A
Antti
Sv: Definiera ordet NH!
Det var en förolämpling att påstå att jag är AR instruktör. Finns inget som heter AR.
Det var en förolämpling att påstå att jag är AR instruktör. Finns inget som heter AR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antti skrev:Har jag sagt hur man ska rida AR?
Precis som jag skulle bli förolämpad av att kallas NH tränare. Helt beroende på vilka som kallar sig för det, vill inte på något sätt bli sammankoppla med flertalet av dom.
Antti skrev:Dom som inte har förmåga att hantera häst "normalt" har inte det heller "NH". Så oavsett vilket sätt så blir det fel. Med skillnaden att hästen redan har lärt sig att undvika NH och då är svårare att reparera då verktyget är förstört.
Det är inte att flytta sig för rep och att gå över pallar som är viktigt. Det är förmågan att få hästen att utföra.
Har stött på NH tränade hästar som går till anfall när de ska NH hanteras. Då har något gått snett.
Och varifrån tror ni att detta kommer?
Enkelt, många som inte ska vara instruktörer blir det.
Antti skrev:Finns det igen på listan som har jobbat häst i verkligheten?
Ett otränat föl kan vara hur svår som helst vid vet. hovis mm. räknar inte upp nån lång lista då jag har jobbat med andras hästar i 15 så jag har sett mycket.
Tränade föl är helt problemfria i hanteringen.
Vad är skillnaden?
Jo, hantering eller inte hantering.
Några vill ha benämning på hantering också hur tror folk att ett namn kan vara skillnaden?
Sen finns det viktigaste kvar att ta upp som alla passerar utan att upptäcka.
Nämligen att man på tidigt stadium vet vad det är för en individ.
Tänk om alla lade lika mycket jobb på att lära sig i praktiken istället för att läsa, härma, gissa och tycka.
Men så ännu en sak som omkullkastar allt. Den som kommer fram till hästen. Det är där den största skilnaden finns.
Vi har själva drösvis med föl och dom hanteras när det är "nödvändigt"
Vi har aldrig problem med dom.
Maska/verka veterinärbesök eller transportåkande..
14 av 15 ungar sköter sig och den återstående bara säger
-Varfördådå??