Dagens outfit

Sv: Dagens outfit

Vet inte om du trampat på en öm tå hos Tornblomma, men hos mig gjorde du det garanterat!

Du menar alltså att man inte får lägga ut bilder på nätet där man ser smal ut? Om en av mina närmaste vänner, som är allt annat än ätstörd eller sjuk på annat sätt men ändå är väldigt smal (smalare än tornblomma), skulle lägga ut bilder på sig själv så skulle det vara fel och bidra till ätstörningar? Är det vad du menar? Du vet ju inte om tornblomma är ätstörd eller fullt frisk men bara naturligt väldigt smal. Har hon då inte rätten att lägga ut bilder på sig själv och sin outfit i en... Outfittråd?

Om jag hade varit sjukligt fet, hade det då inte varit ok för mig att lägga ut bilder på mig själv i en outfit för att det skulle kunna bidra till ökad fetma/överätning/ätstörningar åt andra hållet? Eller va?

Utan att lägga mig i något som har att göra med människors rätt till att lägga ut bilder här (jag kan inte se vad som är så farligt med tornblommas bild) så måste jag bara få flika in att detta

Du vet ju inte om tornblomma är ätstörd eller fullt frisk men bara naturligt väldigt smal
inte är jättesvårt att svara på om man hängt här ett tag med tanke på hur öppen tornblomma har varit med sin vikt och hur hon hårdbantade. Nu säger jag dock inte att hon är ätstörd men att hon så att säga jobbat hårt för att komma till den vikt hon ligger på nu har hon varit helt öppen med.

tornblomma: Ursäkta tredjepersonspratet!

Men du...

Det handlar inte om att man inte får posta bilder om man är smal, tjock, heffaklump, medelmåttig eller obefintlig. Det handlar om hur man framställer bilderna.

Titta på bilden en gång till så kanske du förstår vad jag menar.

Utan att lägga mig i något som har att göra med människors rätt till att lägga ut bilder här (jag kan inte se vad som är så farligt med tornblommas bild) så måste jag bara få flika in att detta

inte är jättesvårt att svara på om man hängt här ett tag med tanke på hur öppen tornblomma har varit med sin vikt och hur hon hårdbantade. Nu säger jag dock inte att hon är ätstörd men att hon så att säga jobbat hårt för att komma till den vikt hon ligger på nu har hon varit helt öppen med.

tornblomma: Ursäkta tredjepersonspratet!

Detta är lite varför jag reagerar. Hon är inte naturligt smal, hon har ju hårdbantat. Är det så begåvat då att posta bilder där man framhäver detta på ett forum för en bunt yngre osäkra tjejer? Och ja, jag vet att det hänger en hög med brudar här som inte kunde bry sig mindre, men jag syftar på dom som har svårt att tänka själva och bara vill passa in i mallen.

Jag är medveten om att jag inte har formulerat mig speciellt bra, det är inte min starka sida.

Och ja, jag vet att det hänger en hög med brudar här som inte kunde bry sig mindre, men jag syftar på dom som har svårt att tänka själva och bara vill passa in i mallen.

Fast ska man undvika att "skada" dessa tjejer så skulle väl tornblomma vara tvungen att sitta inomhus och och häcka. Avskärmad från verkligheten.
Dessa tjejer är antagligen så skadade i sin kroppsuppfattning sen långt innan så tornblommas bild varken ger till eller från. Påverkan finns överallt omkring oss, i tidningar, på tv, affischer, arbetsplatser, skola mm.
Det går inte att komma undan.
Och att smala tjejer inte skulle få lägga ut bilder på sig för att någon tar illa upp är skevt.

Obs Knapplån och allmänt till "alla"

Jäklar vilken diskussion :p
Lustigt att den kom nu eftersom jag väger 5-6 kilo mer nu än tex förra sommaren ;)
Jag har en kurvig kroppsform och är smalast på mitten, just denna "outfit" framhävde nog just det. Jag har absolut ett helt normalt BMI och är absolut inte i närheten av ngn undervikt så no worries!

Jag som har flera "modellvänner" som är väldigt mkt tunnare än mig är väl lite härdad/arbetsskadad och blasé, ber självklart om ursäkt om min bild störde ngn! :)

Jag kan ju säga att jag ser nästan likadan ut i samma pose och jag väger snart 60 kg till mina 168 cm. Absolut inte underviktig någonstans.

Senast ändrad:

null_zps23223c63.jpg

Vardagsoutfit

Kan uppdatera med gårdagens på väg till tvättstugan :P
Tröja från Dagmar, scarves knuten som turban vintage. Till det hade jag ett par svarta enkla byxor med hög midja från Rodebjer och loafers från Acne på fötterna

8b6bafaac88411e293e422000aaa088d_7.jpg

kl

Dagens. Eftersom det är 27 grader här idag :love: så fick det bli årets första sommarklänning idag.

img_20130531_163059_51a8b51addf2b33b7e43e1c2.jpg

KL

Dagens eftermiddagsoutfit:
f8fd0fccca0611e2868a22000a9f18a6_7.jpg

Klänning; Matmissbrukaren :p:love: Jacka: Only, Solglasögon: Karl Lagerfeld

Morgonens outfit:
c9ac8cbec9b311e2ab5722000aa821d3_7.jpg

Långklänning från Gina Tricot :love:

Jättefina outfits bägge två! Och ditt hår är grymt!

Har haft långklänning idag. Den är hellång och randig med slitsar i sidorna (från Rodebjer) och sen knöt jag en turban bara av en scarves.

867ff328bf1211e2b3af22000a1fb856_7.jpg

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 759
Senast: Shpongle
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar