Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har satt vitkål i en gammal äggkartong i köksfönstret.
Men har en fundering... När jag försår grönsaker och liknande tenderar skotten (?) att bli jättelånga och veka vad gör jag för fel?
Hörrni!
Två av mina tomatplantor börjar snart blomma! De har satt knoppar, redan! Har nog världens bästa läge på balkongen. Allting växer som ogräs där.
Paprikorna är nästan 40 cm höga, tjocka och stabila stammar. Har några oidentifierade varelser med, minna inte vad det var jag planterade..
Idag ska jag plantera om mina physalis, har fått upp en hel drös med såna. Ska även plantera om de nya tomatplantorna. Och sen blir det en tur till blomsteraffären och köpa påskliljor till balkongen tror jag.
kl
Mina växer så det knakar, men jag trodde att jag hade råkat tappa ett extra frö i början i jorden, för det kom upp två plantor, men det visar sig nu vara nått helt annat
Jag tog upp den och planterade den för sig, för jag blev ju lite nyfiken på vad det är för växt
Är det dålig jord man köpt då man får en "bonusplanta"?
Och om någon i samma trakt vill ha någon physalis eller tomat (yellow pearshaped) så har jag en massa småplantor som söker nya hem.
Oj hoppsan skulle nog läst lite på internet innan jag började då . Ska se om jag kan flytta dom till ett bättre ställe. Kan man redan nu ha plantorna ute i solen dagstid?