Dagens outfit

Tornblomma- måste fråga vart du köper alla dessa fina vintagefynd? Jag antar att jag redan vet ungefär vad det finns för butiker men jag lyckas aldrig hitta ngt spännande..

Lite varstans! Gillar främst Myrorna, Röda Korset, Humana etc dvs fyndvänliga ställen med dålig koll ;) Där kan en HM kavaj kosta 300 spänn medan en YSL-klänning från tidigt 80-tal kan gå för en 50-lapp. Har även köpt Hermes-scarvsar för typ en tjugolapp medan nån sunkig tygbit i polyester kan kosta det dubbla... osv. Har man bara gott om tid att leta igenom allt skräp och vet lite vad man är ute efter brukar det vara grymt fyndvänligt!

Dagens...
Byxor och jacka Dagmar, bustier HM, skor Carin Wester

dagmaroutfit__0.jpg

Lite varstans! Gillar främst Myrorna, Röda Korset, Humana etc dvs fyndvänliga ställen med dålig koll ;) Där kan en HM kavaj kosta 300 spänn medan en YSL-klänning från tidigt 80-tal kan gå för en 50-lapp. Har även köpt Hermes-scarvsar för typ en tjugolapp medan nån sunkig tygbit i polyester kan kosta det dubbla... osv. Har man bara gott om tid att leta igenom allt skräp och vet lite vad man är ute efter brukar det vara grymt fyndvänligt!

Ok.. jag tycker i alla fall att du har en jättefin stil! Och att du lyckas få ihop de olika plaggen så bra. :)

Haha det där har jag och Daniel bråkat om i 5 års tid

Har nog sett dig där några gånger! Ska vinka nästa gång

Världen är liten, han var tillsammans med en av mina vänner i tonåren. Jag ska också vinka när jag är ute och svänger mina lurviga.

Skulle kolla efter nytt tyg till kökssoffan på lokala kläd/tyg/div prylbutiken igår..

klaumlnning5_zps46d0446c.jpg

Hittade inget tyg, men sprang på denna som jag bara "måste" ha :angel: så den är dagens outfit idag och utomhus har den sällskap av den stickade lite tjockare koftan, ty det är lite kymigt i luften.

du är verkligen vrålsnygg @1887 !!!!

Gårdagens.
Klänning och halsduk (här som turban) Marc by Marc Jacobs. Skärp vintage, skor från &OtherStories

marcjacobsoutfit_0.jpg
shoes_0.jpg

Idag fick vi en hint av sommar igen i den här stan, och jag var inte sen att gräva fram både shorts och linne! :D Shorts från Zara, linne Forever 21.

20140531_105238_5389ffceddf2b3127c961774.jpg

snygga ben @Mineur !!!

Här är dagens...
Byxor från Mes Dames (mönstret är inspirerat av kinesiskt porslin!). Spetstopp vintage, kavaj vintage, kuvertväska Rodebjer, skor Nelly.com. Smyckena är så gamla att jag har noll koll på vart de kommer från

mesdames1.jpg
mesdames2.jpg
mesdames3.jpg

Tack detsamma @tornblomma :)

Ett par till (med tillhörande hår :o) :
imag0872_5385b67a2a6b223d8b31e741.jpg

Hade sovit med pincurls under natten, är verkligen inte duktig på att lägga pincurls än men resultatet blev helt okej!
imag0873_5385b6682a6b223d6246d130.jpg

imag0879_538b423b9606ee7d1c5fee43.jpg

Någon form av gibson roll i nacken, pga skitigt hår
img_20140601_161912_538b423dddf2b3292b1171ba.jpg

Igår hade vi klassfest för att avsluta skolåret, och jag visade magen typ för första gången i mitt liv.
imag0906_538ef8c3ddf2b327e40dc123.jpg

Du har verkligen jättesnyggt hår, vad fina mjuka lockar det blev @1887 !

Här är dagens:
Klänningen kommer från en ny designer som heter Wali Mohammed Barrech. Helt sjukt fantastisk, älskar inte minst mönstret!

walib.jpg
walibclose.jpg

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 759
Senast: Shpongle
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar