Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fasar lite för att platsbristen vi redan nu erfar bara är en föraning om vad som komma skall, men å andra sidan ska jag äntligen slänga ut brättena med lavendel och gullviva som inte grott än, så då frigörs lite plats
Den är inte kastad Jag menade "slänga ut" som i att ställa dem utomhusMin erfarenhet av gullvivor är att de inte gror första året!
Jag repade en gång massor av frön från både gula och röda plantor och sådde hemma invid kryddlandet. Glömde sedan bort dem. Första året kom ingenting.
Nästa år förundrades jag över tjocka rader med plantor som jag inte kunde placera. Så småningom gick de att identifiera som gullviva. Jag tror samtliga frön grodde. Fast först nästa år.
Kasta in den "misslyckade sådden" utan lägg alltihop på ett ställe där gullviva skulle växa fint.
Mina växer överallt i gräsmattan.
i mitt fall var det i juni, det var en chansning iofs eftersom vi inte fick tillgång till vår lägenhet förrän början av juni, och sen tog det nog ytterligare någon vecka innan vi kom i ordning så pass att det fanns tid att så något.Hur sent var "för sent" för bolltistel?
Jag har inte haft möjlighet att sätta frön förens idag... men idag har jag roat mig kungligt - jag har tillverkat papperskrukor och satt frön
Nu är köksbänken full...