Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa var att när jag beställde en cappucino idag så hade baristan skrivit med sån "dekorations-sirap" på. det stod "you look nice today"
så otroligt värmade :love:

(kännde inte baristan, även om vi absolut vet vilka varandra är då jag ofta går till det stället)

Gårdagens bästa (jag är tydligen dålig på att lägga in samma dag :p) var lite rolig. Jag självscannar på Ica Maxi och hade ställt min vagn åt sidan medan jag vägde mina grönsaker så den inte skulle vara ivägen. En kvinna tar min scanner och scannar sina apelsiner. Hon ser att hon har fel vagn precis när jag ser att hon gjort det. Jag började asgarva och sa att jag faktiskt inte behöver apelsiner, jag har redan hemma! :rofl: Hon bad så mycket om ursäkt och var glad att jag tog det på rätt sätt (vilket iofs inte var så roligt, jag fattar inte hur någon skulle kunna bli arg på ett misstag).

Jag undrar hur ofta det hänt i butiker med självscanning :laugh:

Höstens bästa är den byggfirma jag fick nys om och som kom och la om taket på mitt uthus.
Polska killar som jobbar med en sådan noggrannhet och glädje att jag inte sett maken.

De bygger stall åt mina vänner också och är så noga och duktiga att vi redan börjat berätta glada skrönor om dem. :)

Man blir glad och varm av att sådan hantverksstolthet och skicklighet verkligen finns. (att de dessutom är billiga och jobbar mot fast pris gör inte det hela sämre)

Sedan är det lite kul att vännerna och jag har lite fajt om boendet. Där bor ett par killar i en barack. Hos mig bor två i mitt lilla gulliga gästhus. Det startade med att jag visade boendet för byggchefen som konstaterade att det är finare än baracken. Men vännerna triumferade med att jag inte har torkskåp till kläderna, det finns där. Jag toppade med att bjuda killarna på varmt bröd när jag bakade. Nu väntar jag på nästa drag från vännerna :cool:

Dagens bästa: Det sitter tre blåmesar på min balkong och mumsar talgboll. :love:

Håller tummarna för ett lika välbesökt fågelbo som förra året. Hoppas mina små tofsmesar hittar tillbaka!
Nu ska jag ut och plocka lite äpplen att hänga upp. Julbord för fåglar is on!

Dagens bästa är att jag hittade ett par hela raggsockar längst in i en låda. Eftersom alla mina andra sjuttioelva par har söndersliten häl på höger och jag snålar med värmen i torpet så är lyckan total!
Dessutom är de fina och stickade med växtfärgat garn = Yäääy :D

Dagen är ju inte så gammal ännu men det bästa hittills är att jag har flextid och ställde om klockan för att sova en timme till :) Det var skönt.

Att jag idag var hos banken och fick in alla lån som bottenlån på huset.
Bundet i fem år med 2,14 % ränta.

Känns bra för en tant som lånat pengar för 17% (vilket var helt normal bankränta på 80-talet) och även lånade när räntan var 500% - fast då ville bankmannen inte datera ansökan....)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?