Dåliga nyhetet på ul...

Sv: Dåliga nyhetet på ul...

Usch jag blir helt kall hela kroppen när läser om vad ni har fått för besked efter UL, lider verkligen med er båda. Har några veckor kvar till mitt UL, har iaf gjort UL och nupp test i vecka 13 och då såg allt bra ut men annat kanske kan upptäckas nu när fostret är större?

pmm det är klart att du ska vara hemma från jobbet och ta det lugnt och hoppas på det bästa:) Du ska Absolut inte jobba utan tänka på dig själv och den lille

Usch, lider med både dig och sofipropp.

Tycker du ska vara hemma några dagar och ta det lugn. Massa kramar till er.

Jag tänkte göra nupp efter att jag läst att fler unga faktiskt får barn med kromosomavvikelser. Men det erbjuds ju inte för mig här i Uppsala utan jag skulle behövt åka till Sthlm och så vips var jag i 13 veckor och de var för sent.

Hon mätte nacken på fostret idag oxå men sa ingenting. Hade de vart förändringar där oxå skulle hon väl sagt de och rekommenderat fostervattenprov? (Väldigt knepig läkare som vägra prata under undersökningen, de förstår jag men vill ju veta vad hon mäter, hon kan ju säga det efter/före hon börjar...)
Skrev ut en himla massa bilder gjorde hon oxå men det känns tryggt att pricken inte är ett hjärtfel *phu*

Jag lider verkligen med dig.... massa styrkekramar vill jag ge dig... kan inte ens tänka mig in i hur det kan kännas :cry:

Pmm: Jag håller alla tummar att ni får ett bra besked på tisdag!! Förstår att det känns jätte tungt och jag hade oxå stannat hemma från jobbet om jag var du!

Förra året började de med att erbjuda alla nupp test här i östergötland. Skulle ju kännas som en evighet att vänta till Ul i vecka 18-20 känner jag nu. Tycker alla borde ha samma rättigheter i hela Sverige oavsett vilket landsting du tillhör. Är ju så sent att få veta i tex vecka 19 att nåt är fel och vara tvugna att ta bort barnet "ryser".

Hoppas allt går bra för er:)

Var hemma du! Inte läge alls att jobba för dig nu tycker jag. Hoppas det inte är något fel!!

Tänker både på dig och Soffipropp... kan inte ens föreställa mig känslan när man får ett sådant besked. :(
Vet inte vad jag ska skriva mer än Kram!

Ps. Självklart ska du inte gå till jobbet! Du och din tös går före...

Sitter här och har väldigt nära till tårarna. Har en klump i halsen.
Livet är fan inte rättvist!:cry:
Jag kan inte förstå ens i närheten..... Särskilt inte hur ni måste känna.

Vet inte vad jag ska skriva, så jag avslutar med: *kram, tänker på er*

TS: Jag ville bara också, likt så många redan gjort i den här tråden, skicka några tröstkramar genom cyberrymden och säga att jag verkligen beklagar det som ni får gå igenom just nu.

Pmm: Jag håller tummarna för att det inte är någonting fel med flickan!

Pmm, du måste aldrig säga varför du är hemma när du sjukskriver dig. Däremot kan AG kräva sjukintyg, men i det får du stryka över diagnosen, för det har dig AG ingen rätt att få reda på. (Däremot måste de få veta dina svårigheter som gör att du int kan jobba om du blir långtidssjukskriven så att de kan hjälpa till i rehabiliteringen, men de har fortfarande inte någon rätt att kräva dig på din diagnos.) Lycka till, hoppas allt går fint med dig och tösen!

Jag ringer och pratar med min barnmorska först på morgonen, hon kan nog ge mig mod att ringa min chef sen. Säkert även snabbt få tag i min psykolog om de krävet ett sjukintyg. Vilket vore konstigt då jag har flera kollegor som inte orkat jobba eller varit för bakfulla så de sjukskrivit sig :eek:

pmm: När jag gjorde fvp gjorde jag det på en tisdag, men jag var sjukskriven resten av veckan, och då endast pga "kroppslig" oro. Då har jag en bra chef och personalchef så de var i princip de enda som visste att jag gjort ett fvp och att det var därför jag var hemma.

