Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är blandrasvalpar. Annars kan ju vem som helst säga att vilka fina meriterade djur som helst är föräldrar till deras valpar, om man ändå aldrig registrerar dem så vet ju ingen ens om det stämmer.
Registreringen är ju kvittot på att det man säger är sant och riktigt.
Ok, men nej Blandras - en korsning mellan två raser.
Även om SKK anses allsmäktigt i Sverige, blir inte oreggade hundar en annan sort. Men visst förstår jag vad du säger. Och håller med, förutom att det behövs ett annat uttryck.
En blodtypning visar "enkelt" vilken ras och stam hunden tillhör. Efter det är det bara registreringskraven som står emellan hunden och dess ras på pappret.
Ok, men nej Blandras - en korsning mellan två raser.
Även om SKK anses allsmäktigt i Sverige, blir inte oreggade hundar en annan sort. Men visst förstår jag vad du säger. Och håller med, förutom att det behövs ett annat uttryck.
En blodtypning visar "enkelt" vilken ras och stam hunden tillhör. Efter det är det bara registreringskraven som står emellan hunden och dess ras på pappret.
Och skulle man börja säga att de är rasrena, hur lång tid skulle det ta innan de två schäferföräldrarna nog var iallafall 99% schäfer, eller kanske 95%, men de ser ju ut som schäfrar, och pappans pappa såg ju också ut mest som en schäfer? Iofs med hängande öron, men mest var det nog schäfer.
Om det räcker med att man bara säger hur man tycker att det är?
Jisses, den såg faktiskt inte kry ut
Hundarna i annonserna är uppenbara djurskyddsfall och säljaren bör omgående anmälas till länsstyrelsen i berört län. Eftersom inget efternamn eller telefonnummer finns i annonsen är säljaren svår att identifiera. Du som per omvägar visste vem det var, kan du ge mig fullt namn och ev. adress? (via PM)