Dåliga nyhetet på ul...

Sv: Dåliga nyhetet på ul...

Enligt läkare osv så är det inte ärftligt. Iom att vi inte har några former av missbildningar i släkten så är det enbart otur. Men obduktion kommer göras så då kommer vi förhoppningsvis få veta mer. Känner att jag vill börja tillverka bebis NU, men får inte... det ska ju gå 2 veckor för att jag ska få läka ordentligt å sen rekommenderar dom att jag ska ha mens 2 ggr, men det kommer jag skita i... elelr ja, det lär ju inte gå på en gång iaf så vi kommer köra utan skydd osv så får vi se om å när det händer...

Jätte starkt av dig Sofie att uppdatera här. Och jag blir glad över att höra eran längtan efter att få börja försöka igen.

Jag träffade läkaren på MVC idag för mina fogar, fick lyssna på hjärtat och så kollade hon min journal men det fanns inget provsvar inskrivet där. Ringer de inte imorgon ringer jag på deras "sena" telefontid efter lunch.

Har tänkt massor på er!!! Skönt att det är "över" eller vad man ska säga. all lycka till med nästa försök!!! Kramar

Det är ju jättebra om det "bara" var otur och inte ärftligt, då kommer allt gå som en dans nästa gång.

Hoppas ägglossningen kommer igång snart för dig.

Men usch vad hemskt! :cry:

har själv fått 3 missfall, men det går ju inte jämföra med detta då jag inte behövde göra nåt val.

Kan trösta med ( även om det kanske inte hjälper ett dugg) att ett par bekanta till oss som skulle fått barn ungefär samtidigt med mitt 3e, men under förlossningen dog barnet som hade kromosonfel.
De var 21 och 24 och blev väldigt chockade då inget syntes innan.

De fick 1 år senare en frisk liten pojke.

Starkt av dej att dela med dig av detta.. kanske kan bli till hjälp för nån annan i samma situation.

Många kramar

Du ska givetvis göra de saker/tänka de tankar som får dig att klara vardagen!!!

Biggus huggus!

Inte alls dumt, jag tror det faktiskt är en väldigt normal reaktion och vilja ..

Tror jag också. En slags självbevarelsedrift. Du vet att du inte kunde göra något åt det som hänt och nu vill du försöka igen.

(alltså sista meningen till ts men det fattade ni va)

Senast ändrad:

Provet på kromosomerna 13, 18 och 21 såg jättebra ut *andas ut* har vart så orolig efter FVP men nu kan man andas ut.

Va skönt :D Hoppas dig en fortsatt lugn och trevlig graviditet!

Soffipropp: Tackar äen jag för att du är så stark att du uppdaterar! Önskar dig all lycka till framtida graviditeter!

Vad skönt! Måste varit en väldigt jobbig helg med väntan. Lycka till med lilla fröken i mage nu!

*kl*

Det känns faktiskt bra att få skriva av sig lite. Responsen jag fått är helt underbar å det hjälper faktiskt till väldigt mycket så TACK alla!!!

Å grattis pmm att allt såg bra ut! Jätteskönt!

Försök ta dig ut till lite stall och mocka nu så kommer tankarna på andra håll. Det är konstigt att man kan mocka hur länge som helst, plocka och ha sig sen inser man att man inte har tänkt på någonting och hjärnan fått vila lite. Det är guldvärt :bow:

Ja det skulle vara skönt, men alla stall ligger ju så j*vla långt bort... hmm... Får se. Men lyckas iaf göra saker å vara lite social å det hjälper! =)

Va på återbesök på gyn idag för att kolla att det som va kvar i livmodern inte va kvar... allt va borta å jag slipper skrapa... det är ju iaf positivt. Att själva aborten är komplikationsfri! :banana:

Va livrädd att något skulle behöva göras som kan skada å minska chansen att bli gravid igen, men allt har gått jättebra å nu har jag bara liiiite liiiite blödning kvar å om en vecka ska jag va läkt! Nåt gott i hela detta helvete!:banana:

Vad skönt att höra! Alltid något!

Ha nu en underbar helg med maken/sambon (?) och hitta på roliga saker! Hoppas ni får fint väder! Annars får ni åka söderöver och gå på Malmöfestivalen som börjar idag. Och här nere skiner solen! :laugh:

Härligt att höra hur du tar allt, men kom ihåg att det är fullständigt tillåtet att gå in i väggen och bli arg, besviken, ledsen och även må dåligt... (även för din partner). Våga släpp ut alla sorters känslor och ta det som det kommer.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 389
Senast: Crossline
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 048
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar