Dåliga nyhetet på ul...

Sv: Dåliga nyhetet på ul...

Sänder varma tankar och vill bara säga att jag hade gjort som du, avslutat graviditeten. Hade inte velat utsätta varken mig själv eller ett barn för ett onödigt lidande.

herregud, jag beklagar.
Jag tycker ialafall att ni gjorde rätt val, även om jag förstår att det måste ha vart svårt.

Tack för alla svar!!!

Det jävligaste av allt är ju att det enbart är beslutet som är taget... ingenting gjort än utan vi får gå helgen å vänta... Det som är grönjävligt å fruktansvärt plågsamt är att den lille just nu sprattlar runt å mår hur bra som helst... :cry:

Livet är inte rättvist någonstans, så otroligt sorgligt :(

Sänder en stor varm kram.

Bröstkorgen är väldigt liten och bebis kommer troligtvis inte överleva efter förlossning. Har vi tur blir det en frisk dvärg, men risken va inte stor.

Därmed inte sagt att det på något vis skulle vara lättare att avsluta livet för en bebis i magen. Livet är fullt av överraskningar och inte många gånger har det gått som jag fått höra att det skulle.

Många kramar från en icke alls fördömande men väl skeptisk utlandssvensk

Lider verkligen med er, kan nog inte ens föreställa mig hur det måste kännas!
Hoppas att ni får bra hjälp och att det går så smidigt som möjligt!

Det hemska med en sådan här sits är att hur man än väljer så blir det fel.
När det inte finns några rätta val så är allt så svårt.

Men att gå genom en hel graviditet för att sedan få ett barn som omedelbart dör i svåra plågor är så oerhört grymt.
Särskilt för barnet.

Det hemska med en sådan här sits är att hur man än väljer så blir det fel.
När det inte finns några rätta val så är allt så svårt.

Men att gå genom en hel graviditet för att sedan få ett barn som omedelbart dör i svåra plågor är så oerhört grymt.
Särskilt för barnet.

Det är så vi oxå tänker. Det är inte värt att vänta och se. Inte för någon av oss 3 och våra familjer. Detta blir det allra bästa, men som sagt, det gör inte det hela lättare...

Vi får ta oss igenom helgen, för att sen få det ännu jobbigare å jävligare, men vi har iaf varandra och det är något vi är väldigt tacksamma för!

tänker på er o hoppas att det går bra. har egen erfarenhet av detta då en nära släkting gått igenom samma historia för ett par år sedan. där var bekymmret ryggmärgsbråck.
vill bara säga att det gick bra för dem och att de är gravida igen och det ser helt normalt ut.
styrkekramar till er.

Vilket hemskt besked. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas, men när jag läste ditt inlägg gick det rysningar genom hela kroppen i flera minuter. Jag lider verkligen med er och hoppas att ni tar er igenom det här så bra det bara går.

Livet är inte rättvist.

//Julia

Det här är ju faktiskt ett av de få tillfällen man som människa har en möjlighet att förhindra någon annans lidande.

Men fy så hemskt :(

Beklagar verkligen er situation... tycker dock du är oerhört modig och stark som fattat ett klokt beslut... det är inte många som skulle klarat av det... du har ett modigt lejons hjärta... mina tankar är hos dig och jag skickar massor av tröstekramar

Skickar en MASSA tröst kramar och lider verkligen med er :cry:

Så ofattbart hemskt, vågar knappt tänka på hur det måste kännas att ta det beslut ni tog. Men jag tycker ni gjorde rätt för er alla tre. Tänker på er och skickar massor med kramar.

Vet ni om det är en pojke eller flicka?

Usch så fruktansvärt. Jag beklagar verkligen. :cry:
Kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas, men jag kan gissa att det är bland de värsta känslorna man kan tvingas känna.

Ni föräldrar får ta hand om varandra nu.

Det som är grönjävligt å fruktansvärt plågsamt är att den lille just nu sprattlar runt å mår hur bra som helst... :cry:

Så är det väl med många allvarliga missbildningar - barnet mår prima i livmodern, men klarar sig inte utanför.:( Kanske kan ni fokusera på att fostret har det bra just nu. Jag förstår att det både kan kännas grymt och orättvist för den lille, och som ett hån mot er, att den aningslöst sprattlar omkring. Men om man glömmer tid och rum, så finns det ju faktiskt bara kärlek, trygghet och värme just nu, i din livmoder.

Många menar att tiden i mammas mage är den lyckligaste i hela livet. Det har du i alla fall fått ge ert änglabarn.

Så är det väl med många allvarliga missbildningar - barnet mår prima i livmodern, men klarar sig inte utanför.:( Kanske kan ni fokusera på att fostret har det bra just nu. Jag förstår att det både kan kännas grymt och orättvist för den lille, och som ett hån mot er, att den aningslöst sprattlar omkring. Men om man glömmer tid och rum, så finns det ju faktiskt bara kärlek, trygghet och värme just nu, i din livmoder.

Många menar att tiden i mammas mage är den lyckligaste i hela livet. Det har du i alla fall fått ge ert änglabarn.
Måste bara:
:bow:
Å, så fint skrivet havreflinga!

Jag hoppas TS finner tröst i dina ord. Jag blev alldeles tårögd.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 232
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 389
Senast: Crossline
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 048
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst