så sa hen: "Varför tror du att jag ville ha med dig? Jag säger ju aldrig något så jag ville ha med någon som snackar!" :o :rofl:

@ekra Vad skönt det lät med en nystart, nya brillor o frisyr osv! Jag är lite där jag också, behöver utöka min garderob t ex vilket jag känner dejtandet kommer hjälpa mig med, behöver ju kläder o ha på mig om jag ska kunna umgås med nån :P
@durachiny Jag har ändrat lite i min tinderprofil sen jag skaffade tinder och jag har i punktform lite vad jag gillar + två dealbreakers (rökning och snusning). Min första bild är en ansiktsbild från i midsomras som jag tycker mycket om. Så har jag en bild från en semester, typ halvkropp, en nytagen ansiktsbild + en slalombild (helkropp).

Blir eventuellt att träffa pulkakillen för lunch/fika på onsdag, vi får se. Badkillen skrev ikväll att jag kunde väl hälsa på nån helg så kunde vi åka långfärdsskridskor.... :) Kul!

//r

@ekra Vad skönt det lät med en nystart, nya brillor o frisyr osv! Jag är lite där jag också, behöver utöka min garderob t ex vilket jag känner dejtandet kommer hjälpa mig med, behöver ju kläder o ha på mig om jag ska kunna umgås med nån :P
@durachiny Jag har ändrat lite i min tinderprofil sen jag skaffade tinder och jag har i punktform lite vad jag gillar + två dealbreakers (rökning och snusning). Min första bild är en ansiktsbild från i midsomras som jag tycker mycket om. Så har jag en bild från en semester, typ halvkropp, en nytagen ansiktsbild + en slalombild (helkropp).

Blir eventuellt att träffa pulkakillen för lunch/fika på onsdag, vi får se. Badkillen skrev ikväll att jag kunde väl hälsa på nån helg så kunde vi åka långfärdsskridskor.... :) Kul!

//r
Så du ändrade för att sortera bort inte för att intressera andra/fler?

Är så jobbigt när någon inte säger flaska om sig själv, dessutom har jag råkat ut för att det hänger ihop med att de tycker att saker kretsar för mycket om mig. Vill inte behöva dra saker ur folk med tång!
Då är vi lika på den punkten! Jag har noterat att jag ofta behöver någon som är lite "på" själv och tar för sig, för annars om jag inte passar mig så blir det ofta att jag kör över den andra. Just för att jag inte orkar hålla på och fråga om allt, dra ur folk varje liten mening osv. Jag anpassar mig i arbetssituationer och om det behövs med släktingar, men med vänner och andra relationer där det går att välja lite mer själv, nä, där måste folk ta lite plats för att jag inte ska tröttna.

Hur tänker ni när ni gör en profil på tinder? Vad försöker ni inkludera för bilder och information/annat i presentationen? Förändrar/justerar ni något efter resultat?
Jag gjorde om hela min profil idag. Eller ja. Bilderna är desamma. Det är selfies tagna i olika miljöer, där man lätt ser vad jag gör under tiden (dvs, inga spegel-selfies :p ). Jag blir aldrig fotograferad av andra, så selfies är enda sättet för mig att hamna på bild.

I presentationen har jag skrivit att jag bor i Sthlm och skrivit kortfattat om mina intressen i en så positiv ton som möjligt. Har även skrivit med min enda riktiga dealbreaker och att jag är mer intresserad av andras intressen än deras längd.

Nämnde ju tidigare att jag funderade på att ge en superlike till en man på tinder igår. Nu fick jag något litet meddelande om att han hade svept höger. Ska se om han skriver något också. Matchade med en annan tidigare idag, då var jag sist och när jag inte skrev direkt så tog han bort matchingen. Känns så fånigt.

Dejten är här och är så himla fin. Jag har mått dåligt i helgen pga pmds och tänkte att det kanske var en dålig idé att ses, men jag har istället känt mig omtyckt och ompysslad. Och jag får nästan lite dåligt samvete för de senaste aktiviteterna på Tinder. Men som sagt, bergochdalbana, imorgon kan det vara nerför!

Jag har inte en aning om vad som händer just nu. Eller jag vet men inte hur jag ska göra med mitt liv.
Tjejen från gymmet pratade med mig ett tag idag, ett trevligt samtal om inget. Sedan gav hon sitt kort och bad mig ringa i morgon.
Jag är bara förvånad och funderar på det.
Sen har jag gått och blivit intresserad av en fd kollega och hon pratar med mig. Vågar inte säga något om något till henne. Fel tid och plats.

@durachiny Lite av båda skulle jag säga, det framkommer mer vad jag gillar nu också vilket jag tänker intresserar fler med liknande intressen och sen plus då mina dealbreakers som gör att de inte behöver bemöda sig.

//r

Jag har inte lagt särskilt mkt tankemöda över det. Tankar kan man ju inte styra över. En dejt säger inte så mkt. Har insett att det är få dejter som leder till hångel efter 1 timme som med mitt ex :D

Vill man bara ligga är det nog vanligt men du vill väl ha en ”seriös” relation. Antar att de flesta som letar planerat efter dylikt inte börjar med att hångla/ligga.
Det är tydligen oseriöst.

Vill man bara ligga är det nog vanligt men du vill väl ha en ”seriös” relation. Antar att de flesta som letar planerat efter dylikt inte börjar med att hångla/ligga.
Det är tydligen oseriöst.

Vi låg inte på första dejten heller. Det dröjde bra många dejter innan vi tog det steget :).
Men finns det någon regelbok då ? :p

Vi låg inte på första dejten heller. Det dröjde bra många dejter innan vi tog det steget :).
Men finns det någon regelbok då ? :p

Javisst. Den innehåller alla sätt man ska bete sig på och de mått man ska ha för att få dejta den typ av tjejer man vill. Helt bombsäkert. Bara att vraka och välja. Allt som tjejer tycker om saker står i den. Tuvärr har jag glömt vad den heter.

jo, sant! men lite mer än 6 meddelanden är väl inte orimligt om träffen blir så långt fram? Ok att man inte måste skriva massor men inte höras alls? Nä, för mig är det underligt. :)

Dessutom sjukt oinspirerat att lägga hela ansvaret att höra av sig på mig...
Jag ser inget problem. Ska på en sådan dejt i morgon. Är han tråkig så blir det inte fler dejter, är han rolig så är jag glad att jag inte missade det. En del gillar inte luftslottsbyggande, jag kan tycka att det är ett kul tidsfördriv men förstår att man kan ha en annan syn på det.

Glömde nämna en sak om den korta tjejen. Jag tycker det är toppen att inga tjejer krävt att jag ska betala för henne på dejten. Men den tjejen sa direkt att hon kunde betala för mig också! Jag sa att vi kan väl betala var för sig. Men nej hon ville betala. Då sa jag OK jag swishar väl dig sen då... men det gick ju inte heller :p. Hehe, visst hon får väl betala om hon absolut vill det då. Men jag är inte riktigt van vid sånt... Nu känner man sig ju skyldig?

Jag ser inget problem. Ska på en sådan dejt i morgon. Är han tråkig så blir det inte fler dejter, är han rolig så är jag glad att jag inte missade det. En del gillar inte luftslottsbyggande, jag kan tycka att det är ett kul tidsfördriv men förstår att man kan ha en annan syn på det.

Fast 1. Vi har inte bestämt något om dejt, det meddelandet kom när vi kom fram till ”slutet på nästa vecka”. Och 2. Luftslott på 6 meddelanden (där 3 handlar om när vi skulle kunna ses)? Haha, är HELT främmande för mig och snubben är helt ointressant nu också i och med det. Tänk så olika man kan vara!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 427
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka