Dåliga nyhetet på ul...

Sv: Dåliga nyhetet på ul...

Jag ska oxå till sjukhuset i morgon, de hittade någon prick i bröstkorgen på fostret idag vid UL som en läkare ska kolla närmare på. Det kan vara ett kromosomfel! Varför? :(

BM berättade att på andra sjukhus informeras inte ens föräldrarna för risken att det är ett kromosomfel är så litet, men ändå, risken finns där. Hon sa vad de hette me jag minns inte (jag fick inte åka hem och söka på nätet utan vänta med de tills efter läkaren kollat närmare på henne). Det kan även vara en ofarlig förkalkning.

För er som inte vet, är jag och Soffipropp skolkamrater och har fler gemensamma kompisar. Gissa om de känns skit!

Håller alla tummar för er! Och vilken olycklig slump...

Senast ändrad:

Nu hittade jag vad BM sa att de var som jag inte fick söka på google! Ekogent focus och hittils har alla barn jag läst om som de hittad detta på vart fullt friska *phu* började läsa på om kromosomer, och vad som händer om de blir något vajsning med dem :crazy: Så att sen läsa om det här var en lättnad *phu*

*kl* Kram, finns inte så mkt mer att säga, oerhört tungt det ni får gå igenom nu jag hoppas ni hittar styrkan att bearbeta detta, i övrigt har du fått många fina ord här i tråden.

Pmm: hoppas det skall gå bra för er!

Så är det väl med många allvarliga missbildningar - barnet mår prima i livmodern, men klarar sig inte utanför.:( Kanske kan ni fokusera på att fostret har det bra just nu. Jag förstår att det både kan kännas grymt och orättvist för den lille, och som ett hån mot er, att den aningslöst sprattlar omkring. Men om man glömmer tid och rum, så finns det ju faktiskt bara kärlek, trygghet och värme just nu, i din livmoder.

Många menar att tiden i mammas mage är den lyckligaste i hela livet. Det har du i alla fall fått ge ert änglabarn.
Åh så vackert skrivet! :cry:
TS - tänker på dig! Hoppas allt går så bra som möjligt! *kramar*

Jag ska oxå till sjukhuset i morgon, de hittade någon prick i bröstkorgen på fostret idag vid UL som en läkare ska kolla närmare på. Det kan vara ett kromosomfel! Varför? :(

Men nej! :( Hoppas det går bra!

Är hemma nu, har aldrig varit såhär arg, orolig, rädd och ledsen på en gång. Pricken hade inte trollats bort. Allt annat såg helt perfekt ut på henne.
Risken för det är ett kromosomfel är 1:300 så vi har gjort ett fostervattenprov och de ringer oss på tisdag om det hitta någon avvikelse. Ananrs kommer ett brev hem till oss om 2-3 veckor där det står att hon är U.A.

Nu kom maken hem, han har hämtat Rasmus hos sin farmor, jag orkar inte träffa eller prata med någon och varje gång hon rör si g där inne så sprutar tårarna :cry:

Varför? Jag är ju för f*n bara 23 år!!!

tänker på er Pmm, jag hoppas ni ska få svaret snabbt och att det inte skall vara allvarligt fel.

Usch vad jobbigt, jag kan bara föreställa mig vad hemskt det måste vara att vänta. Jag tänker också på er och håller mina tummar för att det inte ska vara något allvarligt. Stor kram till er båda!

Håller alla tummar för er!!!! Jag hade varit precis lika ledsen o orolig, men kom i håg att det är 299/300 att hon är frisk oxå!!

Ts: Vad fruktansvärt sorgligt!

Pmm: Jag vet hur det är att vänta på ett fvp. Till mig ringde de inte, och jag fick inget brev (tillräckligt fort...) så jag gjorde som så att jag ringde till läkarsekreteraren på det sjukhus är de gjorde testet så fick hon läsa upp svaret, obs attt jag gjorde det EFTER att doktorn skulle ha ringt om resultatet visade kromosomfel.

Håller t&t för dig hursom!

Det tänker jag också göra om de inte ringer på tisdag, vet inte ens om jag orkar jobba i helgen och på måndag. Kommer tillbaka från semestern, magen har vuxit massor och alla kommer vara så glada och fråga hur det är :(

Följer Soffipropp på facebook, hon fick ha med sig sin dator.

om du vill, så är det helt oki att vara hemma under helgen och du behöver inte berätta för nån på jobbet heller.

inte alls kul å låssas va glad när hela ens inre brinner...

Chefen lär ju veta. Så jag måste ju sjukskriva mig hos honom imorgon, orkade inte ringa idag.

Dessutom går mitt jobb ut på att gå och gå och gå och bära på tunga saker, in och ut ur kyl och frysrum osv. Läkaren sa att imorgon kan jag köra på som vanligt men det vågar jag inte. Det gör ont i magen där de stack mig och jag vill inte riskera att förlora henne om hon är frisk p.ga. ett lyft på jobbet.
Överallt på nätet står det att man ska vara försiktig med tunga lyft ett par dagar. Men läkaren kanske trodde jag var datanörd eftersom jag är så liten och späd. Inte att jag bär runt på 10-15 kg typ hela arbetstiden.

Ska även ringa min BM imorgon och prata med henne. Hon vet ju även om att jag fick en svår förlossningsdepression efter Rasmus föddes.

chefen behöver inte veta om du inte själv vill berätta. det räcker med att du säger att du är hemma pga personliga skäl fram tills minst onsdag. han/hon har ingen rätt att veta nått alls om int du vill beräta.

tycker du ska vila och ta hand om dig själv under helgen. å bara göra saker som du mår bra av. å göra saker som du känner dig trygg med. även om det bara är att köra på som vanligt enligt läkaren...... det ska ju kännas bra för dig, det är huvudsaken!

tycker du gör rätt i att stanna hemma. Ta det lugnt ett tag, och hoppas på goda nyheter bara :laugh:

Uppdatera gärna om Sofipropp, om hon godkänner det :)

Tänkte inte på att personliga skäl är just personliga! Ska ringa honom imorgon efter jag pratat med min barnmorska.

Jag uppdaterade IE och nu funkar typ inte facebook, men hon skriver att hon haft jävligt ont till och från sen kl 12 och fått morfin. Men inget mer har hänt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 232
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 389
Senast: Crossline
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 048
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar