Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa kommer att bli min lilla mysstund för mig själv ikväll. Jag ska köpa goda ostar, kex och lite annat gott, dricka ett glas rödvin och titta på idol. En mysig brasa ska jag göra också. Längtar..

Dagens bästa är att jag hittade 3 par jeans idag och det är ett superbra resultat för mig jag har verkligen sjukt svårt att hitta jaeans som passar min konstiga kroppsform. Har nog provat 20 modeller idag känns det som i massa olika butiker, är på besök i storstan så dår får jag passa på att springa runt. Nu kan jag rensa ut några slitna och urtvättade jeans när jag åker hem vilket känns otroligt skönt. Har ångest varje gång jag ska hitta jeans eller byxor överhuvudtaget, nu hade naturligtvis den modellen jag hade sist utgått ur sortimentet suck.

Har städat hela huset utom kontoret som sambon får ta.

Ska mysa i soffan sen och lyssna lite på en ljudbok.

Sen hoppas jag sambon kommer hem idag, DET vore dagens absolut bästa!

Dagens - veckans - absolut bästa är att min katt Kaxis kom hem välbehållen men trött, efter att ha varit försvunnen en vecka. Snälla människor hittade honom och hörde av sig.
Han har sovit hela natten i min säng. <3 :love:

Jag har också en sådan dagens bästa :) Min lilla stallkatt som jag hade gett upp hoppet om att få återse kom hem igår :banana::bump::banana: Hon brukar göra sina strövtåg på sommaren men brukar alltid komma hem när vädret börjar bli sämre och hon brukar alltid komma hem varannan-var tredje vecka på sommaren med och kolla läget. Nu hade jag inte sett henne sedan i juli :(
De andra stallkatterna var mycket misstänksamma vad hon gjorde där både igår och idag. De kände väl inte igen henne så hon gömde sig igårkväll och fick lite mat där istället. Men idag kom hon fram och gosade allt vad hon orkade :love: Hon är i fint hull och ser välmående ut på alla sätt så hon har ju fått mat någonstans men frågan är ju var hon håller hus? Varje sommar i hela sitt liv, eller iallafall ifrån att hon var dryga året så har hon gett sig ut på vandring varje sommar. Det vet jag ingen annan kastrerad honkatt som gör. Jag vet att hon var hos en granne som bodde här på sommaren förut och de visste att det är våran katt men det stället är sålt nu så där kan hon inte ha varit i år för ingen bor där nu. Jag skulle vilja ha en liten kamera på den kissen. Det hade varit spännande att få veta var hon håller hus :)

Dagens, gårdagens och fredagens bästa är mina underbara fantastiska vänner som dels får mig att tänka positiva tankar när allt är nattsvart och som står ut med mina spontana påhitt och som helt enkelt är fantastiska!

Men veckans absolut bästa är att jag äntligen fått skrivit kontrakt på en lägenhet. Äntligen!!!

Ja, alltså det var ju inte bästa att bli tafsad på utan att jag faktiskt kom mig för att reagera och fick vråla rövhatt. Tyvärr har jag inte anledning att göra det så ofta som jag vill.

Kom upp till mig nån dag och våla åt mig så får du en kopp kaffe :)

Dagens bästa för mig var dagens sämsta för någon annan.
Jag var ute med hunden och mötte en sån där hurtig, lyckraklädd rullskidåkare. Just när jag går av vägen in på stigen så hör jag hur det skramlar till uppe på vägen och när jag lyfter blicken ser jag karln med skidor och allt försvinna ner i det djuuuuupa diket. Var en del vatten i det.
Rå som jag är stod jag kvar och tittade roat på medans han försökte kravla sig upp ur det branta diket med skidor och stavar på händer och fötter. Såg jobbigt ut. Blöt och lerig var han också. Sen det där obetalbara ögonblicket när han försiktigt tittar sig runt om kring..."Hoppas ingen såg mig" Och volá Där står jaaag :laugh::banana:

@Voff Nä, fan vad elakt.

*hukar mig för alla som kommer kalla mig trist PK-tönt*

Elakt? Jag kan väl inte hjälpa att han inte kunde stå på benen? Inte kunde jag springa och gömma mig heller.
Jag skrattade iaf inte utåt sett. Inombords höll jag på att skratta sönder mig :D

Elakt? Jag kan väl inte hjälpa att han inte kunde stå på benen? Inte kunde jag springa och gömma mig heller.
Jag skrattade iaf inte utåt sett. Inombords höll jag på att skratta sönder mig :D
Fast det första man tänker när man drattar på ändan om vintern är ju Fan, var det nån som såg mig?

Därför är det rätt elakt att stå och titta på, tycker nog jag. Åtminstone om man inte frågar Hur gick det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar