Definiera ordet NH!

Sv: Definiera ordet NH!

jag lämnade juridikststudentstadiet 1993 så jag har nog kommit ganska långt på juristbanan vid detta laget - och om det är av intresse så kan jag ju säga att ingen av de som stått åtalade för brott har fått någon annan dom än fängelse alternativt rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, och civilrättsligt ser det mer än bra ut, så jag är nöjd.
Du är ju roligt du ;) Du har inte träffat måltavlan varken med gudstro, nazister, buddister, advokatfrö och juridikstudent.

Tack, då är svaret att enligt dig ingår en sund och positiv imprinting av nyfödda föl på en nivå som passar fölet, där man utnyttjar fönstret under fölets första timmar som naturen bjuder på, i begreppet Natural Horsemanship och Natural Horsemanship filosofin.

Det var bara det jag ville veta då. Och om du tycker det är förståndigt att göra det så får du tycka det, men då utgår jag från att det inte betyder att de som inte vill göra det anses oförståndiga av dig.

Vad sodomi har med imprinting att skaffa får du fråga den som utövar det på hästar bland annat. Jag gör det inte.

Och jag brukar inte svära.
Och du får håna mig osv och svära åt mig - det bjuder jag på för det kommer med jobbet som sagt och åtalade eller stämda personer osv brukar svära och hota osv - så jag är ganska så van vid det.

Men då förstår jag Natural Horsemanship filosofin bättre.
Visst hanterar alla sina hästar men alla som hanterar hästar kanske inte just tycker man skall unyttja fölen, och då skall de som inte vill utnyttja fölen kanske vara i forum delen Hästhantering för där skall väl vi alla då som inte har Natural Horsemanship filosofin och visionen och som inte vill utnyttja fölen när de är nyfödda och har ledarskaps/maktproblem hålla sig då.
Det är ju kontentan av att man inte delar synsätt med vad som ingår som metoder/redskap för att nå sitt mål med NH filosofin. Och jag ser inget fel i det.

jag tackar återigen för lärdomarna

Ann

(skall också bara klarlägga att arbetar man på åklagarsidan, så är man inte advokat utan representerar Åklagarmyndigheten-staten, advokater är sådana som har fått inträde i Advokatsamfundet, advokater kan arbeta som målsägarbiträden, men det är något helt annat, jurister är sådana som inte har tagit advokatsteget och kan därmed jobba på många olika ställen,bara så att folk inte tror att åklagarsidan, advokater och jurister är samma sak, det vore ju förfärligt :eek: )

och då får jag läsa i vanlig Hästhanteringsforumet nu då

Ann

Nafayette skrev:
En sak fattar jag inte..
Menar ni att det finns "nh-tränare" som inte kan sitt jobb och tar betalt för att förstöra en häst??
En sådan kan väl knappast ha så många kunder..

Inom travvärlden så har ju många koll på varann.
Om någon sätter systematiskt igång och kör sönder den ena efter den andra så har han knappast någon framtid som tränare framöver..

AM

Visst finns det det. Det finns ju travtränare, galopptränare, hopptränare, dressyrtränare, westerntränare och islandshästtränare som sysslar med att systematiskt förstöra hästar, så varför inte NH-tränare. De flesta idioter sållas bort förr eller senare, men bevisligen finns det galningar kvar lite här och där som av någon anledning fortfarande får kunder...

Senast ändrad:

Tassetass skrev:
Visst finns det det. Det finns ju travtränare, galopptränare, hopptränare, dressyrtränare, westerntränare och islandshästtränare som sysslar med att systematiskt förstöra hästar, så varför inte NH-tränare. De flesta idioter sållas bort förr eller senare, men bevisligen finns det galningar kvar lite här och där som av någon anledning fortfarande får kunder...

Det är klart dom får kunder. En tränare lever/arbetar kanske tio gånger längre än en genomsnittlig kund äger en häst.

HÄR belyser dom problemet, det gäller veterinärer och med en annan vinkel på det, men same same :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 957
Senast: Lillefrun
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 587
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan början av december, när jag fick kortisonsprutan i axeln, så hade jag inte varit något mer till ortopeden. Nu var det dock dags...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?