Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aaaah, jag kan inte välja ut något - hela den här dagen var dagens bästa! För det första galet soligt och varmt. En verandafrukost följd av ridtur ner på stranden iklädd ridbrallor och endast kortärmad bomullströja - vilket absolut inte var för underdimensionerad klädsel. Det är man fasen inte bortskämd med en lördag nästan halvvägs in i oktober! Sedan en tur till Kristianstad och musikaluppsättningen av Little shop of horrors. Så mysig teater och SÅ bra föreställning! Man blir på gott humör in i själen. Och så ett inplanerat stopp utmed vägen dit för att söka svamp, med ytterst trevliga fynd av gula kantareller och blek taggsvamp. Där de första fick bli smörstekt topping på ett par mackor som nattamat efter hemkomsten. Enda lilla minuset var att inte kunna ta ut båda hästarna på den fina rundan, då en av dem lyckats tappa en sko. Men som helhet: en svårtoppad dag sett till livskvalitet. :love:

Dagens bästa är att jag har fått nya "vakthundar"; Korpi och hens partner. De kom flygande, kraxade och cirklade oavbrutet, så jag störtade ut för att se vad som hände. Det visade sig vara orienteringsklubben som hade nybörjarträning i skogen här. :D

Att ingen elak människa fick tag i den lilla gulliga tanten som jag plockade upp ikväll.
Hon stod på gatan mitt i centrala sthlm och såg borttappad ut. Stannade med cykeln och frågade lite hur hon mådde och vart hon skulle. Fick till svar att hon skulle åka taxi till dagvården. Kändes inte riktigt lämpligt med tanke på att klockan var halv nio på kvällen. Frågade vart hon bodde och det var ganska nära så följde henne hem. Hon blev jätteledsen och började gråta för hon trodde att det var morgon visade det sig. Hittade numret till hennes dotter och ringde henne så hon skulle komma dit.
Liten gulle tant åh <3

Att ingen elak människa fick tag i den lilla gulliga tanten som jag plockade upp ikväll.
Hon stod på gatan mitt i centrala sthlm och såg borttappad ut. Stannade med cykeln och frågade lite hur hon mådde och vart hon skulle. Fick till svar att hon skulle åka taxi till dagvården. Kändes inte riktigt lämpligt med tanke på att klockan var halv nio på kvällen. Frågade vart hon bodde och det var ganska nära så följde henne hem. Hon blev jätteledsen och började gråta för hon trodde att det var morgon visade det sig. Hittade numret till hennes dotter och ringde henne så hon skulle komma dit.
Liten gulle tant åh <3

Toppen av dig :up: :love: Det var ju flera som hjälpte mamma när hon snurrat iväg sista tiden hon fortfarande bodde hemma och såg till att hon kom hem. Det krävs faktiskt inte så mycket för att vara en medmänniska! :love:

Plus att du verkar dra till dig gamla tanter :D

Har laddat ner 81 datasets av 220 :)

det har visat sig att maken visst förstår varför jag är så orolig över att han nu har en liten roddbåt, och han kommer visst vara ansvarsfull med användandet :bow:

kaminen har blivit installerad i öppna spisen så nu kan vi värma huset väldigt billigt hela vintern! Diskho och köksbänkar åker tydligen i köket idag. Det bästa av allt: mattläggaren var förbi i helgen, och den 27:e kommer han gör klart vårat badrum. Det verkar som att jag kommer hem den 2:a December till ett hus där dem större renoverings sakerna är klara :love: tack maken och pappan för att ni minimerar min stress (speciellt då jag hade en riktig skit dag igår pga glutenförgiftning och jag var fortfarande tvungen att jobba till sex på kvällen, stackars elever)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar