Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns helt fel finns det en chi/rottis är på buke! Eller iaf väldigt liten hund/rottis.
Kl
Jag är en av dessa idioter som köpte en tragisk unghund som hade köpts utan framförhållning. Alltså, jag köpte honom som ägare nr två av rent medlidande. En blandning mellan (det här är ju nästan tragikomiskt) huskey, stövare och flat coated retriver. Sex av åtta i kullen var ute på försäljning en andra omgång....
Jo han är en handfull. Kräver extremt m motion å mental träning.
Vet att vi haft någon liknande tråd för länge sedan men startar den här lite som spinn off på den nu aktuella tråden om hur man ska marknadsföra sig som uppfödare.
Kort och gott vad är de värsta/sämsta/roligaste/oseriösaste hundannonserna ni läst och varför anser du den var/är rolig eller oseriös?
Kl
Jag är en av dessa idioter som köpte en tragisk unghund som hade köpts utan framförhållning. Alltså, jag köpte honom som ägare nr två av rent medlidande. En blandning mellan (det här är ju nästan tragikomiskt) huskey, stövare och flat coated retriver. Sex av åtta i kullen var ute på försäljning en andra omgång....
Jo han är en handfull. Kräver extremt m motion å mental träning.
Är rätt så förtvivlad efter att idag ha träffat min arbetskamrat och hans nya valp. Detta hör nog dock inte till "de värsta hundannonserna" utan snarare "de värsta ANNONSHUNDKÖPARNA"
Han skaffade den här valpen i måndags. Hon är nu 12 veckor gammal och han är redan 2a ägaren, förutom uppfödaren. Raserna är rottweiler/schäfer/labbe. De förra ägarna sålde henne för att hon redan är för jobbig.
Valpen är varken vaccinerad, vet-besiktigad, reggad eller försäkrad (han visste dock inte helt säkert om hon är reggad eller inte).
Helt chockad frågade jag honom varför han inte själv tagit henne till veterinär än då, så svarade han att han verkligen inte haft tid (VARFÖR köper man valp när man inte har TID åt det?!?)
Nu till nästa hemska grej: Han hämtade som sagt valpen i måndags, och sen tisdagen har han lämnat valpen hemma själv i flera timmar medan han är på jobbet och bara åkt hem och rastat på lunchen. Han säger att hon klarar sig redan själv i upp till 5,5 timme. När jag frågade om hon alltså håller sig i 5,5 timme redan, sa han nej...hon kissar och bajsar överallt. Så förstår inte vad han får det ifrån att hon klarar sig i 5,5 timme..
Sen frågade han mig: hur mycket ska dom äta egentligen?? För hon äter hur mycket som helst redan!
Jag vågade inte ens fråga vad han köpt för mat osv, men frågade bara om inte förra ägarna skickade med någon mat eller sa hur mycket hon ska ha? Nej blev svaret på det. Dom sa ingenting om maten.
Jag frågade honom hur det kom sig att han helt plötsligt skaffade henne, om det var ett impulsköp? (han hade inga planer om hund innan vad jag vet). Så svarade han med ett skratt: Haha ja! Han satt i måndags på blocket och tittade på bilar när han såg annonsen, och eftersom hon såldes för bara 1000kr så slog han till!
Och vips...så har ännu en tanklös impulsiv människa blivit hundägare till ännu en sorglig blockethund som jag slår vad om kommer hamna på blocket för eller senare igen
Men TRO MIG, jag har idag försökt på ett så lite besserwisser-sätt som möjligt förklara om allt från vaccinering, försäkring, mat till ensamheten, rastningar och uppfostran. Men den här snubben är inte lätt alltså...för att han har ju redan haft rottweiler innan och alla i hans familj har hund så han VET vad det innebär......