Det här börjar bli väldigt pinsamt för dig, Dressyrtjejen.....
Direkt när den värsta saligheten börjat gå över, när jag tillslut satt på bussen till stallet, börjande jag fundera på om jag inte sett den här killen tidigare. Lyckas i mitt huvud resonera mig fram till jag nog sett honom på den tågstationen som väldigt hastigast, tidigare. Men varför var han då på väg fram mot mig idag? Aja, tänkte sedan inte mer på det.
Så några timmar senare, på FB Messanger.....
Ser att det är en kille som skrivit till mig. En kille som t.om. i den lilla "profilbildsbubblan" var påtagligt lik den killen jag såg på tågstationen tidigare. Och eftersom att jag hade inte fått någon meddelande-förfrågan kunde det bara betyda en sak - jag hade honom som vän på FB......
Nåväl, öppnar meddelandet, som lyder ungefär såhär:
"Hej Dressyrtjejen!
Var det inte dig jag såg idag på *namn*station? Var inte riktigt säker, så vågade inte gå fram och hälsa. Ber så hemskt mycket om ursäkt i så fall
Vad gör du nu för tiden förresten, frånsett att ta hand om din söta ponny?"
Knack-knack Dressyrtjejen, är det någon hemma däruppe?
Killen visade sig vara en som gick i mitt gamla, fysiska gymnasium. Han gick en helt annan linje än mig, men var typ barndomskompis med flera i min klass (bl.a. de jag hälsade på idag). Det hände långt mer än en gång under det året jag gick där, att jag + de tjejerna jag hälsade på + denna kille satt och snackade vid samma bord på rasterna.
Överväger seriöst att ta med silvertejp att sätta för ögonen ifall någon mer snygg kille dyker upp i kollektivtrafiken.