Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh. Jag åker buss till jobbet varje morgon och säger alltid hej när jag kliver på. Åtminstone en av chaffisarna har tveklöst börjat känna igen mig, för senaste två gångerna jag åkt med honom så har han glatt och högt sagt "godmorgon!" så fort jag klivit på, förut var det mer ett vanligt "hej" eller något i den stilen Jag gillar att hälsa på de som kör buss, det känns bra att ha hälsat på den som faktiskt kör mig och så borde det ju bli lite roligare för den som kör också.Dagens bästa är busschauffören imorse. Varannan vecka pendlar jag, och då får man gå av vid framdörren.
Jag säger alltid "hej" när jag går på och "hejdå" när jag går av bussen, busschauffören som körde idag hälsar alltid tillbaka om någon hälsar på honom, men när jag kom fram (skulle visa biljetten) hann jag inte säga hej innan hela han sken upp och utbrast ett glatt "HEEEJ" så att halva bussen hörde
Han har kört bussen jag åkt med ett flertal gånger och verkar minnas mig nu. Jag tänker att det kan ju inte vara lätt att minnas alla man kör när man kör buss, så att han sa hej först och därmed borde komma ihåg mig gjorde mig jätteglad
Det kändes som ett bevis på att det är "rätt" att säga hej till chauffören. Typ som att det inte är något man bara gör "för att det ska man göra", utan att det kan lämna avtryck hos någon och göra någon glad
Ja exakt! Går det så säger jag alltid hej när jag kliver på och om jag är i sista sekunden (pga tidigare anslutningar) så säger jag "tack så mycket för att du väntade" eller liknande. Jag tycker inte att det är någon uppoffring av mig att hälsa och jag tänker att det borde göra chauffören glad. Typ som en bekräftelse på att man ser personen som sitter bakom ratten som en person och inte en robot.Åh. Jag åker buss till jobbet varje morgon och säger alltid hej när jag kliver på. Åtminstone en av chaffisarna har tveklöst börjat känna igen mig, för senaste två gångerna jag åkt med honom så har han glatt och högt sagt "godmorgon!" så fort jag klivit på, förut var det mer ett vanligt "hej" eller något i den stilen Jag gillar att hälsa på de som kör buss, det känns bra att ha hälsat på den som faktiskt kör mig och så borde det ju bli lite roligare för den som kör också.
Jag läste "se deras nya film lägenhet" och tänkte både ett, två och tre varv innan tanken slog mig att jag kanske borde läsa om meningenAtt vi är hembjudna till våra bästa kompisar (alltså bokstavligen talat - sambons bästa kompis är sambo med min bästa kompis ) ikväll för att se deras nya fina lägenhet som de köpte för några veckor sedan. Ser fram emot en mysig kväll med dem och deras goa hundar!
Samma här i förrgår eller något så började bussen rulla iväg, men stannade för att släppa på mig när jag kom i full fart. Då tackade jag noga. Det hade inte förvånat mig om han istället valt att åka (och jag hade inte blivit arg för det heller) men det kändes fint att han valde att släppa på mig också.Ja exakt! Går det så säger jag alltid hej när jag kliver på och om jag är i sista sekunden (pga tidigare anslutningar) så säger jag "tack så mycket för att du väntade" eller liknande. Jag tycker inte att det är någon uppoffring av mig att hälsa och jag tänker att det borde göra chauffören glad. Typ som en bekräftelse på att man ser personen som sitter bakom ratten som en person och inte en robot.
Men ibland går det ju inte, tex om hela bussen är knökfull och att man precis får plats att gå in på en av bakdörrarna, då kan man ju inte gärna ropa "HEEEEJ" över hela bussen Eller om man åker spårvagn och föraren sitter "instängd" i boxen med väggar runtom sig så kan man ju inte gärna knacka på för att hen ska öppna för att man vill säga hej