Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev bortskämd av "gubben" att få håret schamponerat och tvättat. Det skönaste som finns i mina ögon! :love:
(Och behövligt, har haft sån hemsk ryggvärk så jag har knappt fått upp armarna och än mindre kunnat gnugga ordentligt!)

När jag åkte hem från stallet, vid lunchtid, åkte jag som vanligt bussen från min hålas centrum till min hållplats.
Men iaf. Så vid busshållplatsen i centrum såg jag en dö-snygg kille (:love:), som jag öht inte kände igen.
(Märkligt, för min håla är så liten och extremt inskränkt att alla känner alla i allmänhet, när det är personer i ens egna ålder +/- några år i synnerhet).
Då det var förvånansvärt många som åkte, och jag dessutom inte hittade mitt busskort först, så hoppade jag på sist av alla. Den enda lediga platsen som fanns kvar var just bredvid den här killen :love:
Så det var typ 15 min av lycka en annars gråtrist måndag! :love:

Nu återstår bara att försöka "undersöka" vem han är.... :p :angel:

När jag åkte hem från stallet, vid lunchtid, åkte jag som vanligt bussen från min hålas centrum till min hållplats.
Men iaf. Så vid busshållplatsen i centrum såg jag en dö-snygg kille (:love:), som jag öht inte kände igen.
(Märkligt, för min håla är så liten och extremt inskränkt att alla känner alla i allmänhet, när det är personer i ens egna ålder +/- några år i synnerhet).
Då det var förvånansvärt många som åkte, och jag dessutom inte hittade mitt busskort först, så hoppade jag på sist av alla. Den enda lediga platsen som fanns kvar var just bredvid den här killen :love:
Så det var typ 15 min av lycka en annars gråtrist måndag! :love:

Nu återstår bara att försöka "undersöka" vem han är.... :p :angel:

Du vet att du gått i för många grundskolor när...
... Du inte känner igen dina fd. klasskamrater :banghead: :banghead: :banghead:

Det var några som fyllde år igår enligt min FB, bl.a. en kille som jag gick i samma klass som förut. Självklart skrev jag ju då grattis. Fick då ett svar i stil med "Tack så mycket - trevligt att ses idag!"
Pling-plong Dressyrtjejen, vem tror du att du satt bredvid på bussen? :banghead: :banghead: :banghead:
Till mitt försvar måste jag ändå säga att han inte alls var sig lik, och dessutom åkte buss i "fel" del av hålan. Och att detta kan ha förvillat mig.

Förövrigt tror jag att jag ska gräva ner mig nu. Återkommer typ 2027. :meh:

Dagens bästa: SOOOOOOOOOOOL och mörka regnmoln. :love::love::love::love::love::love::love::love:
16807205_1560603717303802_8660884124921992894_n.jpg

Jag kom äntligen iväg för att kopiera papper som ska skickas hit och dit. Även gjort iordning så två kuvert är klara att postas :up:
Fick mig lite sol idag också + lyckades undvika att halka på isen.

Du vet att du gått i för många grundskolor när...
... Du inte känner igen dina fd. klasskamrater :banghead: :banghead: :banghead:

Det var några som fyllde år igår enligt min FB, bl.a. en kille som jag gick i samma klass som förut. Självklart skrev jag ju då grattis. Fick då ett svar i stil med "Tack så mycket - trevligt att ses idag!"
Pling-plong Dressyrtjejen, vem tror du att du satt bredvid på bussen? :banghead: :banghead: :banghead:
Till mitt försvar måste jag ändå säga att han inte alls var sig lik, och dessutom åkte buss i "fel" del av hålan. Och att detta kan ha förvillat mig.

Förövrigt tror jag att jag ska gräva ner mig nu. Återkommer typ 2027. :meh:
Jäklar vilket sammanträffande! :D Det måste vara ödet som vill att du ska ragga.

Dagens bästa - STALLET!!

Åker dit efter jobbet, ska bara göra det nödvändigast, sen hem. Slutar med att jag träffar ena stallkompisen och vi tjötar bort tiden, ut å går med hästarna och vips var det nästan läggdags. Whoops. :D
Men va kul vi har! Ångrar verkligen inte att jag bytte stall. :up:

Dagens bästa: fick ett infall igår att beställa en nintendo switch som släpps idag. Liiite sent ute och helt spontant, men men ;) var helt inställd på att få den nästa vecka men den har redan kommit! :D Jag är så pinsamt glad, att man kan vara så lycklig över något materiellt :rofl:

Dagens bästa (hittills iaf):

Dressyrtjejen spanar in snygga killar i kollektivtrafiken, del 2.

Denna måndagsmorgon var allt annat än rolig. Svinkall, blåsig och grå. Dessutom var tåget försenat så jag missade bussen till stallet - jag skulle få vänta 1h. Så jag bestämde mig för att sitta kvar inne på tågstationen, för att inte förfrysa fingrarna av mig.

För det första träffade jag flera ex. gymnasiekamrater (från det året jag gick i ett fysiskt gymnasium), som jag hälsade på lite snabbt. Väldigt trevligt! :up:

Sen så kom det en kille som precis missade sitt tåg - han skulle alltså få vänta på nästa i typ 15 min. Tråkigt för honom - men trevligt för mig. För han var verkligen ögongodis att titta på, så himla snygg! :d :d :love: :love: :love:
Efter en stund ringde hans telefon - det verkade vara en skolkamrat till honom som ville diskutera en uppgift med honom - och han/de verkade läsa till jurist(er). Jag läste ju ek-ju på gymnasiet och gillar att hålla mig uppdaterad på/diskutera juridik - så jag började direkt måla upp scenarion om hur vi skulle sitta och äta middag och diskutera juridik. :D :p
Men nästan bäst av allt - precis innan han skulle gå till tåget tog han ett litet steg närmare mig och log - det gjorde verkligen min dag! :love:

Dagens bästa (hittills iaf):

Dressyrtjejen spanar in snygga killar i kollektivtrafiken, del 2.

Denna måndagsmorgon var allt annat än rolig. Svinkall, blåsig och grå. Dessutom var tåget försenat så jag missade bussen till stallet - jag skulle få vänta 1h. Så jag bestämde mig för att sitta kvar inne på tågstationen, för att inte förfrysa fingrarna av mig.

För det första träffade jag flera ex. gymnasiekamrater (från det året jag gick i ett fysiskt gymnasium), som jag hälsade på lite snabbt. Väldigt trevligt! :up:

Sen så kom det en kille som precis missade sitt tåg - han skulle alltså få vänta på nästa i typ 15 min. Tråkigt för honom - men trevligt för mig. För han var verkligen ögongodis att titta på, så himla snygg! :d :d :love: :love: :love:
Efter en stund ringde hans telefon - det verkade vara en skolkamrat till honom som ville diskutera en uppgift med honom - och han/de verkade läsa till jurist(er). Jag läste ju ek-ju på gymnasiet och gillar att hålla mig uppdaterad på/diskutera juridik - så jag började direkt måla upp scenarion om hur vi skulle sitta och äta middag och diskutera juridik. :D :p
Men nästan bäst av allt - precis innan han skulle gå till tåget tog han ett litet steg närmare mig och log - det gjorde verkligen min dag! :love:

Det här börjar bli väldigt pinsamt för dig, Dressyrtjejen.....:yuck: :banghead: :banghead: :grin:

Direkt när den värsta saligheten börjat gå över, när jag tillslut satt på bussen till stallet, börjande jag fundera på om jag inte sett den här killen tidigare. Lyckas i mitt huvud resonera mig fram till jag nog sett honom på den tågstationen som väldigt hastigast, tidigare. Men varför var han då på väg fram mot mig idag? Aja, tänkte sedan inte mer på det.

Så några timmar senare, på FB Messanger.....

Ser att det är en kille som skrivit till mig. En kille som t.om. i den lilla "profilbildsbubblan" var påtagligt lik den killen jag såg på tågstationen tidigare. Och eftersom att jag hade inte fått någon meddelande-förfrågan kunde det bara betyda en sak - jag hade honom som vän på FB......:grin:
Nåväl, öppnar meddelandet, som lyder ungefär såhär:
"Hej Dressyrtjejen!

Var det inte dig jag såg idag på *namn*station? Var inte riktigt säker, så vågade inte gå fram och hälsa. Ber så hemskt mycket om ursäkt i så fall :(
Vad gör du nu för tiden förresten, frånsett att ta hand om din söta ponny?"

Knack-knack Dressyrtjejen, är det någon hemma däruppe? :banghead: :banghead: :banghead:

Killen visade sig vara en som gick i mitt gamla, fysiska gymnasium. Han gick en helt annan linje än mig, men var typ barndomskompis med flera i min klass (bl.a. de jag hälsade på idag). Det hände långt mer än en gång under det året jag gick där, att jag + de tjejerna jag hälsade på + denna kille satt och snackade vid samma bord på rasterna.

Överväger seriöst att ta med silvertejp att sätta för ögonen ifall någon mer snygg kille dyker upp i kollektivtrafiken. :banghead: :banghead: :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar