Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är mina matlådor. Jag jobbar långdag idag, 12 timmar, så det blir både lunch och middag här. I matlådorna har jag mums.
I den ena är det kyckling i en sås av grädde, mascarpone, créme fraiche, mango chutney m.m. Ris till. I den andra har jag en smaskig vegetarisk pastasås med spagetti. Receptet har jag fått här från buke.

jag får mina armar över huvudet! Livet blir så mycket enklare när det är så :D
Jag har också börjar lära mig att när jag har inflammationer ska jag ta ut rörelsen så mycket det går utan att ha ont, det där utan har jag haft svårt för. Men det går väl att lära gamla hundar också tror jag ;) Känner mig löjligt lycklig över detta!
Har gått en vecka utan sömntablett och har fått sova riktigt vettigt alla nätter tack vare mina nya piller mot inflammationerna. Lycka! Börjar ha bättre hopp om framtiden helt klart :)

Jag kan ha fått jobb! Eller rättare sagt, chefen kanske kommer gå med på att skapa en tjänst till mig! 50% vintertid och 100% under sommaren. Åå hoppas hoppas hoppas! Vore typ det bästa som kan hända nu!

idag ringde en rekryterare om ett jobb jag sökte i juni, innan jag blev sjukskriven. En stor seger för ig var att jag vågade säga som det var, jag är sjukskriven om lär vara det året ut. Men resultatet blev att jag ska höra av mig till dem då, de får regelbundet in liknande jobb som jag har en passande profil för.
Två jättebra saker, jag följde inte mitt gamla mönster där jag hade sagt ja oavsett hur pissigt jag mådde, utan tänker lite längre. Det känns så FEL att säga nej i det läget, men jag är sjukskriven av en anledning, även om det är trist. Jobba vore mkt roligare, men det skulle inte hålla alls som läget är nu och det var en väldigt stor grej för mig att stå vid det.
Det andra bra är att jag fick något konkret att se fram emot efter sjukskrivningen, jag har någon att kontakta som kanske kan hjälpa mig få jobb igen. Har detta och ett par andra tips jag ska kasta mig över då, det ser jag fram emot! Få vara frisk och ha ett jobb att gå till är en stora målbilden :) (det är dumt att bli sjuk medans man pluggar kan jag säga. Enklare att ha ett jobb redan..)
Fick ny energi av detta! En så liten sak kan göra massor för humöret :)

Dagens bästa är att jag blev uppringd igår för en jobbintervju #3 idag och den kändes rätt positiv faktiskt. speciellt med tanke på att han som intervjuade hade "hört ryktas på stan" att jag är en förjävla duktig kock :nailbiting: :)

Dagens sämsta är att jag just nu har feber på 39,4°c mot mina normala strax över 36°c och ont i halsen nått så grönhemskt :yuck: :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar