Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här börjar bli väldigt pinsamt för dig, Dressyrtjejen.....:yuck: :banghead: :banghead: :grin:

Direkt när den värsta saligheten börjat gå över, när jag tillslut satt på bussen till stallet, börjande jag fundera på om jag inte sett den här killen tidigare. Lyckas i mitt huvud resonera mig fram till jag nog sett honom på den tågstationen som väldigt hastigast, tidigare. Men varför var han då på väg fram mot mig idag? Aja, tänkte sedan inte mer på det.

Så några timmar senare, på FB Messanger.....

Ser att det är en kille som skrivit till mig. En kille som t.om. i den lilla "profilbildsbubblan" var påtagligt lik den killen jag såg på tågstationen tidigare. Och eftersom att jag hade inte fått någon meddelande-förfrågan kunde det bara betyda en sak - jag hade honom som vän på FB......:grin:
Nåväl, öppnar meddelandet, som lyder ungefär såhär:
"Hej Dressyrtjejen!

Var det inte dig jag såg idag på *namn*station? Var inte riktigt säker, så vågade inte gå fram och hälsa. Ber så hemskt mycket om ursäkt i så fall :(
Vad gör du nu för tiden förresten, frånsett att ta hand om din söta ponny?"

Knack-knack Dressyrtjejen, är det någon hemma däruppe? :banghead: :banghead: :banghead:

Killen visade sig vara en som gick i mitt gamla, fysiska gymnasium. Han gick en helt annan linje än mig, men var typ barndomskompis med flera i min klass (bl.a. de jag hälsade på idag). Det hände långt mer än en gång under det året jag gick där, att jag + de tjejerna jag hälsade på + denna kille satt och snackade vid samma bord på rasterna.

Överväger seriöst att ta med silvertejp att sätta för ögonen ifall någon mer snygg kille dyker upp i kollektivtrafiken. :banghead: :banghead: :banghead:
Men det var väl jättekul att han skrev? Svara för tusan! :D Så kan du se om dina fantasier kan bli verklighet ;)

Dagens bästa, jag fick hjälp med att byta däcken på hästtransporten igår och hjälp med att koppla den till bilen (den stod dumt till eftersom de hade varit tvungna att flytta den), så nu är den kopplad efter bilen, så nu kan jag lugnt åka till stallet och hoppas att det inte tar allt för lång tid att lasta hästen.

Dagens bästa är att jag gjort allt jag hade tänkt mej att göra och lite till dessutom. Så nu sitter jag väldigt nöjd framför tv'n och väntar på mästarnas mästare och akuten lite senare.

Dagens två bästa: det bruna slagskeppet och jag hade en trevlig liten dressyrning på ridbanan imorse. Nöjd häst och nöjd matte.
När jag var färdig plingade det i telefonen och det var resultatet på min senaste fysiklaboration, ett D. Tjohoo!:up:

Inte nu i helgen, men förra helgen blev jag så glad eftersom jag äntligen fick tafg på två låtar med Niklas Ströstedt som jag länge har velat ha.

Novice Pethead

I förmiddags gick jag och dagdrömde lite om hur fint det vore att få umgås lite med den man som jag träffar ibland. Några timmar senare skickade han ett sms och undrade om jag var ledig på eftermiddagen :D Så nu har jag fått träffa honom igen och ännu en gång suttit och undrat hur det ens är möjligt att trivas så bra med en annan människa som jag trivs med honom. Precis vad jag behövde idag.

Dagens bästa är att jag i lokaltidnignen hittade ett reportage signerat en av våra elever.

Han är journalist. Genom mitt jobb har han praktik på lokaltidningen och de har tagit med honom på uppdrag och idag fick han första egna reportaget publicerat där. Ha har publicerat sig i några rikstidningarpå frilansbasis, men då med artiklar som han skrivit på engelska och tidningen översatt. Jag är skapligt säker på att han nu skrivit på svenska och den andra journalisten bara har hjälpt honom med språkgranskning.

Värmer hjärtat. Det är en så fantastisk person.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar