Sv: Dagis under mammaledighet (bonusbarn)?
Jävlars va du sårar mej!
Jag gnäller INTE!!!!
Jag jobbar gärna hela dagar, har inget behov alls av att vara ledig på eftermiddagen.
Mitt första inlägg skrev jag efter en stunds mockning och "TANKAR"
Det jag ville belysa var att för 10 år sedan fixade mina vänner småbarnsföräldrarna, att ha bara 3 timmars förskola...
Jag skrev att jag trodde att vi hade ett annat tempo då, och att jag kan "känna" att de som var fullt möjligt då, inte alls är möjligt nu!
Vår kommun har i höst infört detta med 3 timmars, helt utan att vi personal visste att det ens var på gång, Fick jag välja skulle barnen vara med mej 5 timmar 3 dagar i veckan, men jag väljer inte detta själv.
Jag skrev också att vårt dagis förmodligen lägger ner till sommaren, och som du kanske förstår innebär det en del sorg, inte bara för mej, och föräldrarna, utan även för alla dessa barn som gått genon dessa dörrar under dom nästa 20 år jag jobbat på samma ställe...
Men som det är nu, har vi annat att stånga oss blodiga mot än hur många timmar barnen är varje dag? det hoppas jag du förstår!
Det som fick mej att bli extra tjurig var att du skrev att du med din halva mille i skatt skulle betala min lön....
du klev på en öm tå, jag vet att jag är hopplöst lågavlönad, och inte ett dugg mallig för det! Trots detta älskar jag mitt jobb, och att få umgås med barn är för mej en del av livet!!!! faktiskt så är det så att jag skulle kunna jobba min tid nästan gratis, bara för att få den kärlek tillbaka som barnen ger..
Jag ber så mycket om ursäkt om jag förstört din helg, det var inte på något sätt min mening, Ja kan också bli het och tokig ibland...
Nu sätter jag punkt för denna gång!
Lev och må!
* Jenny *