Och sjukintyg behöver väl inte ag formellt förrän efter den 7:e sjukskrivningsdagen?

Så sjukskriv dig, var hemma, ligg på soffan, ta det lugnt, försök inte oroa dig för mycket (testet är ju ändå gjort nu, så nu ligger bollen "hos andra"), ta inte ut några problem i förskott! (lätt att skriva dock...)

det kan finnas lokala avvikelser på den regeln, tex sjukintyg från första dagen om berörd haft mer än 3 sjukdomstillfällen på 12 månader. annars gäller väl att man får sjukskriva sig själv i max 14 dagar med läkarintyg från 7de dagen.

Ringde chefen i morse, sa att jag inte kommer på några dagar och han blev lite sur och sa varför då? Han hörde väl att jag inte var sjuk som förkyld. Är ju ändå lite rädd om min provanställning så jag sa att de hittat avvikelser i hjärtar på bebisen och tagit prov genom min mage. Vilket gör att jag måste ta det lugnt annars kan fosterhinnan spricka och då dör barnet.
Lite tufft kanske, men han har inga egna barn så han vet ju ingenting.

På måndag ska jag träffa läkare för mina foglossningar, så då kan jag passa på att fråga lite om de dykt upp funderingar och jag tänkte be om att få lyssna på hjärtat.
Pratade med en kamrat nyligen som jobbar på sjukhuset och hon är ganska säker på att mitt prov redan nu är klart och att de kommer ringa redan på måndag. *hoppas hoppas*

Jag har sen jag började jobba 2004, vart sjukskriven 2 dagar kring lucia 2005 för jag hade feber och inte kunde prata ;) Sen för fogarna med Rasmus 2007 men då hade jag ju sjukintyg från första dagen.

Har inte en enda sekund frånvaro sen jag började på mitt nya jobb i april. (Är provanställd)

Åh nej....

Jag är så ledsen för er skull. Mina tankar går till dig och din sambo. Och tusen och åter tusen varma kramar till er.

en uppdatering från mig.

Det hela gick faktiskt mycket bättre än jag trott å hoppats. hade verkar från 12 å runt kl 19 kom pyret. Mkt jobbigt å fruktansvärt sorgligt just då, men hade fått massa lugnande å morfin så det gick bra ändå. Fick ligga kvar till fredagen å göra vul för att kolla ev skrapning osv å det fanns något kvar, men det kom ut igår när jagva på stan en snabbis... :crazy:

Fredagen å lördagen va helt vidriga! Skulle lätt ta alla värkar å skit ggr5 bara jag slapp må som jag gjorde då. går va jag faktiskt glad... å idag är jag matt å less å ledsen. Jag skulle göra allt för att få va gravid igen. Så det är bara till att börja försöka så fort vi får! Så är det.
Vi valde att inte se fostret. Kändes bäst så. Blir ingen begravning då det för mig enbart kommer bli en smärtsam och onödig påfrestning på mitt redan instabila psyke.

pmm: hoppas verkligen att allt är bra med tösen! Kram

Vad starkt av dig att dela med dig av er upplevelse.

Vilken tråkig resa ni gjort. :cry: Det går inte riktigt att föreställa sig. Många varma kramar än en gång.

Tack för att du uppdaterade, jag har tänkt mycket på dig. Så detta var inget ärftligt eller så, det är bara att köra på igen? Bra att du kan tänka så mitt i all sorg, för egentligen har man inte så mycket val. Eller det har man ju, men att gräva ner sig hjälper ju inte.

Hoppas ni lyckas snart igen. Kram

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 389
Senast: Crossline
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 048
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar