De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

Ja, berätta gärna hur det går!! Så hoppas vi att det slutar här och att hennes framtida avelsplaner inte blir av!!

Delvis knapplån

Fy :( Den ser ju riktigt otäck ut. Jag tyckte faktiskt inte någon av dem var fina eller såg hälsosamma ut.

Bilden på den värsta av valparna är borta - bara en visas på bild, men pris för den minsta är kvar:mad:

kl

Äh, vad tjabbar ni om? Han har ju tydligen "perfekt Chihuahua huvud!" O_o

Nej men allvarligt, så hemskt...

En rosa. Hane (Mycket liten) Pris.8000kr

Bilder skickas vid intre på honom.
Han är jätte liten med ett perfekt Chihuahua huvud.En Rosa kille som är helt UNDERBAR!

"Utan anmärkningar på Djurhållningen och valpar! 130415. Fått in en anmälning som Var OBEFOGAT P.G.A att en människa är helt ovetande om nakenhundar och deras utseende...Ledsen att folk gör så när man gör allt för sina valpar och Djur!"

Saxat från annonsen om "nakenfisarna". Verkar ha hjälpt föga..

Ovanligt snabbt för att vara djurskyddet måste jag säga.

Senast ändrad:

halvt kl*

Mailade tjejen med annonsen och frågade om vet bes hade gjorts och om de var friska därför att jag tyckte att de inte såg friska. Fick världens snäsigaste svar tillbaka, hundarna är "visst friska", tjejen säger själv att hon är veterinär och att hunden har "perfekt chihuahua huvud", andra hundar med samma föräldrar har tydligen varit "friska".

Riktigt otrevlig människa....

"Utan anmärkningar på Djurhållningen och valpar! 130415. Fått in en anmälning som Var OBEFOGAT P.G.A att en människa är helt ovetande om nakenhundar och deras utseende...Ledsen att folk gör så när man gör allt för sina valpar och Djur!"

Men inte kan väl djurskyddet ha gjort en sådan bedömning! Inte bara huvudet, hela ryggraden såg ju deformerad ut på den minsta valpen. :(

Och SandraM, menar du att din väns hund från "uppfödaren" ifråga helt saknar tänder?! :crazy: Skrämmande att det går att sälja sådana här hundar.

Med tanke på att de producerat tre kullar på ungefär lika många månader, och annonserar ut kvarblivna valpar samtidigt som de annonserar ut nyfödda kullar, så tror jag att det handlar om ren puppymill.

De blir ju skitsöta och utlovas som superba familjehundar. Så klart :mad:

Vi har fått besök och det är obefogad anmälning från dig! UA!vi har ingen Pyppymill alls här! Alla valparna friska !!! ring själv och hör efter:)
Sådana som du skulle berika ditt liv med andra saker en sitta vid datan och leta fel på hundar och folk och doms djurhållning!:D
Du skulle mailat och komma hit och fått dig en bild av oss och valparna.vi har 6st tingade av 8 valpar och ingen har sagt något om sjuka osv som du som ser bara en annons och drar dina uppfattningar!
Jag är seriös och allt annat du skriver är bara bullskit!
så nu ska jag göra en polisanmälan på dig för förtal och´vad du skrivit här om mig och hundarna:up:

halvt kl*

Mailade tjejen med annonsen och frågade om vet bes hade gjorts och om de var friska därför att jag tyckte att de inte såg friska. Fick världens snäsigaste svar tillbaka, hundarna är "visst friska", tjejen säger själv att hon är veterinär och att hunden har "perfekt chihuahua huvud", andra hundar med samma föräldrar har tydligen varit "friska".

Riktigt otrevlig människa....

som du som mailar sådant dumt:yuck:

Ja.men ring då och fråga!;)

Vad gjorde djurskyddet hos dig då?
Fick du visa papper på vet räkningar, eller gjorde dom någon form av undersökning på valparna? Gjorde dom något mer än prata med dig och såg att valparna kunde röra sig obehindrat? Fick du ett "UA" på plats, eller blev du ombedd att åter kontakta dom när du vet besiktat valparna?

Nej!tagit bort för att det finns folk som ni!Tom Djurskyddet rek för att sådana folk finns som ni

Du menar att djurskyddet rekommenderade dig att ta bort bilden på valpen, trots att den är undersökt och fullt frisk? Eller för att dom tyckte att valpen såg sjuk ut?

Senast ändrad:

Vi har fått besök och det är obefogad anmälning från dig! UA!vi har ingen Pyppymill alls här! Alla valparna friska !!! ring själv och hör efter:)
Sådana som du skulle berika ditt liv med andra saker en sitta vid datan och leta fel på hundar och folk och doms djurhållning!:D
Du skulle mailat och komma hit och fått dig en bild av oss och valparna.vi har 6st tingade av 8 valpar och ingen har sagt något om sjuka osv som du som ser bara en annons och drar dina uppfattningar!
så nu ska jag göra en polisanmälan på dig för förtal och´vad du skrivit här om mig och hundarna:up:

En serios uppfodare har vantelistor som tacker en hel kull. Det som skrivit har i traden ar inte fortal, det ar kritik. Ta det till dig.

Klarar du inte av kritik sa kanske du inte skall avla?

Var glad att folk bryr sig om halsan inom din ras och inte bara ser dom som accessoarer.

En serios uppfodare har vantelistor som tacker en hel kull. Det som skrivit har i traden ar inte fortal, det ar kritik. Ta det till dig.

Klarar du inte av kritik sa kanske du inte skall avla?

Var glad att folk bryr sig om halsan inom din ras och inte bara ser dom som accessoarer.

:bow: :bow: :bow:

Alla människor är olika, så även våra värderingar. Du anser dig seriös, jag och många med mig tycker man per automatik är oseriös när man avlar på blandraser. Och ännu mer oseriös blir man när man väljer att sätta olika pris på valpar ut efter utseende. (Jag tycker inte det är ok att göra det på renrasiga, registrerade valpar heller.) Det är djur, inga inredningsdetaljer.

Med tanke på att de producerat tre kullar på ungefär lika många månader, och annonserar ut kvarblivna valpar samtidigt som de annonserar ut nyfödda kullar, så tror jag att det handlar om ren puppymill.

De blir ju skitsöta och utlovas som superba familjehundar. Så klart :mad:

dom är från samma kull lilla du:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 584
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka