Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Jag är trebarns mamma och vill säga följande att jag tror att du kommer få ihop allting lysande även med 2½åringen hemma varannen vecka.
Men du måste involvera din man. Funkar det?
När din bebis är nyfödd får han ju vara hemma den första tiden och ta hand om 2½åringen och sköta hemmet o där emellan hjälpa till med bebisen. Är han inställd på det så får ju du möjlighet att koppla av emellan.
Sedan får du väl göra upp med din man att han hjälper till med bebisen på nätterna även om han ska iväg till jobbet. Du ska ju också ta hand om ditt jobb på dagen. Extra viktigt är det väl de veckor då 2½åringen är hemma hos er.
Se till att ni kommer i säng i tid ifall nätterna blir jobbiga och utnyttja sovtid när barnen sover.

Jag sov väldigt lite med mitt sista barn och trots det var jag inte trött på dagarna. Det var först efter ett halvår som tröttheten kom.Och då blev jag verkligen trött. Trots att jag inte ändrade på amningen var det en kanon stor skillnad.

Vad gäller "aktiviteter" till 2½åringen så förbered aktiviteter dagen innan. Faktiskt är det ju så att en 2½åring inte har så stort behov av avancerade aktiviteter. Se till att det finns playdoh, kritor,pärlor, vattenfärger,staffli. lego osv. samt at det är ordning på de ordinarie leksakerna så att de blir roliga o användbara.

Det är ju trots allt bara varannan vecka som du kommer ha 2½åringen hemma. Och kanske... blir hon inte så hyperaktiv om hon får vara hemma ett tag istället för på dagis..........

Däremot stallet, får du nog omprioritera ett tag skulle jag rekommendera. Ha inte så stora förväntnigar.

Och ifall bebisen blir kolikbarn. Oftast börjar ju skrikperioderna efter någon månad, så får du eliminera faktorer som påverkar kolik. Ex, vad du själv äter-lök vissa grönsaker,skaldjur, ta bort mjölkprodukter ur din kost, ge minifom osv. Fortsätta amma trots att man inte gjort annat de senaste timmarna så bebisen borde ju vara mätt. Oftast är det ju dessutom på eftermiddag kvällar så då kanske din man är hemma så ni kan dela på jobbet.
Lycka till! Ska säga att jag är lite avundsjuk på dig som har denna mysiga perioden framför dig! Njut och ta det lugnt!
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

jag kan uppmuntra dig lite jag med !

jag hade sjukt stort sömnbehov i yngra dagar, jag kunde sova i princip hur mycket som helst, detta ändrade sig iom att jag fick barn. kanske var det hormoniellt jag vet inte.

Och jag var lika oroad som du över hur jag nånsin skulle få sova som ensamstående tvillingmamma, men det gick alldeles utmärkt.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

cirkus skrev:
Och jag var lika oroad som du över hur jag nånsin skulle få sova som ensamstående tvillingmamma, men det gick alldeles utmärkt.

Jag hade varit orolig för sömnen jag med om jag väntat tvillingar även om vi hade varit 2!
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

cirkus skrev:
Javisst, var och en gör sina val, och jag skulle välja bort någon som inte fattade att "tar man kon får man kalvarna också". Då hade JAG valt bort. Jag hade faktiskt aldrig föreställt mig att någon skulle vilja ha både och så jag var glatt inställd på att leva ensam resten av mitt liv. Nu blev det inte så.

Hur det skulle bli med bonusbarnen i händelse av skilsmässa har vi faktiskt diskuterat, och ännu mer har vi diskuterat vad som skulle hända om jag dog. Så vi vet precis hur vi skulle vilja ha det, med vi menar jag - jag, pappan, min sambo och även barnen.

Nej, självklart kan man inte leva med någon som inte alls bryr sig om sina styvbarn men min erfarenhet är definitivt att det är lättare att styvföräldern tar den rollen han/hon utifrån sin erfarenhet orkar med. Tyvärr är ju skiljsmässor i nyfamiljer vanligare än i kärnfamiljer då det finns många fällor att kringgå för att uppnå ett lyckligt familjeliv.
I den här tråden sågades dock trådstartaren genast meddelst bror duktig mentalitet. Det vart genast synd om det lilla stackars barnet för att hon funderade hur hon skulle klara av att vara en nybliven förstagångsmamma OCH ta hand om ett större barn samtidigt som dessutom har två egna föräldrar. Förstår inte hur ni kan vara så dömmande genast? Det finns sällan bara ett sätt som är rätt och i en nyfamilj finns det dessutom fler än vanligt.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

jaca skrev:
I den här tråden sågades dock trådstartaren genast meddelst bror duktig mentalitet. Det vart genast synd om det lilla stackars barnet för att hon funderade hur hon skulle klara av att vara en nybliven förstagångsmamma OCH ta hand om ett större barn samtidigt som dessutom har två egna föräldrar. Förstår inte hur ni kan vara så dömmande genast? Det finns sällan bara ett sätt som är rätt och i en nyfamilj finns det dessutom fler än vanligt.

Om detta var menat till mig så skrev jag ju redan att mina inlägg var baserat på trådskaparens första inlägg som var väldigt negativa. Så fort man har en åsikt som avviker här så dömer man tydligen? Vad jag läst av henne sedan så har gett en mycket positivare bild och jag önskar henne lycka till, allt går säkert bra!

Så det är bror duktig mentalitet att tänka på barnet först och främst? Tycker inte jag.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Jag tycker inte du ska bry dig dig om vad en del oförstående skriver här. Du vet ju själv vad du känner.

Jag har varit i lite samma sits,jag skaffade barn med en man som hade som hade två sedan förut.Och utan att jag visste ordet av hade jag tre barn.Det var inte alls bra under den tid när bebisen var liten,för jag behövde faktiskt bara vara med bebisen ibland och dessutom vila när han vilade.

Detta var ju inte bra för någon.Det hade varit mycket bättre om bonusbarnen haft sitt fritids kvar och följt pappans tider.Det hade varit bättre för de barnen,för bebisen och för mig.

Sedan är ju inte alla dagar lika.Ibland är det väl ok att vara hemma med sitt nya syskon....men jag anser att det måste få styras utifrån hur det är just då.

Skulle jag hamna i den sitsen igen så tveklöst skulle barnet få följa sin pappas schema.

Herregud ska man ha väckarklocka och stressamma för att sedan klä på och sedan transportera till ett dagis för att vara där i tre timmar??Det låter ju rent av skadligt för alla inblandade ...inte konstigt att folk blir urladdade.Och stresssjukdommar hos barn ökar.

Nu är det ju så att jag i denna relation har mitt barn hemma med min nya sambo när jag jobbar,så vissa av er tycker nog inte att jag ska säga något i dennna fråga,men DE har valt att ha det så.
Självklart skulle jag ha fritidsplats åt min son om han ville det eller att sambon ville det.

Jag tycker det är lite småfräckt att bara ta för givet att nya partnern ska agera barnomsorg.Det måste man ju komma överens om.

// Åsa
 
Senast ändrad:
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

FannyN skrev:
Herregud ska man ha väckarklocka och stressamma för att sedan klä på och sedan transportera till ett dagis för att vara där i tre timmar??Det låter ju rent av skadligt för alla inblandade ...inte konstigt att folk blir urladdade.Och stresssjukdommar hos barn ökar.

Exakt!

På vårt gamla dagis skulle vi komma 8.00 eller inte alls, kom man 8.05 blev barnet utfryst av fröknarna :mad: Och hur enkelt är det med två blöjbarn varav en bebis på vintern om man måste åka långt i bil ?

Man fick helt enkelt (?) sätta klockan på alldeles för tidigt, trycka i bebin bröstet, väcka den andra, försöka klä på utan vilda skrik, hoppas på att ingen behöver ett extra blöjbyte när overallerna är på :crazy: bära resp släpa/muta barnen till bilen och bälta fast med frusna fingrar, köra till dagiset alldeles för tidigt, sitta utanför och huttra och vänta på att klockan skulle bli det magiska klockslaget barnet var välkommet, bära in bebisen och släpa in motvilligt barn som trodde han skulle få skäll..

...och sedan försöka tajma det magiska hämtningsklockslaget trots att det störde bebins förmiddagssömn. Och då slita det större barnet från sina kompisar just när han börjat tycka det var roligt att vara där igen,

*suck*

Vi valde att inte utnyttja 15-timmarsplatsen, men fick förstås betala för den :smirk:

Har man jossan MÖJLIGHET att få dagistiderna anpassade så man inte behöver släpa med bebisen vid båda resorna så ska man förstås TA den chansen! Sedan behöver ju inte barnet vara på dagis så mkt ändå.

Men när kommunerna har så barnovänliga regler om tiderna tycker jag det är fullt i sin ordning att faktiskt utnyttja den RÄTT som den här familjen har att få förhållanden som passar DEM bättre.

Det är också en jätteskillnad på att bli förstagångs- eller andragångsmamma. Första gången behöver man mer tid och det är svårare att få till bra rutiner. Andra gången är man bättre rustad för det inhumana 8.00-11.00 rejset ;)

Stå på dig jossan och kräv den rätt ni har, nämligen att din sambos dotter får tider efter pappans arbetstider.

Sedan känner du efter vilka rutiner ni får in du och bebin och tar hem henne så du hittar en bra balans mellan lagom dagis och lagom hemma med syskon.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Silverkedjan skrev:
Exakt!

På vårt gamla dagis skulle vi komma 8.00 eller inte alls, kom man 8.05 blev barnet utfryst av fröknarna :mad: Och hur enkelt är det med två blöjbarn varav en bebis på vintern om man måste åka långt i bil ?

Man fick helt enkelt (?) sätta klockan på alldeles för tidigt, trycka i bebin bröstet, väcka den andra, försöka klä på utan vilda skrik, hoppas på att ingen behöver ett extra blöjbyte när overallerna är på :crazy: bära resp släpa/muta barnen till bilen och bälta fast med frusna fingrar, köra till dagiset alldeles för tidigt, sitta utanför och huttra och vänta på att klockan skulle bli det magiska klockslaget barnet var välkommet, bära in bebisen och släpa in motvilligt barn som trodde han skulle få skäll..

Det här är riktigt otäck läsning tycker jag.

Det vittnar om ett systemfel hos hela arbetsgruppen.Jag menar att om en fröken är otillräcklig och behandlar ett barn så som du beskriver så blir denne ju oftast korrigerad av sina kollegor....inbillar jag mig....hoppas jag.....

Men om det blir ett mönster... tillåts att bli ett mönster....hur kan det visa sig när det gäller irritationsmoment gällande andra saker?

Vad ser man egentligen här på det här dagiset?? Jag menar barnomsorgen är ju ett av de få filter som finns för att samla upp utsatta barn och om man då släpper förbi elefanterna som man rimligtvis gör här eftersom man kan irritera sig på nonsens så fungerar ju inte filtret i detta fall. Tror jag....

Vad har man för människosyn om man straffar genom mobbig ...människor i allmänhet och barn i synnerhet.

Hur kan man om man jobbar med barn låta barn märka vad man tycker om deras föräldrar....de som är deras förebilder.De som är deras allt....och hur kort tid har man jobbat om man inte insett att föräldrarna är de som gör jobbet slitsamt stundtals,det är ju knappast barnen tycker jag iallfall....och jobbiga föräldrar ska man ta med klackspark annars blir man ju galen:D Att låta barnen märka vad man tycker är helt kocko....

Särskilt orolig blir jag ju eftersom jag ju nu har ett barn på ett dagis i denna kommunen, där de helt uppenbart missat en massa saker som jag nu springer på VC med.Där de nog tycker jag är väl petig....

Hursomhelst,jag vet inte vad de där fröknarana behöver men lite handledning kan ju inte vara fel....

// Åsa
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Är man två personer på upp till 24 barn och har en stor personalomsättning så orkar man helt enkelt inte. Mycket förståeligt att man då önskar att inte alla barn hinner till sin deadline....

Det här är bara symtom på överbelastning. I det här fallet är det en ledningsfråga högre upp där man beslutat om att säga upp personal för att ta in andra enligt LAS med långtidsjukskrivningar och annat som följd.

På vårt nuvarande dagis fungerar allt på ett helt annat sätt. De är också dubbelt så bra bemannade...

Men att kommunerna är så rigida med tiderna för 15-timmarsbarnen är ju generellt. Det var mycket därför som jag började jobba deltid efter bara fem månader igen. Vidar saknade ju dagisleken och kompisar och när man arbetar får man ju de verkliga tider man behöver. Nu börjar jag ofta jobbet kl 10 :love: :angel:


Har du barn på dagis i Kga? Varför då, för att han inte skulle behöva flytta? PM:a mig vilket dagis det rör sig om :eek:
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

*Knapp lån*'

Jag sitter och tänker på en sak.....
När min 15 årning var i förskoleåldern alltså 5 och 6 år, var det förskola för honom mellan 8.30-11.30
Det var helt självklart att jag skulle följa honom dit, och hämta...
Mat åt vi ihop när vi kom hem, och om han var hos farmor åt han där...

Det fanns ingen som skrek över att barnen inte fick mat på "föris" eller att det skulle bli skillnad på dom barn som "forstatte sin dag i dagisverksamheten" och alltså åt mat där ( i samma loklal, med samma personal)

Jag har ju bara ett barn, så jag kan inte uttala mej om hur det skulle vara om jag hade en baby under denna tid, men jag har MÅNGA kompísar som under den tiden hade spädbarn, som dom då var föräldralediga med, och Ingen skriver INGEN hade arbetat upp en hysteri om hur JOBBIGT det var att hämta och lämna!!!!!

Dom såg helt enkelt till att styra upp sin dag efter dessa tider, babyn fick sova i vagnen om det var nödvändigt att den skulle sova just vid den tiden, eller så kunde babyn sova i bilbarnstolen om det just krockade med hämtning och lämning, sedan när det lilla barnet blev lite äldre, styr man ju en "aning" över tiderna, och då ser jag faktiskt Nemas problemas....

Vi var så jäkla lycklig att "samhället" gav våra barn en chans till skolförberedande, och såg det som en lyx att ha omsorg denna tid, i stället för en rättighet....
Dum som spån va vi förmodligen, men att få 15 timmar barnfritt i veckan var lyx.....

Vi klarar ju styra upp våra liv efter jobbtider, affärstider, stalltider, osv i all oändlighet, varför ska just dagistider vara "DET STORA PROBLEMET"
Om jag tänker efter lite till, skulle jag skriva "skämmes tammefaan" men det har jag väl ingen rätt till, det här jag skriver om, var ju så länge sen, typ 10 år sen, och föräldrar var väl på ett annat sätt då.... eller....

Vi hade ju kanske inte lika mycket behov av egen tid... eller så var vi helt enklet dummare, som inte krävde mer, och som inte fattade Att livet på en pinne var att sätta barn till livet, och sedan kräva att samhället ska fixa barnen under min lediga tid, för då på på den tiden hade man BARA barn i omsorgen den tid man JOBBADE!

Ja jösses va tiderna förändras, jag är glad att jag gjort bort min tid som småbarnsmamma, skulle nog bli en väldigt udda sådan i dag....

Ha en bra dag!!!
* Jenny *
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Och ditt barn skulle blivit utskällt om ni kom 8.35 för att ett småsyskon råkat bajsa vid fel tidpunkt?

Jag tycker din beskrivning låter som en romantisk efterkonstruktion.

Jag är jättetacksam för barnomsorgen.

Men inte om barnen straffas för att BEBISAR inte är maskiner.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

...du kanske också beskriver en tid när man fick dagis i närheten av där man bor ;) Man går inte 2,5 mil med barnvagn...
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Men på den tiden var inte allt lika pressat tidsmässigt som det är nu heller.

Jag tror inte att det var ovanligt med hemmafruar då heller, om du var det så var ju det ditt "jobb" att ta hand om barn och hem och då förstår jag om du var glad att få barnomsorg 15 timmar i veckan.

I dag så måste dom som är arbetssökande söka jobb mellan 8 - 11 i dom flesta kommunerna, AF öppnar 9 och sedan hinner du inte sitta där länge innan det är dags att hämta barn igen. Vansinne enligt mig.

Jag har själv ryckt in och både hämtat och passat barn åt grannen när hennes yngsta var 6 mån - 1 år pga att mamman var tvungen att hämta barn mitt i sovtiden.

Jag tycker att det är så stelbent av våra politiker att skapa en barnomsorg som ser ut som den gör idag.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

ainasoja skrev:
Men på den tiden var inte allt lika pressat tidsmässigt som det är nu heller. .

Men om man är förädraledig med bebis så är man väl kanppast pressad av nåt annat än just barnen /barnet :confused: . Förstår inte riktigt vad du menar här....

ainasoja skrev:
Jag tror inte att det var ovanligt med hemmafruar då heller, om du var det så var ju det ditt "jobb" att ta hand om barn och hem och då förstår jag om du var glad att få barnomsorg 15 timmar i veckan.

.

Igen, om man är föräldraledig så är man ju just det. Oberoende om man är hemmafru eller nåt annat annars?

Förstår Silverkedjans problem, det verkar ju vara dagis från :devil: där du bor.

Jag är litet örvånad över att just dagis verkar vara enda alternativet om man vill ha stora barnet tillsammans med andra barn nån timme om dagen. Här i Finland erbjuder ofta församlingen en dagklubb för barn på typ 3 timmar/dag, det är jättepopulärt.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Jag har fundera själv på om det varit någon romantisk efterkonstruktion, men nej... de är faktiskt inte det, och eftersom vi bor i fjällen har vi både snöstormar och avstånd:angel:
det är snarare en sak vi kalkylerar med....

Hemmafruar va vi inte någon av oss:mad: vi är nog lika van att försörja oss som dagens småbarnsföräldrar... men... vi hade ett annat tempo;) ;)

sedan är jag själv dagisfröken, och kanske part i målet, men ALDRIG har jag vart med om att någon förälder fått sura blickar om dom varit 5 minuter sen..... däremot kan jag känna att jag inte blir respekterad i mitt jobb om någon ALLTID är sen...
Jag måste komma i tid när jag gör bankärenden, eller när jag har en tandläkartid, varför i hellsprätta ska vi behöva dropin på dagis??????

Ja menar, dagis är ju en service, precis som många andra inrättningar i sverige, och ska det flyta, vill man ju att folk ska hålla tiderna:crazy:

Sedan politikernas ansvar över våra barn * Skakar på huvudet *
DOM HAR JU INTE GJORT MITT BARN:confused: :crazy: Varför ska dom se till att min barnomsorg flyter:confused:
För fasen!!!! något jävla ansvar få jag väl ta själv? Jag har själv valt att skaffa barn, tänk om vi ställde samma krav på att politikerna skulle skaffa bra stall, hagar, medryttare, osv... det blir ju lite absurt!

Ja ja... jag känner mej hopplöst förlegad... jag ville ha barn för att kunna vara med mitt barn!!!!! jag var hemma i 2.5 år, med otroligt dålig ekonomi, men jag var med mitt barn:love:
Jag ska förmodligen inte ens uttala mej om att ha barn i en storstad, eller med en karriär, ärligt talat så ville jag bara skriva att det var på ett annat sätt på "hedenhös" tid;) :o

Jag hoppas och tror det va bättre då....
* Jenny *
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

kamomillo skrev:
Jag måste komma i tid när jag gör bankärenden, eller när jag har en tandläkartid, varför i hellsprätta ska vi behöva dropin på dagis??????

Jag undrar snarare varför vi som BETALAR för barnomsorgen både genom skatt och avgifter inte kan få den på sådana tider att det skulle FUNGERA för oss att komma i tid?

Är dagiset till för dagisfröknarna?

Nu när du berättat vad du jobbar med förstår jag hur du resonerar. Fy vad TACKSAM jag ska vara att du tar hand om mitt barn (vilket jag betalar för) på en tid som inte passar min familjesituation ELLER MITT BARN för fem öre.

Många kommuner har ju fattat vad det handlar om. SERVICE till skattebetalarna. Där kan man få göra upp om att ha sina timmar på eftermiddagen eller hopklumpat på längre dagar så barnen slipper slitas iväg mitt det roliga.

Medan ett antal förskollärare verkar tycka att de där föräldrarna, de ska minsann passa sig.

Jag betalar en halv mille om året i skatt, kanske din lön?

Och jag är själv anställd i en serviceorganisation där man inte skulle drömma om att behandla patienterna med den nedlåtande ton du har.
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Tack för den du!!!!
Förmodligen betalar du inte min lön, eftersom jag bor i en helt annan landsända än du:angel:
Och jag blir utan jobb, och byn förmodligen utan dagis till sommaren, så bekymra dej inte om det....

Men Jag RESPEKTERAR DITT JOBB!!!! Jag vet att du är viktig, och jag är väldigt tacksam över att det finns duktiga läkare i sverige:bow:

Jag kommer ALDRIG att skriva att dagis är till för fröknarna.... Vi är inte sådana:crazy: Tro det eller ej... vi älskar att ta hand om era barn:love: Det finns inget bättre jobb, och barn är livet, och vår framtid.:idea:
Ni ger oss sådant otroligt förtroende när ni lämnar era små dyrgripar i våra händer... Tack för det:bow:
Vi önskar nästan alltid att vi slapp vara mellanhänder i "konflikter mellan föräldrar och politiken" sällan eller aldrig är vi dom som "bestämmer" det hoppas jag att du förstår.. Vi sitter ibland i kläm..

Lessen som attan att just Ditt dagis inte funkar:cry: det borde inte vara så... men... att skälla på en dagisfröken i Klimpfjäll, för mågot som händer i din landsända känns lite..:crazy: Konstigt..

Jag hade inte en tanke på att låta nedlåtande... jag ville bara säga att tiderna förändras, och att vi kanske inte alltid ser saker på samma sätt, beroende på var vi bor, eller vilken bakgrund vi råkar ha..

Konstigt... jag känner mej lessen nu, min åsikt var tydligen fel:cry: vårt sätt att se på barnomsorg va tydligen fel:confused: på något sätt så känns det bara som om man ska skriva här om man är ivrigt påhejande:crazy:
Jag kan aldrig platsa här, jag kommer nämligen aldrig att betala en halv mille i skatt:cry:

Jag är nog överåldrig, fyller 40 nästa år, och har fel yrke.. ja ja.. det verkar ju gå över.. få väl sikta på ett yrke där man respekteras nästa gång!

* Jenny *
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Mitt dagis funkar utmärkt - har bytt. Men även på detta dagis är man låst till 8.00-11.00 om man har 15-timmarsbarn. De flesta bor långt från dagiset.

Vilket betyder att man måste köra upp bebis i ottan och större barnet innan det självvaknar för att stressa till en onaturlig dagistid.
Och hämta mitt i den roliga slutfasen på förmiddagsleken.

Jag kan inte för mitt liv begripa hur det skulle kunna vara en ordning som är för BARNENS bästa.

På dig lät det som att det var en utmärkt lösning att ha deltidsbarn på fasta förmiddagstider och att man skulle vara så tacksam för det och att det var respektlöst att komma för sent.

Jag inser inte alls pedagogiken i att lära en TRE-ÅRING att livet går ut på att slitas upp på morgonen och jäkta iväg till dagis, och åka därifrån mitt i leken.

Tror du verkligen på fullt allvar att barnen lär sig passa tandläkartiderna bättre som vuxna för att man stressar med dem när de är små :confused:

Den ENDA anledningen jag kan se att man inte kan erbjuda eftermiddagstider till dem som vill istället är att PERSONALEN vill vara ledig på eftermiddagen :cool:
 
Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?

Ja nu handlar det väl inte om skatten....men det är ju ändå så att dagispersonalen är till som service för föräldrarna.Trivs man inte med det så går man ju förslagsvis hem.....Vilket iallafall jag gjort från jobb som inte varit trevliga....
Jag betalar inte en halv mille skatt,det är vad jag tjänar....så det blir ungefär hälften....iof så har jag haft relativt hög inkomst från det jag var 17 år så jag har bidragit med en del.

Nu till saken.
Jag passar tandläkartider etc....men nej, dagis är ju för att hjälpa mig i mitt föräldraskap så där anser jag att jag har flextid faktiskt.Jag anser även att jag kan ha ridkläder och ha storhandlat på vägen dit.Det är min arbetstid,hur jag arbetar är min ensak....Jag har fått mååånga frågor om det...men jag håller fast vid min ståndpunkt.Som sagt vad jag anser vara arbete är min sak...jag kanske gör prisundersökningar eller tölttester!!!
På jobbet har jag flextid,eftersom jag har barn vet alla att jag har generös flextid dessutom... herregud jag lever i verkligheten.Om jag skulle stessa lika mycket till dagis som till tandläkaren skulle jag bli sjukskriven och då blev sanhället utan skatten:devil:

// Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 459
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 203
Senast: ako
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 399
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp