Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Voff

Ja, alltså, jag kanske är världens tönt men jag hade gått fram och frågat hur det gått och om han ville ha hjälp upp.

Att det inte var hans fel att du ramlade säger ju sig självt. Det är mer att du tyckte att det var så kul att du liksom garvar åt det, om än i efterhand. Jag har aldrig riktigt fattat sånt. Särskilt som typ alla tycker att det är pinsamt att ramla.

Fast det första man tänker när man drattar på ändan om vintern är ju Fan, var det nån som såg mig?

Därför är det rätt elakt att stå och titta på, tycker nog jag. Åtminstone om man inte frågar Hur gick det?

Jag stod 50 m bort på en sidostig..... innan jag hade hunnit fram så var han uppe på vägen och höll på att staka sig därifrån.

Dagens bästa, bortsett från att jag red unghästen för fjärde gången, är att jag hämtade ut kappan jag fick HABEGÄR till när jag såg den på Tradera. Sprillans ny och visade sig att den satt som en smäck på mig :D Att jag fick den för utropspris gjorde inte saken sämre faktiskt ;)

Dagens bästa var passet på mitt underbara gym, som alltid får mig att skratta och gör mig på världens bästa humör.

En kund på jobbet som ringde in till oss och presenterade sig som "X, gammelmormor."
-Men vad roligt, svarade jag.
-Nä, det vet jag inte, jag ville bara förvarna om att jag är gammal och kanske förvirrad.

Tanten hade problem med sin mobiltelefon som tog laddningen så dåligt, och undrade om det kunde bero på batteriet?
Visade sig vara en 15 år gammal telefon.

Nu har vi varken mobiler till salu eller support för mobiler där jag jobbar, men eftersom vi hade det lugnt tog jag mig lite tid och prata med tanten och förklara att om mobilen nu är så gammal så kan det mycket väl vara batteriet och att enda lösningen antagligen är att köpa en ny då det nog inte längre finns lösa batterier att köpa till en sån gammal telefon.

Då hör jag hur tanten ropar till någon i bakgrunden:
Jag sa ju det X, flickan säger att jag måste köpa en ny telefon! *Tanten låter oerhört nöjd när hon ropar detta*

Sen talar hon till mig igen:
"Du ska ha varmaste tack för att du tog dig tid, fast det egentligen inte var din uppgift. Var försiktig när du går hem sen så dina vingar inte skadas, för du har verkligen varit en ängel för en gammal gaggig kärring"
:love::love::love:

Tanten gjorde verkligen min dag, och alla andra otrevliga kunder blev lite lättare att hantera.

Dagens bästa är att jag kom ut på en springtur, trots att det kändes väldigt olockande innan och soffan var extra skön just då. :)

:love:
En kund på jobbet som ringde in till oss och presenterade sig som "X, gammelmormor."
-Men vad roligt, svarade jag.
-Nä, det vet jag inte, jag ville bara förvarna om att jag är gammal och kanske förvirrad.

Tanten hade problem med sin mobiltelefon som tog laddningen så dåligt, och undrade om det kunde bero på batteriet?
Visade sig vara en 15 år gammal telefon.

Nu har vi varken mobiler till salu eller support för mobiler där jag jobbar, men eftersom vi hade det lugnt tog jag mig lite tid och prata med tanten och förklara att om mobilen nu är så gammal så kan det mycket väl vara batteriet och att enda lösningen antagligen är att köpa en ny då det nog inte längre finns lösa batterier att köpa till en sån gammal telefon.

Då hör jag hur tanten ropar till någon i bakgrunden:
Jag sa ju det X, flickan säger att jag måste köpa en ny telefon! *Tanten låter oerhört nöjd när hon ropar detta*

Sen talar hon till mig igen:
"Du ska ha varmaste tack för att du tog dig tid, fast det egentligen inte var din uppgift. Var försiktig när du går hem sen så dina vingar inte skadas, för du har verkligen varit en ängel för en gammal gaggig kärring"
:love::love::love:

Tanten gjorde verkligen min dag, och alla andra otrevliga kunder blev lite lättare att hantera.
Å, vad gulligt...

Är hos min tantpolare på uppdrag av hennes son då hon har besök av hantverkare i lägenheten. Detta verkar inte bekomma henne och hör hur hon pratar oavbrutet med elektrikern:
"Jo det här är är farliga grejer. Läste du om kannibalen som fick ström i sig och dog på fläcken, precis innan han hann äta upp sin frus ansikte?"
Elektrikern: "hmm.... nä"

Hahaha. Och ja en av rubrikerna i Aftonbladet förra veckan var faktiskt "kannibal dödad av elchock"!

Dagens bästa är de amerikanska pannkakorna med lönnsirap, glass och hallon som min bonusdotter gjorde åt oss efter vår ridtur. Lyx!

Dagens bästa är att alla triljoner (varning för liten överdrift) kubik med ved är inne i bodan fint staplade. Nu kan det komma vinter bäst det vill :D Och hjälp fick jag också. Guld värt när sambon är tillfälligt invalid.

Dagens bästa är att jag precis har nattat våra pållar endast iklädd tröja, långkalsonger och foppatofflor. I mitten på november! Jag älskar den här vintern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 869
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar